A |
|
1. sor: |
1. sor: |
- | <p>Minden napközis nevelő feladata és célja kell, hogy legyen a
| + | == SZERKESZTÉS ALATT == |
- | tanulás tanítása és a képességek fejlesztése. A kisgyermek délutáni
| + | |
- | napirendjébe illeszkedő tanulási munkafolyamat elengedhetetlenül szükséges.
| + | |
- | Ennek hatékonysága a <span class=idezet>tanulási</span> idő szervezésén és <span class=idezet>
| + | |
- | irányításán,</span> valamint a házi feladat mennyiségén és
| + | |
- | milyenségén múlik. <span class=dvv>A házi feladat nem cél, hanem eszköz a
| + | |
- | tanulás tanításának folyamatában. Nem a feladatok mennyiségétől függ a tanulás
| + | |
- | hatékonysága</span>. A tanulás tanításához kapcsolódó konkrét feladatok a
| + | |
- | tanulási idő különböző egységeiben jelennek meg.A feladatok következőképpen
| + | |
- | csoportosíthatók: <span class=idezet>a tanulási technikák</span>, az <span style='color:blue'>
| + | |
- | </span><span class=idezet>önálló tanulás</span>, a <span class=idezet>
| + | |
- | csoportos tanulás</span>, a <span class=idezet>készség- és képesség-fejlesztés</span>, valamint az <span class=idezet>
| + | |
- | ellenőrzés-önellenőrzés</span>. A napközis nevelő nem
| + | |
- | fejlesztő pedagógus, mégis végezhet és végez is fejlesztő munkát. Ez a
| + | |
- | fejlesztő munka az esetek nagy részében a tantárgyhoz kapcsolódó általános
| + | |
- | fejlesztés. Sokszor végzünk kiscsoportos vagy egyéni fejlesztő munkát is. Ez
| + | |
- | vagy az <span class=idezet>önálló tanulás</span> elején vagy szabadidőhöz
| + | |
- | kapcsolódóan történik.</p>
| + | |
- | | + | |
- | <p>Röviden összefoglalom a tanulás tanításának céljait
| + | |
- | osztályonként. Első-második osztályban megtanítjuk, begyakoroltatjuk, illetve
| + | |
- | szokássá alakítjuk a <span class=idezet>tanulási technikák</span> jó részét.
| + | |
- | Harmadik-negyedik osztályban bővítjük, illetve javítjuk az ismert technikákat.
| + | |
- | Negyedik osztály évvégére ezeket már önállóan alkalmazzák.</p>
| + | |
- | | + | |
- | <p>Tulajdonképpen negyedik osztály végére el kell juttatni a
| + | |
- | tanítványainkat az önálló tanulás szintjére, ami a mi esetünkben azt jelenti,
| + | |
- | hogy remélhetőleg saját tanulási stratégiával rendelkezik majd. Ez a saját
| + | |
- | stratégia azt jelenti, hogy minden benne van, amit első osztálytól fogva
| + | |
- | tanuláshoz kapcsolódó szokásokban, technikákban a gyermek elsajátított és
| + | |
- | természetesen ötvöződik a saját képességeivel, készségeivel, iskolán kívüli
| + | |
- | tanulási tapasztalataival.</p>
| + | |
- | | + | |
- | <p>A környezetismeret az a tantárgy, ahol <span style='color:black'>
| + | |
- | osztályonként </span>jó néhány <span style='color:black'>fontos
| + | |
- | </span><span class=idezet>tanulási techikát </span>kell megtanítanunk a
| + | |
- | gyerekeknek.</p>
| + | |
- | | + | |
- | [[/*]]
| + | |