Megfigyelő képesség
Az Alsós tanítói portálból
(Új oldal, tartalma: „A megfigyelés valaminek a tudatos észlelése. Hatékony fejlesztéséhez tudatosan tervezett, mindennapos tréningre van szükség. Egy-egy tevékenység vagy játék c...”) |
|||
1. sor: | 1. sor: | ||
- | A megfigyelés valaminek a tudatos észlelése. Hatékony fejlesztéséhez tudatosan tervezett, mindennapos tréningre van szükség. Egy-egy tevékenység vagy játék csak néhány percet vesz igénybe. A fejlesztés színtere lehet bármelyik tanóra, nemcsak a matematikaóra, de a napközi vagy az egyéni és kiscsoportos foglalkozások is alkalmasak. Minden tanulónak szüksége van a megfigyelő képessége fejlesztésére. Ám differenciált, az egyéni igényekre tekintettel lévő | + | == A megfigyelés == |
+ | '''A megfigyelés valaminek a tudatos észlelése.''' Hatékony fejlesztéséhez tudatosan tervezett, mindennapos tréningre van szükség. Egy-egy tevékenység vagy játék csak néhány percet vesz igénybe. A fejlesztés színtere lehet bármelyik tanóra, nemcsak a matematikaóra, de a napközi vagy az egyéni és kiscsoportos foglalkozások is alkalmasak. Minden tanulónak szüksége van a megfigyelő képessége fejlesztésére. Ám differenciált, '''az egyéni igényekre tekintettel lévő fejlesztés'''t tervezzünk. A megfigyelésbe az összes érzékszerv bevonható. | ||
+ | |||
+ | === Tevékenységek, játékok === | ||
+ | |||
+ | *ízérzékelés, szaglás fejlesztése | ||
+ | |||
+ | Bekötött szemmel játszunk. Gyümölcsleveket préselünk, és a bekötött szemű gyereknek íze alapján fel kell ismernie, hogy melyik gyümölcs levét ízleli! Fontos a felismert íz megnevezése! | ||
+ | |||
+ | Gyümölcsdarabokat kell bekötött szemmel megízlelni és felismerni. Szintén fontos az íz megnevezése. | ||
+ | Illata alapján kell felismerni a gyümölcsöt! |
2008. január 31., 18:16 változat
A megfigyelés
A megfigyelés valaminek a tudatos észlelése. Hatékony fejlesztéséhez tudatosan tervezett, mindennapos tréningre van szükség. Egy-egy tevékenység vagy játék csak néhány percet vesz igénybe. A fejlesztés színtere lehet bármelyik tanóra, nemcsak a matematikaóra, de a napközi vagy az egyéni és kiscsoportos foglalkozások is alkalmasak. Minden tanulónak szüksége van a megfigyelő képessége fejlesztésére. Ám differenciált, az egyéni igényekre tekintettel lévő fejlesztést tervezzünk. A megfigyelésbe az összes érzékszerv bevonható.
Tevékenységek, játékok
- ízérzékelés, szaglás fejlesztése
Bekötött szemmel játszunk. Gyümölcsleveket préselünk, és a bekötött szemű gyereknek íze alapján fel kell ismernie, hogy melyik gyümölcs levét ízleli! Fontos a felismert íz megnevezése!
Gyümölcsdarabokat kell bekötött szemmel megízlelni és felismerni. Szintén fontos az íz megnevezése. Illata alapján kell felismerni a gyümölcsöt!