Analógiák felismerése, követése
Az Alsós tanítói portálból
(Változatok közti eltérés)
												
			
			 (→Analógiák felismerése)  | 
				 (→Eljátszás)  | 
			||
| 10. sor: | 10. sor: | ||
A gondolatot többszöri eljátszással, kirakással erősítjük meg. használhatunk igazi tojástartót és műanyag játéktojásokat. Ezután a tojásokat korongokkal helyettesítjük. Majd végül a tojástartót is elhagyhatjuk.   | A gondolatot többszöri eljátszással, kirakással erősítjük meg. használhatunk igazi tojástartót és műanyag játéktojásokat. Ezután a tojásokat korongokkal helyettesítjük. Majd végül a tojástartót is elhagyhatjuk.   | ||
| - | [[Kép:Eltemetek   | + | [[Kép:Eltemetek 001.jpg|left]]  | 
=== Kirakás ===  | === Kirakás ===  | ||
2008. január 30., 19:29 változat
Tartalomjegyzék | 
Analógiák felismerése
Kiindulás a valóságból
Gyakran hasonlóságkeresés alapján oldunk meg feladatokat. Ilyenkor analógiás gondolkodásunkra támaszkodunk. Kövessünk egy valóságra épülő analógiás gondolatsort, melyet a tanításban eredményesen használhatunk. A hétköznapokban gyakran találkoznak ilyen látvánnyal a gyerekek.
Látják, eljátszhatják, hogy 9-hez úgy adunk hozzá 4-et, hogy előbb kipótoljuk 10-re, vagyis a tojásostartóban lévő üres helyre 1 tojást teszünk, majd a megmaradt 3 tojást még hozzáadjuk. Azaz 9+4=9+1+3
Eljátszás
A gondolatot többszöri eljátszással, kirakással erősítjük meg. használhatunk igazi tojástartót és műanyag játéktojásokat. Ezután a tojásokat korongokkal helyettesítjük. Majd végül a tojástartót is elhagyhatjuk.


	  