Magyar nyelv és irodalom/Támasz/A napközis tanulás/Tanulásirányítás
Az Alsós tanítói portálból
(Import a forrásból) |
A (1 revision(s)) |
Aktuális változat
A napközis nevelő feladata a konkrét házi feladathoz kapcsolódó tanulási technika megtanítása, a felmerülő problémák megbeszélése és a korosztálynak megfelelő részletes útmutatás a feladatok megoldásában.
FELKÉSZÜLÉSI VÁZLAT / részlet /
Helyszín: Fazekas Mihály Gyakorlóiskola
Osztály: 4. B.
Téma: Tanulásirányítás
Tanító: Bacsák Katalin
Időpont: 2000. november 22.
Házi feladat: Nyelvtanból: szabálytanulás, alkalmazáshoz írásbeli feladat. Olvasásból: olvasmány olvasása, tartalom elmondása.
Előkészítés:
- Felszerelés ellenőrzése.
- A házi feladat tisztázása nyelvtanból!
- Kinyitják a tankönyvet, és a füzetet.
- Milyen fontos tudni való van ezzel kapcsolatban?
-Szóbeli írásbeli sorrendet mondják. Felhívják a fokozott melléknevek kapcsolatos helyesírási problémára a figyelmet.
- Nézzük az olvasás házi feladatot! Elmondják a hozzá kapcsolódód tanulási technikát.
- Felhívom a figyelmüket, hogy a tartalmat először még vázlat alapján is felmondhatják.
- Játék: Memória játék az olvasmány tartalmához kapcsolódó szavakkal.
- Önálló munka: Egyedül dolgoznak.
- Aktuális segítségnyújtás. /4 tanulónak A. Zs.,B.E.,K. K. és L. R./
Ellenőrzés, értékelés
A nyelvtan írásbelit a nevelő ellenőrzi. A szabályt tanulópárjának suttogva mondja el a kisgyerek az írásbeli elkészítése előtt. A tartalom kikérdezéséhez gyerekeket kérek.