A |
|
1. sor: |
1. sor: |
- | <h2>I. PAPÍRMASÉ</h2>
| + | Szerkesztés alatt |
- | | + | |
- | <p>[[Image:cikk_208_image001.jpg]]</p>
| + | |
- | | + | |
- | <h4>Tárgy: falióra</h4>
| + | |
- | | + | |
- | <h4>Technika: papírmasé</h4>
| + | |
- | | + | |
- | <p><span class=dvv>Anyagszükséglet:</span></p>
| + | |
- | | + | |
- | <p class=lista>-furnérlap</p>
| + | |
- | | + | |
- | <p class=lista>-konyhai falióra</p>
| + | |
- | | + | |
- | <p class=lista>-fűrész</p>
| + | |
- | | + | |
- | <p class=lista>-tapétaragasztó</p>
| + | |
- | | + | |
- | <p class=lista>-lapos ecset</p>
| + | |
- | | + | |
- | <p class=lista>-víz</p>
| + | |
- | | + | |
- | <p class=lista>-színes dekorpapír</p>
| + | |
- | | + | |
- | <p class=lista>-színes nyomatok</p>
| + | |
- | | + | |
- | <p class=lista>-háncs</p>
| + | |
- | | + | |
- | <h4>Az elkészítés módja:</h4>
| + | |
- | | + | |
- | <p>A furnérlapra ráhelyezzük a faliórát és körülrajzoljuk.
| + | |
- | Fűrésszel kivágjuk a megrajzolt kört. Így megkapjuk az óra helyét.</p>
| + | |
- | | + | |
- | <p>A színes dekorpapíron is körbe rajzoljuk az órát és ezt is
| + | |
- | kivágjuk. Az órát hátulról a furnérlapba illesztjük és csavarokkal rögzítjük. A
| + | |
- | furnérlap első részét teljes felületén bekenjük tapétaragasztóval, majd
| + | |
- | befedjük a dekorpapírral. A színes nyomatokról kivágjuk a képeket és felragasztjuk.
| + | |
- | Ezzel díszítjük a keretet. Háncsból szegélyt fonunk és erős ragasztóval rögzítjük.</p>
| + | |
- | | + | |
- | <h3>Kapcsolódó tantervi témakör, tananyag: </h3>
| + | |
- | | + | |
- | <p><span class=dvv>A megismerési
| + | |
- | módszerek alapozása:</span></p>
| + | |
- | | + | |
- | <p>-Egyszerű mérések alkalmi és szabvány egységekkel
| + | |
- | /2. osztály/</p>
| + | |
- | | + | |
- | <p><span class=dvv>Az élettelen természet alapismeretei:</span></p>
| + | |
- | | + | |
- | <p>-Év-évszak, napp-napszak/1. osztály /</p>
| + | |
- | | + | |
- | <p>[[Image:cikk_208_image002.jpg]]</p>
| + | |
- | | + | |
- | <p><span class=dvv>Tárgy</span>:
| + | |
- | Madáretető madarakkal</p>
| + | |
- | | + | |
- | <h4>Technika: papírmasé</h4>
| + | |
- | | + | |
- | <h4>Anyagszükséglet:</h4>
| + | |
- | | + | |
- | <p class=lista>-újságpapír</p>
| + | |
- | | + | |
- | <p class=lista>-tapétaragasztó</p>
| + | |
- | | + | |
- | <p class=lista>-víz</p>
| + | |
- | | + | |
- | <p class=lista>-tempera</p>
| + | |
- | | + | |
- | <p class=lista>-ecsetek</p>
| + | |
- | | + | |
- | <p class=lista>-öntvény</p>
| + | |
- | | + | |
- | <p class=lista>-gipsz</p>
| + | |
- | | + | |
- | <h4>Az elkészítés módja:</h4>
| + | |
- | | + | |
- | <p>Az újságpapírt kb. 5x5cm-es darabokra vágjuk. Az öntvényre több
| + | |
- | rétegben felvisszük a tapétaragasztóba beáztatott papírt. Teljesen bevonjuk a
| + | |
- | formát. Kezünkkel madáralakká szobrászkodjuk. Kialakítjuk a csőrét. Félretesszük
| + | |
- | száradni, kb. 24 órára. Másnap bekenjük tejföl sűrűségűre kikevert gipsszel.
| + | |
- | Kb. 1 óra száradás után kezdhetjük a festést temperával.</p>
| + | |
- | | + | |
- | <p>Az öntvény/ madárforma / dekorációs boltokban beszerezhető.</p>
| + | |
- | | + | |
- | <h3>Kapcsolódó tantervi témakör, tananyag:</h3>
| + | |
- | | + | |
- | <h4>Az élő természet alapismeretei:</h4>
| + | |
- | | + | |
- | <p>-Állatok és kicsinyeik /1. osztály</p>
| + | |
- | | + | |
- | <p>-Természetvédő és károsító tevékenysége elkülönítése/ 2.
| + | |
- | osztály / </p>
| + | |
- | | + | |
- | <p>-Az állatok gondozása: vadvédelem, madáretetés, háziállatok
| + | |
- | gondozása/ 3. osztály /</p>
| + | |
- | | + | |
- | <p>-Természetvédelmi területek, védett természeti értékek/ 4.
| + | |
- | osztály /</p>
| + | |
- | | + | |
- | <p><span class=dvv>Tanulmányi
| + | |
- | séták, kirándulások, erdei iskola /1. 2. 3. 4. osztály /</span></p>
| + | |
- | | + | |
- | <p>[[Image:cikk_208_image003.jpg]]</p>
| + | |
- | | + | |
- | <p>[[Image:cikk_208_image004.jpg]]</p>
| + | |
- | | + | |
- | <p><span class=dvv>Tárgy:</span>
| + | |
- | Termések/gyümölcsök, zöldségek/</p>
| + | |
- | | + | |
- | <h4>Technika: papírmasé</h4>
| + | |
- | | + | |
- | <h4>Anyagszükséglet:</h4>
| + | |
- | | + | |
- | <p class=lista>-termések /zöldség, gyümölcs /</p>
| + | |
- | | + | |
- | <p class=lista>-újságpapír</p>
| + | |
- | | + | |
- | <p class=lista>-tapétaragasztó</p>
| + | |
- | | + | |
- | <p class=lista>-víz</p>
| + | |
- | | + | |
- | <p class=lista>-tempera</p>
| + | |
- | | + | |
- | <p class=lista>-ecsetek</p>
| + | |
- | | + | |
- | <p class=lista>-sniccer/ vágóeszköz/</p>
| + | |
- | | + | |
- | <h4>Az elkészítés módja:</h4>
| + | |
- | | + | |
- | <p>A termés felületét bekenjük a vízben feloldott tapétaragasztóval.
| + | |
- | A tapétaragasztóba áztatott újságpapír darabkákat felrakjuk a termésre, kb. 4-5</p>
| + | |
- | | + | |
- | <p>rétegben. Ecsettel és a kezünkkel elegyengetjük a formát.
| + | |
- | Száradni hagyjuk, kb. 24 órán át. Ha megszáradt, középen félbevágjuk a
| + | |
- | sniccerrel és óvatosan leemeljük a termésről. A vágás vonala mentén pillanat ragasztóval
| + | |
- | összeragasztjuk, összeillesztjük. Még egy réteg újságpapírt felrakunk rá
| + | |
- | tapétaragasztóval és készre formázzuk a papírmasé termést.</p>
| + | |
- | | + | |
- | <p>Mikor megszáradt, temperával kifestjük. Másnap lakkal lefújjuk.</p>
| + | |
- | | + | |
- | <h3>Kapcsolódó tantervi témakör, tananyag:</h3>
| + | |
- | | + | |
- | <h4>Az élő természet alapismeretei:</h4>
| + | |
- | | + | |
- | <p class=lista>-A közvetlen környezetben előforduló gyakori
| + | |
- | növények /1. osztály /</p>
| + | |
- | | + | |
- | <p class=lista>-Termesztett növények és felhasználásuk, növényi
| + | |
- | táplálékaink/ 2. osztály /</p>
| + | |
- | | + | |
- | <p class=lista>-A növényi élet szakaszai, változásai az egyes évszakokban/
| + | |
- | 3. osztály/</p>
| + | |
- | | + | |
- | <p class=lista>-Kultúrnövények megfigyelése, termesztésük,
| + | |
- | felhasználásuk/ 4. osztály /</p>
| + | |
- | | + | |
- | <h4>Testünk és életműködéseink:</h4>
| + | |
- | | + | |
- | <p class=lista>-Az egészséges táplálkozás/ 3. osztály /</p>
| + | |
- | | + | |
- | <h2>II. DECOUPAGE</h2>
| + | |
- | | + | |
- | <p>[[Image:cikk_208_image005.jpg]]</p>
| + | |
- | | + | |
- | <p>[[Image:cikk_208_image006.jpg]]</p>
| + | |
- | | + | |
- | <p>[[Image:cikk_208_image007.jpg]]</p>
| + | |
- | | + | |
- | <p><span class=dvv>Tárgy:</span>
| + | |
- | Növények és állatok kövön</p>
| + | |
- | | + | |
- | <p><span class=dvv>Technika:</span>
| + | |
- | decoupage</p>
| + | |
- | | + | |
- | <p><span class=dvv>Anyagszükséglet:</span></p>
| + | |
- | | + | |
- | <p class=lista>-kövek, kavicsok</p>
| + | |
- | | + | |
- | <p class=lista>-szalvéta</p>
| + | |
- | | + | |
- | <p class=lista>-olló</p>
| + | |
- | | + | |
- | <p class=lista>-decoupage ragasztó</p>
| + | |
- | | + | |
- | <p class=lista>-ecsetek</p>
| + | |
- | | + | |
- | <h4>Az elkészítés módja:</h4>
| + | |
- | | + | |
- | <p>A szalvétából vágjuk ki a választott mintát. Szedjük szét a
| + | |
- | legvékonyabb rétegre. A kövön, kavicson vékonyan kenjük be a díszítendő
| + | |
- | felületet.</p>
| + | |
- | | + | |
- | <p>Helyezzük rá óvatosan a szalvétából kivágott mintát.
| + | |
- | Ecsettel egyszer húzzuk át a közepétől a széle felé haladva, hogy kisimuljon. </p>
| + | |
- | | + | |
- | <p>Vigyázzunk, mert könnyen szakad!</p>
| + | |
- | | + | |
- | <h3>Kapcsolódó tantervi témakör és tananyag:</h3>
| + | |
- | | + | |
- | <h4>Az élő természet alapismeretei:</h4>
| + | |
- | | + | |
- | <p class=lista>-Közvetlen környezetben előforduló gyakori
| + | |
- | növények és állatok megfigyelése/ 1. osztály/</p>
| + | |
- | | + | |
- | <p class=lista>-Növények, állatok megfigyelése/ 2-3. osztály/</p>
| + | |
- | | + | |
- | <p class=lista>-Néhány jellegzetes madár, emlős, rovar
| + | |
- | megfigyelése /4. osztály /</p>
| + | |
- | | + | |
- | <p>Tanulmányi séták, kirándulások, erdei iskola / 1. 2. 3. 4.
| + | |
- | osztály/</p>
| + | |
- | | + | |
- | <h2>III. NÖVÉNYI RÉSZEK FELHASZNÁLÁS</h2>
| + | |
- | | + | |
- | <p>[[Image:cikk_208_image008.jpg]]</p>
| + | |
- | | + | |
- | <p>[[Image:cikk_208_image009.jpg]]</p>
| + | |
- | | + | |
- | <p><span class=dvv>tárgy:</span>
| + | |
- | Levél- és termésfüzérek</p>
| + | |
- | | + | |
- | <p><span class=dvv>Technika:</span>
| + | |
- | fűzés</p>
| + | |
- | | + | |
- | <h4>Anyagszükséglet:</h4>
| + | |
- | | + | |
- | <h4>-őszi színes falevelek, termések</h4>
| + | |
- | | + | |
- | <h4>-drót</h4>
| + | |
- | | + | |
- | <h4>-háncs</h4>
| + | |
- | | + | |
- | <h4>-varrótű</h4>
| + | |
- | | + | |
- | <h4>-fúrógép</h4>
| + | |
- | | + | |
- | <h4>-vasaló</h4>
| + | |
- | | + | |
- | <h4>-újságpapír</h4>
| + | |
- | | + | |
- | <h4>Az elkészítés módja:</h4>
| + | |
- | | + | |
- | <p>A faleveleket újságpapír közé rakjuk és levasaljuk. Drótból
| + | |
- | különféle formát hajlítunk, pl.: szív. Erre fűzzük rá a színes faleveleket,
| + | |
- | terméseket. A drót végét rögzítjük, összekötjük. Háncsból masnikat, bojtokat
| + | |
- | készíthetünk és ezekkel díszíthetjük munkánkat.</p>
| + | |
- | | + | |
- | <p>A faleveleket, terméseket fűzhetjük háncsra is füzérként. Ilyenkor
| + | |
- | használjunk zsák varrótűt, fúrógépet.</p>
| + | |
- | | + | |
- | <h3>Kapcsolódó tantervi témakör, tananyag:</h3>
| + | |
- | | + | |
- | <h4>Az élő természet alapismeretei:</h4>
| + | |
- | | + | |
- | <p class=lista>-A fa és a bokor részei
| + | |
- | /1. osztály /</p>
| + | |
- | | + | |
- | <p class=lista>-Növények megfigyelése: lombhullató és örökzöld
| + | |
- | fák /2. osztály/</p>
| + | |
- | | + | |
- | <p class=lista>-A növényi élet szakaszai, változásai az egyes
| + | |
- | évszakokban /3. osztály /</p>
| + | |
- | | + | |
- | <p class=lista>-Az erdő, mező, vízpart élővilágának
| + | |
- | megfigyelése /4. osztály /</p>
| + | |
- | | + | |
- | <p>Tanulmányi séták, kirándulások, erdei iskola /1. 2. 3. 4.
| + | |
- | osztály / </p>
| + | |
- | | + | |
- | <p>[[Image:cikk_208_image010.jpg]]</p>
| + | |
- | | + | |
- | <p><span class=dvv>Tárgy:</span>
| + | |
- | Csillag vesszőből</p>
| + | |
- | | + | |
- | <p><span class=dvv>Technika:</span>
| + | |
- | kötözés</p>
| + | |
- | | + | |
- | <h4>Anyagszükséglet:</h4>
| + | |
- | | + | |
- | <p class=lista>-hajlékony, zöld gallyak</p>
| + | |
- | | + | |
- | <p class=lista>-háncs</p>
| + | |
- | | + | |
- | <p class=lista>-arany festék</p>
| + | |
- | | + | |
- | <p class=lista>-lakk</p>
| + | |
- | | + | |
- | <h4>Az elkészítés módja: </h4>
| + | |
- | | + | |
- | <p>A csillagot egy kb. 50cm hosszú, zöld gallyból alakítjuk ki.
| + | |
- | A vesszőt egyenlő darabokban megtörjük, vigyázva, hogy a kéreg összetartsa és
| + | |
- | ne essen darabokra. A kialakított csillagformát hánccsal összekötjük és kitöltjük,
| + | |
- | hálószerűen átszőjük. Aranyfestékkel lefestjük, lakkal bevonjuk.</p>
| + | |
- | | + | |
- | <h3>Kapcsolódó tantervi témakör, tananyag:</h3>
| + | |
- | | + | |
- | <h4>Az élő természet alapismeretei:</h4>
| + | |
- | | + | |
- | <p class=lista>-A fa és a bokor részei /1. osztály /</p>
| + | |
- | | + | |
- | <p class=lista>-Növények megfigyelése: lágyszárúak, fás
| + | |
- | szárúak, cserjék, bokrok/ 2. osztály /</p>
| + | |
- | | + | |
- | <p class=lista>-A növényi élet szakaszai, változásai az egyes
| + | |
- | évszakokban /3. osztály /</p>
| + | |
- | | + | |
- | <p>Tanulmányi séták, kirándulások, erdei iskola /1. 2. 3. 4.
| + | |
- | osztály /</p>
| + | |
- | | + | |
- | <p>[[Image:cikk_208_image011.jpg]]</p>
| + | |
- | | + | |
- | <p><span class=dvv>Tárgy:</span>
| + | |
- | Angyalkák csuhéból</p>
| + | |
- | | + | |
- | <p><span class=dvv>Technika:</span>
| + | |
- | csuhézás</p>
| + | |
- | | + | |
- | <h4>Anyagszükséglet:</h4>
| + | |
- | | + | |
- | <p class=lista>-kukoricacsuhé</p>
| + | |
- | | + | |
- | <p class=lista>-fagolyó</p>
| + | |
- | | + | |
- | <p class=lista>-víz</p>
| + | |
- | | + | |
- | <p class=lista>-háncs</p>
| + | |
- | | + | |
- | <h4>Az elkészítés módja:</h4>
| + | |
- | | + | |
- | <p>A kukoricacsuhét vízbe beáztatjuk. Ettől megpuhul, munka közben
| + | |
- | nem törik. A vízből kivéve lecsepegtetjük. A fagolyó lesz az angyalka feje. E
| + | |
- | köré alakítjuk ki a testet és a szárnyakat, amelyeket hánccsal kötünk össze a
| + | |
- | nyaknál és a fejnél. Az elkészült figurát száradni hagyjuk.</p>
| + | |
- | | + | |
- | <p>A kukoricacsuhét, mikor begyűjtjük lehántjuk a csőről,
| + | |
- | leveleire szedjük. A leveleket egymástól jól elkülönítve szárítjuk. Ügyeljünk arra,
| + | |
- | hogy ne érjenek össze, mert bebarnulhatnak, foltosak lehetnek.</p>
| + | |
- | | + | |
- | <h3>Kapcsolódó tantervi témakör, tananyag:</h3>
| + | |
- | | + | |
- | <h4>Az élő természet alapismeretei:</h4>
| + | |
- | | + | |
- | <p class=lista>-Termesztett növények és felhasználásuk /2.
| + | |
- | osztály /</p>
| + | |
- | | + | |
- | <p class=lista>-A növényi élet szakaszai, változásai az egyes
| + | |
- | évszakokban /3. osztály/</p>
| + | |
- | | + | |
- | <p class=lista>-Kultúrnövények termesztése és felhasználásuk /
| + | |
- | 4. osztály /</p>
| + | |
- | | + | |
- | <p>[[Image:cikk_208_image012.jpg]]</p>
| + | |
- | | + | |
- | <p><span class=dvv>Tárgy:</span>
| + | |
- | Ház gallyakból</p>
| + | |
- | | + | |
- | <p><span class=dvv>Technika:</span>
| + | |
- | kötözés</p>
| + | |
- | | + | |
- | <h4>Anyagszükséglet:</h4>
| + | |
- | | + | |
- | <p class=lista>-vesszők, gallyak</p>
| + | |
- | | + | |
- | <p class=lista>-háncs</p>
| + | |
- | | + | |
- | <p class=lista>-metszőolló</p>
| + | |
- | | + | |
- | <h4>Az elkészítés módja:</h4>
| + | |
- | | + | |
- | <p>A vesszőket méretre daraboljuk a metszőollóval. Kirakjuk
| + | |
- | belőle a megtervezett formát. Az illeszkedési pontokon hánccsal összekötözzük.
| + | |
- | A háztetőt is háncsból alakítjuk ki.</p>
| + | |
- | | + | |
- | <h3>Kapcsolódó tantervi tananyag, témakör:</h3>
| + | |
- | | + | |
- | <h4>Az élő természet alapismeretei:</h4>
| + | |
- | | + | |
- | <p class=lista>-A fa és a bokor részei
| + | |
- | /1, osztály/</p>
| + | |
- | | + | |
- | <p class=lista>-Növények megfigyelése: lágyszárúak fás szárúak,
| + | |
- | cserjék, bokrok / 2. osztály /</p>
| + | |
- | | + | |
- | <p>Tanulmányi séták, kirándulások, erdei iskola /1, 2. 3. 4.
| + | |
- | osztály /</p>
| + | |
- | | + | |
- | <h2>IV. FESTÉS MÁSKÉPP</h2>
| + | |
- | | + | |
- | <p>[[Image:cikk_208_image013.jpg]]</p>
| + | |
- | | + | |
- | <p><span class=dvv>Tárgy:</span>
| + | |
- | Állatok fára festve</p>
| + | |
- | | + | |
- | <p><span class=dvv>Technika:</span>
| + | |
- | festés temperával</p>
| + | |
- | | + | |
- | <h4>Anyagszükséglet:</h4>
| + | |
- | | + | |
- | <p class=lista>-száraz, korhadt fadarabok</p>
| + | |
- | | + | |
- | <p class=lista>-ceruza</p>
| + | |
- | | + | |
- | <p class=lista>-tempera</p>
| + | |
- | | + | |
- | <p class=lista>-víz</p>
| + | |
- | | + | |
- | <p class=lista>-ecsetek</p>
| + | |
- | | + | |
- | <h4>Az elkészítés módja: </h4>
| + | |
- | | + | |
- | <p>Gyűjtsünk száraz fadarabokat. Rajzoljuk rá a választott
| + | |
- | állatot. Temperával fessük ki. Száradás után lakkozzuk le.</p>
| + | |
- | | + | |
- | <h3>Kapcsolódó tantervi témakör, tananyag:</h3>
| + | |
- | | + | |
- | <p>Tanulmányi séták, kirándulások, erdei iskola /1. 2. 3. 4.
| + | |
- | osztály /</p>
| + | |
- | | + | |
- | [[/*]]
| + | |