Környezetismeret/Hozzárendelhető segédletek/Mérőanyagok megoldókulccsal

Az Alsós tanítói portálból

< Környezetismeret | Hozzárendelhető segédletek(Változatok közti eltérés)
(Import a forrásból)
Aktuális változat (2007. december 10., 23:38) (szerkesztés) (visszavonás)
A (1 revision(s))
 

Aktuális változat

Tartalomjegyzék

(A tárgyak, anyagok mérhető tulajdonságai)

A gyerekek a füzetben dolgoznak. Az utasításokat szóban kaphatják, de külön feladatlapon is közölhetjük velük. Ez esetben viszont ügyelnünk kell az áttekinthető formátumra. A feladatok egy része alapvető egyszerű ismereteket kér számon, nagy része azonban tevékenység-központú. Csak akkor kérhetjük ezen  tevékenységek önálló elvégzését, ha az előző tanítási órákon a gyerekekkel közösen is végeztettük azokat, vagyis abban kellő tapasztalatot szereztek. Az ismeretek számonkérése pedig csak az esetben lehetséges, ha azok a kellő tapasztalatok által már rögzültek tanulóinkban!  A feladatsor egyetlen tanítási órán nem teljesíthető, elvégzését több órára, a különböző mérések szerint tervezzük! Az értékelés pontozással történhet, de más módon is lehetséges, például részműveletenként, ún . itemezéssel.

HOSSZÚSÁGMÉRÉSEK

Rajzolj pontatlan és pontos mértékegységeket! (1-1 pl.) 2 p.

Becsüld meg majd mérd meg a

lap hosszúságát, 2 p.

szélességét, 2 p.

pad magasságát 2 p.

Írd le csökkenő sorrendben a következő hosszúság-mértékegységeket!

Km>m>dm>cm>mm 1 p.

TERÜLET- TÉRFOGLALÁS

Rajzolj egy ilyen téglalapot (8 cm széles, 2 cm hosszú) 1 p.

Tedd ki rózsaszín, majd piros színes rúddal! Hánnyal tudod lefedni? Becsülj, mérj! Jegyezd le az adatokat! 2-2 p.

Írj egy mondatot a tapasztalataidról! 1 p.

Rajzolj két egyforma poharat! Az egyikbe vasgolyót, a másikba egy tojást rajzolj! Melyik „nyomja fel jobban” a vizet? Rajzold be a víz szintjét! 1 p.

Írd le egy mondattal, miért tapasztaltad ezt! (Nagyobb helyet foglal el) 1 p.

TÖMEGMÉRÉS

Rajzolj olyan tárgyat, amely kb. 1 kg, 10 kg, 1 dkg, 1 g  tömegű! 4 p.

Írd le növekvő sorrendbe a köv. tömegmértékegységeket!

g<dkg<kg 1 p.

HÕMÉRSÉKLETMÉRÉS

Rajzolj egy hőmérőt, mellé pedig egy lázmérőt! 2 p.

Jelöld a hőmérőn, kb. hány fok lehet kint, a lázmérőn pedig azt, hogy kb. mennyi lehet a testhőmérsékleted!  1-1 p.

IDÕMÉRÉS

Egészítsd ki a következő hiányos sorokat! 6 p.

___________  tavasz  ___________

___________  április  ___________

___________  péntek  ___________

Rajzold le a jelét egy családi-, nemzeti-, vallásos ünnepnek! 3 p.

Írd a rajzok mögé, melyik hónap, mely napjára esnek! 3 p.

Írd le, hány óra van most! 1 p.

Rajzolj egy órát! Jelöld rajta a köv. időpontot: 14 ó, 20 p. 1 p.

Írd le, hogyan mondanád másként!  1 p.

Írd le, mikor kelsz fel reggel és mikor fekszel le este! 2 p.

Számítsd ki, hány órát vagy ébren és hány órát alszol! 2 p.

ÖSSZESEN: 46 p.

ÉRTÉKELÉS:

0-20 p- Felzárkóztatásra szoruló teljesítmény

21-27 p- Elégséges teljesítmény

28-34 p- Megfelelő teljesítmény

35-41 p- Jó teljesítmény

42-46 p- Kiváló teljesítmény

KÖRNYEZETISMERET FELMÉRÉS / FELADATLAP RÉSZLET

(Testünk és életműködéseink)

Név:

Osztály:

Dátum:

Az egészség a legnagyobb érték.

Hogyan őrizhetjük meg testünk és lelkünk egészségét?

Készíts erről rajzokat!

Image:cikk_145_image001.gif

2. Tervezz egyszerű rajzokkal egészséges napirendet!

REGGEL

DÉLELÕTT

DÉLUTÁN

ESTE

ÉJSZAKA

 


 


 


 


 

3. Állíts össze egy egészséges étrendet! Írd a táblázatba, milyen ételeket ajánlasz!

REGGELI

TÍZÓRAI

EBÉD

UZSONNA

VACSORA

 


 


 


 


 

 


 


 


 


 

4. Mit tegyünk egészségünk megőrzéséért?

Írj két jótanácsot!

A laphoz nem tartoznak aloldalak.