Környezetismeret/Betekintő/Továbbképzéseink/Akkreditált tanfolyamaink/Akkreditált tanfolyamaink - Logopédia
Az Alsós tanítói portálból
Tartalomjegyzék |
Fejlesztés:
AKKREDITÁLT TANFOLYAM
Cím: <a name="Szöveg1"></a>A tanulási nehézségek és kezelésük az általános iskolában |
Meghirdeto: Fazekas Mihály Fovárosi Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium |
Indítási engedély szám: OM 382/13/2002. Azonosító szám: <a name="Szöveg3"></a>OM 382/13/2002. <a name="Szöveg24"></a>Az OM jegyzékben szerepel! |
|
Célcsoport: <a name="Szöveg10"></a>óvodapedagógusok, tanítók, napközis nevelok |
Tanfolyamfelelos: <a name="Szöveg6"></a>Hittig László Tel.: <a name="Szöveg20"></a>210 10 31/253, e-mail: hittig@freemail.hu<a name="Szöveg21"></a> |
||
Helyszín: <a name="Szöveg7"></a>Fazekas Mihály Fovárosi Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium, <a name="Szöveg12"></a>1082 Budapest, <a name="Szöveg13"></a>Horváth Mihály tér 8. |
|||
Elso foglalkozás idopontja: 2003. október 15. Utolsó foglalkozás idopontja: 2004. április 21. |
<a name="Legördül"o1></a> <a name="Legördül"o2></a><a name="Szöveg23"></a> <a name="Szöveg14"></a>8.00 - <a name="Szöveg15"></a>11.00 óráig |
||
Létszám: <a name="Szöveg8"></a>24 fo |
Ár: <a name="Szöveg5"></a>30000 Ft |
Óraszám: <a name="Szöveg4"></a>30 |
Alkalmak száma: <a name="Szöveg9"></a>10 |
1. A program részletes leírása: <a name="Szöveg16"></a>Közismert és statisztikai adatok is azt támasztják alá, hogy egyre no a tanulási nehézséggel küzdo gyermekek száma. Ez indokolja, hogy az ilyen gyermekekkel foglalkozó óvodapedagógusoknak, tanítóknak a legfrissebb ismereteket és tapasztalatokat nyújtó programot szervezzünk. A tanfolyam elvégzése során a hallgatók megismerik a tanulási nehézségek fogalmát, meghatározását, diagnosztizálását, kiváltó okait és kezelésüket. Különös figyelmet fordítunk arra, hogy a hallgatók megismerjék a diszlexia és áldiszlexia fogalmát, tüneteit, kezelését, és hogy élesen el tudják választani a többi tanulási nehézségtol. Új technikák, módszerek átadására törekszünk a tanulási nehézségek kezeléséhez. Bemutató órákon és a konzultációkon mintafeladatsorokkal, készségfejleszto feladatokkal megismertetjük a hallgatókat a gyakorlati alkalmazás lehetoségeivel. Szakirodalom ajánlásával is segítjük a jelentkezok érdeklodésének kielégítését. |
|||
2. Tanfolyami jegyzet: <a name="Szöveg19"></a>Mark Selikowitz: Diszlexia és egyéb tanulási nehézségek Medicina Könyvkiadó Rt. Bp. 1997.; Meixner Ildikó: A diszlexia prevenció, reedukáció módszere B. G. Gyógypedagógiai Tanárképzo Foiskola Bp. 1998. |
|||
3. A tanfolyam során felhasznált, illetve tárgyalt taneszközök: <a name="Szöveg18"></a>Bemutató fólia, számítógépes oktató programok, transzparensek, tanulói és tanítói eszközkészlet, komplex készségfejleszto feladatsorok, mintafeladatsorok |
|||
4. Hallgatói teljesítménymérés: <a name="Szöveg17"></a>A tanúsítvány kiadásának feltétele záródolgozat elkészítése választható témában vagy taneszköz és fejleszto feladatsor összeállítása. |
|||
5. A tanfolyam a hallgatók elégedettségét vizsgáló kérdoív kitöltésével zárul. |
A tanfolyam idobeosztása, feltételei
1. foglalkozás október 15 . Eloadás: 3 óra
A tanulási nehézségek meghatározása, diagnosztizálása, kiváltó okai, területei; olvasás, írás, helyesírás, nyelv, figyelem, koordináció, és ügyetlenség szociális és érzelmi fejlodés
2. foglalkozás november 12. Eloadás: 3 óra
A tanulási zavarok terápiája; mozgásfejlesztés, pszichomotoros fejlesztés, szenzomotoros integráció, perceptuomotoros fejlesztése
3. foglalkozás december 10. Bemutató óra: 1 óra, Konzultáció: 1 óra Tanulási zavarok korrekciója a magyarórán 1-2 osztályban
Eloadás: 1 óra A beszédpercepció fejlettségének szerepe az olvasás írás elsajátításában
4. foglalkozás január 14. Bemutatóóra: 1 óra, Konzultáció: 1 óra Tanulási zavarok korrekciója a matematikaórán 1-2. osztályban
Eloadás 1 óra A tapasztalatszerzés szerepe a matematikatanulásban. A tanulási zavarok megelozése. Diszkalkulia és kezelése
5. foglalkozás január 28. Eloadás: 3 óra.
A diszlexia és reedukációja. Meghatározása, tünetei, vizsgálata. Az áldiszlexia kérdésköre. A diszlexia prevenciós módszer. A diszlexszia kezelése, készségfejlesztés
6. foglalkozás február 11. Bemutatóóra: 2 óra, Konzultáció: 1 óra
A logopédus szerepe az általános iskolában és az óvodában. Számítógép alkalmazása a diszlexia kezelésében
7. foglalkozás február 25. Bemutatóóra: 1 óra, Konzultáció: 1 óra
Tanulási zavarok korrekciója a magyarórán 3-4 osztály. Eloadás: 1 óra A beszédészlelési zavar tükrözodése a helyesírásba
8. foglalkozás március 10 Bemutató óra: 1 óra, Konzultáció 1 óra
A tanulási zavarok korrekciója a matematikaórán 3-4 osztály
Eloadás: 1 óra A matematika-tanítás, tanulás induktív módszere
9. foglalkozás március 24. Eloadás: 3 óra
Az óvodai megelozés jelentosége és lehetoségei a veszélyeztetett gyermekeknél. Készségfejleszto eljárások tanulási zavarral küzdo kisiskolásoknál. A dolgozatok, feladatok beadása.
10. foglalkozás április 21.
Konzultáció: 3 óra A gyakorlati alkalmazás lehetoségei a tanórákon és kiscsoportos foglalkozásokon. Tanfolyamzárás, a dolgozatok feladatok értékelése.
A továbbképzés vezetoje Hittig László. (06-30-242-15-75) Bemutató foglalkozásokat tart: Szilágyiné Oravecz Márta, Dr. Kivovicsné Horváth Ágnes A továbbképzés teljesítésének formai követelményei: Minimum részvétel a továbbképzés elméleti óráinak 70, gyakorlati óráinak 75 százalékán. Záródolgozat elkészítése választható témában, vagy fejleszto feladatsor vagy önállóan készítet taneszköz összeállítása.
AKKREDITÁLT TANFOLYAM
2004/05.
Cím: A tanulási nehézségek és kezelésük az általános iskolában |
Meghirdeto: Fazekas Mihály Fovárosi Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium |
Indítási engedély szám: OM 382/13/2002. Azonosító szám: OM 382/13/2002. Az OM jegyzékben szerepel! |
|
Célcsoport: óvodapedagógusok, tanítók, napközis nevelok |
Tanfolyamfelelos: Hittig László Tel.: 210 10 31/253, e-mail: hittig@freemail.hu |
||
Helyszín: Fazekas Mihály Fovárosi Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium, 1082 Budapest, Horváth Mihály tér 8. |
|||
Elso foglalkozás idopontja: 2004. október 13. Utolsó foglalkozás idopontja: 2004. április 21. |
8.00 - 11.00 óráig |
||
Létszám: 24 fo |
Ár: 30000 Ft |
Óraszám: 30 |
Alkalmak száma: 10 |
1. A program részletes leírása: Közismert és statisztikai adatok is azt támasztják alá, hogy egyre no a tanulási nehézséggel küzdo gyermekek száma. Ez indokolja, hogy az ilyen gyermekekkel foglalkozó óvodapedagógusoknak, tanítóknak a legfrissebb ismereteket és tapasztalatokat nyújtó programot szervezzünk. A tanfolyam elvégzése során a hallgatók megismerik a tanulási nehézségek fogalmát, meghatározását, diagnosztizálását, kiváltó okait és kezelésüket. Különös figyelmet fordítunk arra, hogy a hallgatók megismerjék a diszlexia és áldiszlexia fogalmát, tüneteit, kezelését, és hogy élesen el tudják választani a többi tanulási nehézségtol. Új technikák, módszerek átadására törekszünk a tanulási nehézségek kezeléséhez. Bemutató órákon és a konzultációkon mintafeladatsorokkal, készségfejleszto feladatokkal megismertetjük a hallgatókat a gyakorlati alkalmazás lehetoségeivel. Szakirodalom ajánlásával is segítjük a jelentkezok érdeklodésének kielégítését. |
|||
2. Tanfolyami jegyzet: Mark Selikowitz: Diszlexia és egyéb tanulási nehézségek Medicina Könyvkiadó Rt. Bp. 1997.; Meixner Ildikó: A diszlexia prevenció, reedukáció módszere B. G. Gyógypedagógiai Tanárképzo Foiskola Bp. 1998. |
|||
3. A tanfolyam során felhasznált, illetve tárgyalt taneszközök: Bemutató fólia, számítógépes oktató programok, transzparensek, tanulói és tanítói eszközkészlet, komplex készségfejleszto feladatsorok, mintafeladatsorok |
|||
4. Hallgatói teljesítménymérés: A tanúsítvány kiadásának feltétele záródolgozat elkészítése választható témában vagy taneszköz és fejleszto feladatsor összeállítása. |
|||
5. A tanfolyam a hallgatók elégedettségét vizsgáló kérdoív kitöltésével zárul. |
A laphoz nem tartoznak aloldalak.