Környezetismeret/Módszertani alapelvek
Az Alsós tanítói portálból
(A lap tartalmának cseréje erre: == SZERKESZTÉS ALATT ==) |
|||
1. sor: | 1. sor: | ||
- | == | + | <p>Az <span class=dvv>Ember és</span> társadalom |
+ | műveltségi terület középpontjában az ember világa áll.</p> | ||
+ | |||
+ | <p>Az <span class=dvv>emberismeret</span> betekintést nyújt az | ||
+ | embert másokhoz és önmagához, a társadalomhoz és a természethez fűző szellemi | ||
+ | kapcsolatok világába.</p> | ||
+ | |||
+ | <p>A társadalomismeret az ismeretek nyújtásán túl olyan | ||
+ | képességek fejlesztését igényli, melyek segítségével a társadalmi problémák | ||
+ | iránti érzékenységet növelhetjük. Látóköre kiterjed a lakóhely, az ország, | ||
+ | Európa és a világ problémáira.</p> | ||
+ | |||
+ | <p>A tapasztalatok és ismeretek megszerzésében az alsóbb | ||
+ | évfolyamokon a játékoknak, a konkrét szituációknak, az életszerű helyzeteknek | ||
+ | van kitüntetett szerepük. </p> | ||
+ | |||
+ | <p>Az <span class=dvv>Ember a természetben</span> műveltségi | ||
+ | területen folyó nevelés-oktatás során a tanulók lehetőséget és segítséget | ||
+ | kapnak ahhoz, hogy <span class=dvv>korszerű természettudományos műveltséget, | ||
+ | világképet építsenek fel magukban</span>. Megismerkedhetnek az anyagok | ||
+ | tulajdonságaival, a természeti környezet változásaival, kölcsönhatásaival, a | ||
+ | jelenségekkel, a törvényszerűségekkel, valamint több más műveltségi területtel | ||
+ | együttműködve az embernek, az általa alkotott <span class=dvv>társadalomnak</span>, | ||
+ | valamint az őt körülvevő természetnek a kölcsönhatásaival. A műveltségi | ||
+ | területen zajló nevelés-oktatás a fenntartható fejlődés igényeinek megfelelően | ||
+ | formálja a tanulók <span class=dvv>természethez való viszonyát. A</span> környezettudatos, | ||
+ | a természet kincseit védő, óvó magatartás a Föld iránt érzett felelősség | ||
+ | kialakításához járul hozzá. A műveltségi terület arra hívja fel a tanulók | ||
+ | figyelmét, hogy az <span class=dvv>ember része a természetnek</span>, | ||
+ | annak rendszereivel megbonthatatlan egységet alkot, társadalmi és egyéni | ||
+ | cselekvései a természet folyamatainak részei. Ez az összefonódás mutat rá az | ||
+ | ember, az emberiség és az egyének sajátos felelősségére is.</p> | ||
+ | |||
+ | <p>Ezen a műveltségi területen a természeti és technikai | ||
+ | problémák megoldására nevelhetjük a tanulókat<span class=dvv>, aktív, | ||
+ | viszonyaikat változtatni képes, kritikus, kreatív emberekké formálva őket. </span></p> | ||
+ | |||
+ | [[/*]] |
Aktuális változat
Az Ember és társadalom műveltségi terület középpontjában az ember világa áll.
Az emberismeret betekintést nyújt az embert másokhoz és önmagához, a társadalomhoz és a természethez fűző szellemi kapcsolatok világába.
A társadalomismeret az ismeretek nyújtásán túl olyan képességek fejlesztését igényli, melyek segítségével a társadalmi problémák iránti érzékenységet növelhetjük. Látóköre kiterjed a lakóhely, az ország, Európa és a világ problémáira.
A tapasztalatok és ismeretek megszerzésében az alsóbb évfolyamokon a játékoknak, a konkrét szituációknak, az életszerű helyzeteknek van kitüntetett szerepük.
Az Ember a természetben műveltségi területen folyó nevelés-oktatás során a tanulók lehetőséget és segítséget kapnak ahhoz, hogy korszerű természettudományos műveltséget, világképet építsenek fel magukban. Megismerkedhetnek az anyagok tulajdonságaival, a természeti környezet változásaival, kölcsönhatásaival, a jelenségekkel, a törvényszerűségekkel, valamint több más műveltségi területtel együttműködve az embernek, az általa alkotott társadalomnak, valamint az őt körülvevő természetnek a kölcsönhatásaival. A műveltségi területen zajló nevelés-oktatás a fenntartható fejlődés igényeinek megfelelően formálja a tanulók természethez való viszonyát. A környezettudatos, a természet kincseit védő, óvó magatartás a Föld iránt érzett felelősség kialakításához járul hozzá. A műveltségi terület arra hívja fel a tanulók figyelmét, hogy az ember része a természetnek, annak rendszereivel megbonthatatlan egységet alkot, társadalmi és egyéni cselekvései a természet folyamatainak részei. Ez az összefonódás mutat rá az ember, az emberiség és az egyének sajátos felelősségére is.
Ezen a műveltségi területen a természeti és technikai problémák megoldására nevelhetjük a tanulókat, aktív, viszonyaikat változtatni képes, kritikus, kreatív emberekké formálva őket.
A laphoz nem tartoznak aloldalak.