Magyar nyelv és irodalom/Támasz/A fejlesztőpedagógus munkája
Az Alsós tanítói portálból
(A lap tartalmának cseréje erre: == SZERKESZTÉS ALATT ==) |
|||
1. sor: | 1. sor: | ||
- | == | + | <p class=normal>Ez a munka az iskolában nem jelent mást, mint korrekciót. A |
+ | korrekció lényegét tekintve nem más, mint egyéni törődés a rászorulókkal. Ennek | ||
+ | megvalósításához először fel kell derítenünk a tanulási problémák okait. Az | ||
+ | okok ismeretében kell megterveznünk a fejlesztés folyamatát, kidolgoznunk a | ||
+ | módszereket és a speciális gyakorlatokat. Ezek egy része történhet a tanórán, | ||
+ | más része a napközis foglalkozások keretében, illetve a csoportból kiemelve a | ||
+ | tanulót, külön foglalkozáson. A hiánypótló és felzárkóztató feladatokat | ||
+ | rendszeresen kell végeztetnünk, a folyamatot és az eredményt regisztrálnunk | ||
+ | kell. Ez segíthet abban, hogy az alkalmazott módszereket, eljárásokat mindig a | ||
+ | legoptimálisabb módon tervezzük meg annak érdekében, hogy a fejlesztésre | ||
+ | (korrekcióra) szoruló gyermek minél előbb utolérhesse társait. A | ||
+ | fejlesztőpedagógus egyaránt végez <span class=idezet>általános | ||
+ | képességfejlesztést</span> és <span class=idezet>speciális | ||
+ | képességfejlesztést.</span></p> | ||
+ | |||
+ | [[/*]] |
Aktuális változat
Ez a munka az iskolában nem jelent mást, mint korrekciót. A korrekció lényegét tekintve nem más, mint egyéni törődés a rászorulókkal. Ennek megvalósításához először fel kell derítenünk a tanulási problémák okait. Az okok ismeretében kell megterveznünk a fejlesztés folyamatát, kidolgoznunk a módszereket és a speciális gyakorlatokat. Ezek egy része történhet a tanórán, más része a napközis foglalkozások keretében, illetve a csoportból kiemelve a tanulót, külön foglalkozáson. A hiánypótló és felzárkóztató feladatokat rendszeresen kell végeztetnünk, a folyamatot és az eredményt regisztrálnunk kell. Ez segíthet abban, hogy az alkalmazott módszereket, eljárásokat mindig a legoptimálisabb módon tervezzük meg annak érdekében, hogy a fejlesztésre (korrekcióra) szoruló gyermek minél előbb utolérhesse társait. A fejlesztőpedagógus egyaránt végez általános képességfejlesztést és speciális képességfejlesztést.