Környezetismeret/Hozzárendelhető segédletek/Mérőanyagok megoldókulccsal
Az Alsós tanítói portálból
Tartalomjegyzék |
(A tárgyak, anyagok mérhető tulajdonságai)
A gyerekek a füzetben dolgoznak. Az utasításokat szóban kaphatják, de külön feladatlapon is közölhetjük velük. Ez esetben viszont ügyelnünk kell az áttekinthető formátumra. A feladatok egy része alapvető egyszerű ismereteket kér számon, nagy része azonban tevékenység-központú. Csak akkor kérhetjük ezen tevékenységek önálló elvégzését, ha az előző tanítási órákon a gyerekekkel közösen is végeztettük azokat, vagyis abban kellő tapasztalatot szereztek. Az ismeretek számonkérése pedig csak az esetben lehetséges, ha azok a kellő tapasztalatok által már rögzültek tanulóinkban! A feladatsor egyetlen tanítási órán nem teljesíthető, elvégzését több órára, a különböző mérések szerint tervezzük! Az értékelés pontozással történhet, de más módon is lehetséges, például részműveletenként, ún . itemezéssel.
HOSSZÚSÁGMÉRÉSEK
Rajzolj pontatlan és pontos mértékegységeket! (1-1 pl.) 2 p.
Becsüld meg majd mérd meg a
lap hosszúságát, 2 p.
szélességét, 2 p.
pad magasságát 2 p.
Írd le csökkenő sorrendben a következő hosszúság-mértékegységeket!
Km>m>dm>cm>mm 1 p.
TERÜLET- TÉRFOGLALÁS
Rajzolj egy ilyen téglalapot (8 cm széles, 2 cm hosszú) 1 p.
Tedd ki rózsaszín, majd piros színes rúddal! Hánnyal tudod lefedni? Becsülj, mérj! Jegyezd le az adatokat! 2-2 p.
Írj egy mondatot a tapasztalataidról! 1 p.
Rajzolj két egyforma poharat! Az egyikbe vasgolyót, a másikba egy tojást rajzolj! Melyik „nyomja fel jobban” a vizet? Rajzold be a víz szintjét! 1 p.
Írd le egy mondattal, miért tapasztaltad ezt! (Nagyobb helyet foglal el) 1 p.
TÖMEGMÉRÉS
Rajzolj olyan tárgyat, amely kb. 1 kg, 10 kg, 1 dkg, 1 g tömegű! 4 p.
Írd le növekvő sorrendbe a köv. tömegmértékegységeket!
g<dkg<kg 1 p.
HÕMÉRSÉKLETMÉRÉS
Rajzolj egy hőmérőt, mellé pedig egy lázmérőt! 2 p.
Jelöld a hőmérőn, kb. hány fok lehet kint, a lázmérőn pedig azt, hogy kb. mennyi lehet a testhőmérsékleted! 1-1 p.
IDÕMÉRÉS
Egészítsd ki a következő hiányos sorokat! 6 p.
___________ tavasz ___________
___________ április ___________
___________ péntek ___________
Rajzold le a jelét egy családi-, nemzeti-, vallásos ünnepnek! 3 p.
Írd a rajzok mögé, melyik hónap, mely napjára esnek! 3 p.
Írd le, hány óra van most! 1 p.
Rajzolj egy órát! Jelöld rajta a köv. időpontot: 14 ó, 20 p. 1 p.
Írd le, hogyan mondanád másként! 1 p.
Írd le, mikor kelsz fel reggel és mikor fekszel le este! 2 p.
Számítsd ki, hány órát vagy ébren és hány órát alszol! 2 p.
ÖSSZESEN: 46 p.
ÉRTÉKELÉS:
0-20 p- Felzárkóztatásra szoruló teljesítmény
21-27 p- Elégséges teljesítmény
28-34 p- Megfelelő teljesítmény
35-41 p- Jó teljesítmény
42-46 p- Kiváló teljesítmény
KÖRNYEZETISMERET FELMÉRÉS / FELADATLAP RÉSZLET
(Testünk és életműködéseink)
Név:
Osztály:
Dátum:
Az egészség a legnagyobb érték.
Hogyan őrizhetjük meg testünk és lelkünk egészségét?
Készíts erről rajzokat!
2. Tervezz egyszerű rajzokkal egészséges napirendet!
REGGEL |
DÉLELÕTT |
DÉLUTÁN |
ESTE |
ÉJSZAKA |
|
|
|
|
|
3. Állíts össze egy egészséges étrendet! Írd a táblázatba, milyen ételeket ajánlasz!
REGGELI |
TÍZÓRAI |
EBÉD |
UZSONNA |
VACSORA |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4. Mit tegyünk egészségünk megőrzéséért?
Írj két jótanácsot!
A laphoz nem tartoznak aloldalak.