Magyar nyelv és irodalom/Módszertani alapelvek/Drámapedagógia/Munkaformák, konvenciók

Az Alsós tanítói portálból

< Magyar nyelv és irodalom | Módszertani alapelvek | Drámapedagógia
Admin (Talk | Szerkesztései) 2007. december 9., 00:04 kori változata
(eltér) ‹Régebbi változat | legfrissebb változat (eltér) | Újabb változat› (eltér)

Konvenciók:

-Fotó (családi fotó)

-Kihangosítás (szereplők gondolatai)

-Állókép

-Nagycsoportos megbeszélés (családi fotók elemzése – hatáselemzés)

-Gondolatkövetés (cédulára írtuk a gondolatokat)

-Szimbólumépítés (tölgyfa)

-Szertartásjáték (ajándék a tölgynek)

-Improvizáció (hogyan fejeznéd be a mesét?)

-Szerep a falon

-Körmese

-Következményjáték

-Dokumentum készítése

-Makett készítése

A tanítási dráma egy folyamat. Nem gyakorlatok, hanem helyzetek sorozata. (Helyzetek = konvenciók)

A helyzetek nem önmagukért vannak, nem lezártak, hanem egy sorozat részei valamilyen tartalmi cél elérése érdekében. A helyzet (konvenció) a tanár által megadott keret a munkához. Tartalommal a résztvevők töltik ki. Előre nem lehet tudni, hogy mit fognak csinálni a gyerekek.

Mindig kintről haladunk befelé; a tárgyaktól, környezettől a lélek felé.

A feladatokat inkább csoportnak (3-4 gyerek) adjuk ki.

Tilos gyereknek kiszolgáltatott szerepet adni. Nem lehet bántalmazott. Nem lehet olyan hatalmi szereplő, akit megsemmisíthetnek. Olyan állatszerepbe sem lehet tenni, ahol bántják!

Munkaformák:

Általában csoportmunka, a felvezető gyakorlatokat mindenki közösen végezheti. A megbeszéléseket is az egész csoporttal, egyszerre érdemes tartani.

A laphoz nem tartoznak aloldalak.