A |
|
| 1. sor: |
1. sor: |
| - | <p><span class=idezet>Helyi tantervünk</span> összeállításakor
| + | == SZERKESZTÉS ALATT == |
| - | elsődleges célként tartottuk szem előtt az <span class=dvv>elemi
| + | |
| - | természettudományos nevelést valamint a felső tagozatos természettudományos
| + | |
| - | ismeretszerzés előkészítését</span>. Fontosnak éreztük, hogy tanulóinkat a
| + | |
| - | természeti környezet és lakóhelyük védelmére késztessük, tehát <span class=idezet>
| + | |
| - | környezettudatos-, környezetérzékeny szemléletüket</span> formáljuk,
| + | |
| - | fejlesszük. </p>
| + | |
| - | | + | |
| - | <p>Kiemelt feladatnak tartjuk, hogy az elemi ismeretszerzés <span class=dvv>
| + | |
| - | konkrét cselekvésbe ágyazódjék és a természet, a lakóhely valóságára
| + | |
| - | épüljön</span>. Az új ismeretek megszerzéséhez, rögzítéséhez, alkalmazásához
| + | |
| - | szükséges <span class=dvv>képességeket tevékenységek útján</span>, folyamatos
| + | |
| - | gyakorlással fejlesztjük.</p>
| + | |
| - | | + | |
| - | <p>Módszereinkben fontos szerepet szánunk a konkrét
| + | |
| - | tapasztalatokon alapuló, <span class=dvv>tevékenységek során végzett
| + | |
| - | megfigyelésekre</span>, melyeket a <span class=idezet>tanórai műhelymunka </span>mellett,
| + | |
| - | <span class=idezet>tanulmányi sétákon, kirándulásokon</span> valamint az
| + | |
| - | egyhetes <span class=idezet>erdei iskolai programon </span> végeztetjük. Ezért
| + | |
| - | a témakörök sorában első helyen áll a <span class=idezet>megismerési módszerek
| + | |
| - | alapozása</span> mely a tananyag teljes körére vonatkozik, tehát valamennyi
| + | |
| - | témakört átfogva folyamatosan valósítható meg.</p>
| + | |
| - | | + | |
| - | <p>Tantervünk elkészítésekor figyelembe vettük a <span class=dvv>
| + | |
| - | többi tantárggyal adódó koncentrációs lehetőségeket.</span></p>
| + | |
| - | | + | |
| - | <p>Az áttekinthetőség érdekében <span class=idezet>a tananyag
| + | |
| - | koncentrikus bővülését</span>, valamint <span class=idezet>a tantervi témakörök
| + | |
| - | tartalmát</span> táblázatba szerkesztettük. Külön fejezetet szántunk a
| + | |
| - | tanulmányi séták, kirándulások, erdei iskolák lehetőségeinek bemutatására. Ezen
| + | |
| - | az oldalon egy-egy, már megvalósított program tervezetének részletét láthatják
| + | |
| - | a kollégák. Terveink szerint időközönként újabb és újabb ötletekkel frissítjük
| + | |
| - | majd ezt az oldalt is.</p>
| + | |
| - | | + | |
| - | [[/*]]
| + | |