Környezetismeret/Tanterv
Az Alsós tanítói portálból
(Import a forrásból) |
|||
(2 közbeeső változat nincs mutatva) |
Aktuális változat
Helyi tantervünk összeállításakor elsődleges célként tartottuk szem előtt az elemi természettudományos nevelést valamint a felső tagozatos természettudományos ismeretszerzés előkészítését. Fontosnak éreztük, hogy tanulóinkat a természeti környezet és lakóhelyük védelmére késztessük, tehát környezettudatos-, környezetérzékeny szemléletüket formáljuk, fejlesszük.
Kiemelt feladatnak tartjuk, hogy az elemi ismeretszerzés konkrét cselekvésbe ágyazódjék és a természet, a lakóhely valóságára épüljön. Az új ismeretek megszerzéséhez, rögzítéséhez, alkalmazásához szükséges képességeket tevékenységek útján, folyamatos gyakorlással fejlesztjük.
Módszereinkben fontos szerepet szánunk a konkrét tapasztalatokon alapuló, tevékenységek során végzett megfigyelésekre, melyeket a tanórai műhelymunka mellett, tanulmányi sétákon, kirándulásokon valamint az egyhetes erdei iskolai programon végeztetjük. Ezért a témakörök sorában első helyen áll a megismerési módszerek alapozása mely a tananyag teljes körére vonatkozik, tehát valamennyi témakört átfogva folyamatosan valósítható meg.
Tantervünk elkészítésekor figyelembe vettük a többi tantárggyal adódó koncentrációs lehetőségeket.
Az áttekinthetőség érdekében a tananyag koncentrikus bővülését, valamint a tantervi témakörök tartalmát táblázatba szerkesztettük. Külön fejezetet szántunk a tanulmányi séták, kirándulások, erdei iskolák lehetőségeinek bemutatására. Ezen az oldalon egy-egy, már megvalósított program tervezetének részletét láthatják a kollégák. Terveink szerint időközönként újabb és újabb ötletekkel frissítjük majd ezt az oldalt is.