Környezetismeret/Tanterv
Az Alsós tanítói portálból
(A lap tartalmának cseréje erre: == SZERKESZTÉS ALATT ==) |
|||
| 1. sor: | 1. sor: | ||
| - | == | + | <p><span class=idezet>Helyi tantervünk</span> összeállításakor |
| + | elsődleges célként tartottuk szem előtt az <span class=dvv>elemi | ||
| + | természettudományos nevelést valamint a felső tagozatos természettudományos | ||
| + | ismeretszerzés előkészítését</span>. Fontosnak éreztük, hogy tanulóinkat a | ||
| + | természeti környezet és lakóhelyük védelmére késztessük, tehát <span class=idezet> | ||
| + | környezettudatos-, környezetérzékeny szemléletüket</span> formáljuk, | ||
| + | fejlesszük. </p> | ||
| + | |||
| + | <p>Kiemelt feladatnak tartjuk, hogy az elemi ismeretszerzés <span class=dvv> | ||
| + | konkrét cselekvésbe ágyazódjék és a természet, a lakóhely valóságára | ||
| + | épüljön</span>. Az új ismeretek megszerzéséhez, rögzítéséhez, alkalmazásához | ||
| + | szükséges <span class=dvv>képességeket tevékenységek útján</span>, folyamatos | ||
| + | gyakorlással fejlesztjük.</p> | ||
| + | |||
| + | <p>Módszereinkben fontos szerepet szánunk a konkrét | ||
| + | tapasztalatokon alapuló, <span class=dvv>tevékenységek során végzett | ||
| + | megfigyelésekre</span>, melyeket a <span class=idezet>tanórai műhelymunka </span>mellett, | ||
| + | <span class=idezet>tanulmányi sétákon, kirándulásokon</span> valamint az | ||
| + | egyhetes <span class=idezet>erdei iskolai programon </span> végeztetjük. Ezért | ||
| + | a témakörök sorában első helyen áll a <span class=idezet>megismerési módszerek | ||
| + | alapozása</span> mely a tananyag teljes körére vonatkozik, tehát valamennyi | ||
| + | témakört átfogva folyamatosan valósítható meg.</p> | ||
| + | |||
| + | <p>Tantervünk elkészítésekor figyelembe vettük a <span class=dvv> | ||
| + | többi tantárggyal adódó koncentrációs lehetőségeket.</span></p> | ||
| + | |||
| + | <p>Az áttekinthetőség érdekében <span class=idezet>a tananyag | ||
| + | koncentrikus bővülését</span>, valamint <span class=idezet>a tantervi témakörök | ||
| + | tartalmát</span> táblázatba szerkesztettük. Külön fejezetet szántunk a | ||
| + | tanulmányi séták, kirándulások, erdei iskolák lehetőségeinek bemutatására. Ezen | ||
| + | az oldalon egy-egy, már megvalósított program tervezetének részletét láthatják | ||
| + | a kollégák. Terveink szerint időközönként újabb és újabb ötletekkel frissítjük | ||
| + | majd ezt az oldalt is.</p> | ||
| + | |||
| + | [[/*]] | ||
Aktuális változat
Helyi tantervünk összeállításakor elsődleges célként tartottuk szem előtt az elemi természettudományos nevelést valamint a felső tagozatos természettudományos ismeretszerzés előkészítését. Fontosnak éreztük, hogy tanulóinkat a természeti környezet és lakóhelyük védelmére késztessük, tehát környezettudatos-, környezetérzékeny szemléletüket formáljuk, fejlesszük.
Kiemelt feladatnak tartjuk, hogy az elemi ismeretszerzés konkrét cselekvésbe ágyazódjék és a természet, a lakóhely valóságára épüljön. Az új ismeretek megszerzéséhez, rögzítéséhez, alkalmazásához szükséges képességeket tevékenységek útján, folyamatos gyakorlással fejlesztjük.
Módszereinkben fontos szerepet szánunk a konkrét tapasztalatokon alapuló, tevékenységek során végzett megfigyelésekre, melyeket a tanórai műhelymunka mellett, tanulmányi sétákon, kirándulásokon valamint az egyhetes erdei iskolai programon végeztetjük. Ezért a témakörök sorában első helyen áll a megismerési módszerek alapozása mely a tananyag teljes körére vonatkozik, tehát valamennyi témakört átfogva folyamatosan valósítható meg.
Tantervünk elkészítésekor figyelembe vettük a többi tantárggyal adódó koncentrációs lehetőségeket.
Az áttekinthetőség érdekében a tananyag koncentrikus bővülését, valamint a tantervi témakörök tartalmát táblázatba szerkesztettük. Külön fejezetet szántunk a tanulmányi séták, kirándulások, erdei iskolák lehetőségeinek bemutatására. Ezen az oldalon egy-egy, már megvalósított program tervezetének részletét láthatják a kollégák. Terveink szerint időközönként újabb és újabb ötletekkel frissítjük majd ezt az oldalt is.
