Matematika/Támasz/A napközis nevelők feljesztő munkája/Tanulásírányítás
Az Alsós tanítói portálból
(Import a forrásból) |
|||
(2 közbeeső változat nincs mutatva) |
Aktuális változat
A napközis nevelő feladata a következő:
- konkrét házi feladathoz kapcsolódó tanulási technika megtanítása,
- felmerülő problémák megbeszélése,
- korosztálynak megfelelő részletes útmutatás a feladatok megoldásában.
FELKÉSZÜLÉSI VÁZLAT / részlet /
Helyszín: Fazekas Mihály Gyakorlóiskola
Osztály: 3. b
Téma: Tanulásirányítás
Tanító: Bacsák Katalin
Időpont: 1999. november 22.
Házi feladat: matematika: írásbeli szorzás, szöveges feladatban
Előkészítés:
- Felszerelés ellenőrzése, szótár füzet
- Nézzük a matematika leckét!
- Kinyitják a tankönyvet, és némán elolvassák a feladatot.
- Milyen fontos tudnivaló van ezzel kapcsolatban?
- Elmondják a szöveges feladat megoldási menetét. Ez részben új technika, mivel második osztályban egyszerű feladatoknál már használták. Itt harmadik osztálytól nő meg a jelentősége. Az első félévben a lépések táblakép formájában fenn van a táblán minden ilyen feladatnál, továbbá a leckefüzetbe is be van írva.
- Játék: szótagdobáló vagy szorzótábla bemelegítés. / Mondom a szorzást, ha a szorzat páros, akkor eltakarja az arcát, ha páratlan a fülét húzza. /
Önálló munka:
- Aktuális segítségnyújtás. / J. B., B. G., B. D, és E. K. /
Ellenőrzés, értékelés
Mivel ez még új technika célszerű a pedagógusnak ellenőriznie.
Meg kell beszélni, ha hibás technika alkalmazást találok.