Matematika/Támasz/A fejlesztőpedagógus munkája

Az Alsós tanítói portálból

< Matematika | Támasz(Változatok közti eltérés)
(A lap tartalmának cseréje erre: == SZERKESZTÉS ALATT ==)
Aktuális változat (2016. május 23., 16:57) (szerkesztés) (visszavonás)
(Hittig (vita) 2681 szerkesztésének visszaállítása.)
 
1. sor: 1. sor:
-
== SZERKESZTÉS ALATT ==
+
<p class=normal><span>Ez a munka az iskolában nem jelent mást, mint
 +
korrekciót. A korrekció lényegét tekintve nem más, mint egyéni törődés a
 +
rászorulókkal. Ennek megvalósításához először fel kell derítenünk a
 +
tanulási problémák okait. Az okok feltárása csoportos, illetve egyéni
 +
szűréssel történik. Az okok ismeretében kell megterveznünk a fejlesztés
 +
folyamatát, kidolgoznunk a módszereket és a speciális gyakorlatokat. Ezek egy
 +
része történhet a tanórán, más része a napközis foglalkozások keretében, illetve
 +
a csoportból kiemelve a tanulót, külön foglalkozáson. A hiánypótló és
 +
felzárkóztató feladatokat rendszeresen kell végeztetnünk, a folyamatot és az
 +
eredményt regisztrálnunk kell. Ez segíthet abban, hogy az alkalmazott
 +
módszereket, eljárásokat mindig a legoptimálisabb módon tervezzük meg annak
 +
érdekében, hogy a fejlesztésre (korrekcióra) szoruló gyermek minél előbb
 +
utolérhesse társait. A fejlesztőpedagógus egyaránt végez általános
 +
képességfejlesztést és speciális képességfejlesztést</span></p>
 +
 
 +
<p class=normal><span>&nbsp;</span></p>
 +
 
 +
 
 +
 
 +
 
 +
<h3><span>Csoportos pszichológiai szűrések <a href="#_ftn1" name="_ftnref1" title="">
 +
<span class=MsoFootnoteReference> <span style='vertical-align:baseline'>
 +
<span class=MsoFootnoteReference><b> <span style='font-size:13.0pt;font-family:Arial;vertical-align:baseline'>
 +
[1]</span></b></span></span></span></a></span></h3>
 +
 
 +
<h3><span>&nbsp;</span></h3>
 +
 
 +
 
 +
<p class=comments><a href="#_ftnref1" name="_ftn1" title=""> <span class=MsoFootnoteReference>
 +
<span><span class=MsoFootnoteReference> <span style='font-size:10.0pt;font-family:"Times New Roman"'>
 +
[1]</span></span></span></span></a> <span>
 +
Porkolábné Dr. Balogh Katalin: Módszerek a tanulási zavarok csoportos
 +
szűrésére és korrekciójára Iskolapszichológia 17. </span></p>
 +
<h3><span>[[Image:cikk_99_image001.jpg]]</span></h3>
 +
 
 +
 
 +
 
 +
 
 +
<h3><span>&nbsp;</span></h3>
 +
 
 +
<h3><span>[[Image:cikk_99_image002.jpg]]</span></h3>
 +
 
 +
<h3><span>&nbsp;</span></h3>
 +
 
 +
 
 +
<h3><span>[[Image:cikk_99_image003.jpg]]</span></h3>
 +
 
 +
<h3><span>[[Image:cikk_99_image004.jpg]]</span></h3>
 +
 
 +
<h3><span>[[Image:cikk_99_image005.jpg]]</span></h3>
 +
 
 +
<h3><span>&nbsp;</span></h3>
 +
 
 +
 
 +
<h3><span>[[Image:cikk_99_image006.jpg]]</span></h3>
 +
 
 +
<h3><span>&nbsp;</span></h3>
 +
 
 +
 
 +
<h3><span>[[Image:cikk_99_image007.jpg]]</span></h3>
 +
 
 +
<h3><span>&nbsp;</span></h3>
 +
 
 +
 
 +
<h3><span>[[Image:cikk_99_image008.jpg]]</span></h3>
 +
 
 +
 
 +
 
 +
<p class=normal><span>&nbsp;</span></p>
 +
 
 +
<h3><span>[[Image:cikk_99_image009.jpg]]</span></h3>
 +
 
 +
[[/*]]

Aktuális változat

Ez a munka az iskolában nem jelent mást, mint korrekciót. A korrekció lényegét tekintve nem más, mint egyéni törődés a rászorulókkal. Ennek megvalósításához először fel kell derítenünk a tanulási problémák okait. Az okok feltárása csoportos, illetve egyéni szűréssel történik. Az okok ismeretében kell megterveznünk a fejlesztés folyamatát, kidolgoznunk a módszereket és a speciális gyakorlatokat. Ezek egy része történhet a tanórán, más része a napközis foglalkozások keretében, illetve a csoportból kiemelve a tanulót, külön foglalkozáson. A hiánypótló és felzárkóztató feladatokat rendszeresen kell végeztetnünk, a folyamatot és az eredményt regisztrálnunk kell. Ez segíthet abban, hogy az alkalmazott módszereket, eljárásokat mindig a legoptimálisabb módon tervezzük meg annak érdekében, hogy a fejlesztésre (korrekcióra) szoruló gyermek minél előbb utolérhesse társait. A fejlesztőpedagógus egyaránt végez általános képességfejlesztést és speciális képességfejlesztést

 



Csoportos pszichológiai szűrések <a href="#_ftn1" name="_ftnref1" title=""> [1]</a>

Tartalomjegyzék

 


<a href="#_ftnref1" name="_ftn1" title=""> [1]</a> Porkolábné Dr. Balogh Katalin: Módszerek a tanulási zavarok csoportos szűrésére és korrekciójára Iskolapszichológia 17.

Image:cikk_99_image001.jpg



 

Image:cikk_99_image002.jpg

 


Image:cikk_99_image003.jpg

Image:cikk_99_image004.jpg

Image:cikk_99_image005.jpg

 


Image:cikk_99_image006.jpg

 


Image:cikk_99_image007.jpg

 


Image:cikk_99_image008.jpg


 

Image:cikk_99_image009.jpg

További oldalak