Az Alsós tanítói portálból
			
												
			
 
   
  
 1. osztály
   | 
   
   Statisztikai adatokat gyűjtünk a
  húszas számkörben. Eljátszással, kirakással készítünk
  egyszerű grafikonokat. Adatokat hasonlítunk össze:
  több, kevesebb ugyanannyi. Igaz, téves mondatokat 
  Egészítünk ki, gyűjtünk az egyszerű grafikonokról. Közös
  tevékenységgel megkezdjük a szemléletfor-málást. 
   | 
 
 
   
   2. osztály
   | 
    
  
 
  Statisztikai adatokat gyűjtünk a
  százas számkörben. Egyszerű grafikonokat készítünk kirakással, rajzzal is.
  Adatokat hasonlítunk össze: több, kevesebb ugyanannyi.
  Összefüggéseket olvasunk le kész grafikonokról. Igaz,
  téves mondatokat gyűjtünk egyszerű grafikonról. Közös tevékenységgel
  szemléletet formálunk. 
   | 
 
 
   
   3. osztály
   | 
    
  
 
  Keressük az adatokat  magunk körül,
  leolvasások, értelmezéseket végzünk.   
(az animáció az oldal alján található). Keressük a jellemzőt,
  az átlagot. Egyszerű következtetéseket vonunk le. Mi magunk is
  létrehozunk statisztikai ábrákat. S mindenek előtt sok közös, érdekes,
  élvezetes tevékenységgel szemléletet formálunk. 
   | 
 
 
   
   4. osztály
   | 
    
  
 
  A negyedik osztályban továbbra is szemléletformáló
  szándékkal közelítünk a statisztikai témához. Folytatjuk
  az adatkezelést. Megfigyeléseket végzünk, s regisztráljuk a megfigyelések
  eredményeit. Sokféleképpen ábrázoljuk a gyűjtött adatokat, s az értékekről leolvasásokat
  végzünk, összefüggéseket fedezünk föl. Előfeltevéseink igazolását vagy
  cáfolatát keressük a nyert, és regisztrált adatokban. Egyre gyakrabban
  tekintünk ki az osztályterem, az iskola világából. Felhasználjuk a 
 statisztikai évkönyvek tízévesek számára
  érthető adatait. Az újságokból is meríthetünk, de csak olyan témához
  nyúlhatunk, amely érdekli a gyermeket, vagy valamilyen valóságos kapcsolata
  van vele. 
   | 
 
A laphoz nem tartoznak aloldalak.