Összegalakjai

Az Alsós tanítói portálból

(Változatok közti eltérés)
21. sor: 21. sor:
1 6 3
1 6 3
-
*'''Halmazok számosságának felismerése sokféle érzékeléssel, mennyiségek előállítása számjelek alapján'''
+
*'''Halmazok számosságának felismerése sokféle érzékeléssel, mennyiségekhez számjelek választása'''
Tapsolj 6-ot!
Tapsolj 6-ot!
42. sor: 42. sor:
Hány fogast látsz? (bontott alakkal)
Hány fogast látsz? (bontott alakkal)
 +
 +
*'''Összegalakok felismerése, előállítása'''
 +
 +
Célkitűzés: A mai órán a számok sokféle nevéről szerzünk további tapasztalatokat.
 +
 +
Gyerekekről igaz állítások gyűjtése (6 gyerek: 3 fiú, 3 lány, egyik hosszú fekete hajú, kettő szőke.)
 +
 +
[[Kép:Gyerekek.jepg|left]]
 +
Nincs köztük…
 +
Mindegyik…
 +
Egyik sem…
 +
Van köztük…
 +
 +
- Az állítások segítségével mondjátok el számokkal is, hogy látjátok ezt a 6
 +
gyereket!
 +
 +
Például: 2 gyerek szőke, 4 gyereken nem szőke.
 +
Számtannyelven: a 6= 2+4; 4+2
 +
Sokféle alak gyűjtése, elmondása szavakkal és számokkal.
 +
 +
– Olvassatok a tasakokról is! (A tábla képe: 5 tasak: 2 egyszínű, kettő tarka)
 +
 +
Összegalakról tárgyak (kupakok) kirakása
 +
 +
Ajtófelőli gyerekek: Ablakfelőli gyerekek:

2008. július 22., 18:22 változat

Számfogalomépítés, összegalakok Bemutatóóra

  • Motiválás, ráhangolódás a munkára üzenetküldő játékkal: a sorban az első gyerek hátán valamennyit kopogunk. A kisgyerek megfigyeli, majd ugyanennyit kopog társa hátán. Így megy végi a soron, míg az utolsóhoz nem ér.

1.sor: XXXXX (5)

2. sor: XXXXXXX (7)

3. sor: XXXX (4)

4. sor: XXXXXX (6)

Minden gyerek az ujján mutatja az ő számát. Ezután a táblán lévő számok között megkeresi az ő számának a helyét

2 7 9

5 8 4

1 6 3

  • Halmazok számosságának felismerése sokféle érzékeléssel, mennyiségekhez számjelek választása

Tapsolj 6-ot!

Ints ennyit!

Tapints ki ennyit! (lánc)

Szökkenj ennyit!

Hangoztass ennyi „u” hangot!

Mutasd a tárcsával! (Az első három megjelenítésnél hunyni kell, a gyerekek csak hallásukra támaszkodnak! Miután megszámlálták, hányszor csörrent a pénzérme a perselyben, felmutatják tárcsáik közül azt, amelyen a megfelelő szám áll.)

Hány érmét dobtam a perselybe?

Hány pohár vizet öntöttem a vödörbe?

Hány mágnest teszek a táblára? (bontott alakkal)

Hány fogast látsz? (bontott alakkal)

  • Összegalakok felismerése, előállítása

Célkitűzés: A mai órán a számok sokféle nevéről szerzünk további tapasztalatokat.

Gyerekekről igaz állítások gyűjtése (6 gyerek: 3 fiú, 3 lány, egyik hosszú fekete hajú, kettő szőke.)

Nincs köztük… Mindegyik… Egyik sem… Van köztük…

- Az állítások segítségével mondjátok el számokkal is, hogy látjátok ezt a 6 gyereket!

Például: 2 gyerek szőke, 4 gyereken nem szőke. Számtannyelven: a 6= 2+4; 4+2 Sokféle alak gyűjtése, elmondása szavakkal és számokkal.

– Olvassatok a tasakokról is! (A tábla képe: 5 tasak: 2 egyszínű, kettő tarka)

Összegalakról tárgyak (kupakok) kirakása

Ajtófelőli gyerekek: Ablakfelőli gyerekek: