Matematika/Betekintő/Továbbképzéseink/Akkreditált tanfolyamaink/Akkreditált tanfolyamaink - Matematika
Az Alsós tanítói portálból
475. sor: | 475. sor: | ||
<tr> | <tr> | ||
<td colspan="4"> | <td colspan="4"> | ||
- | <p class="tablazat">Helyszín: Fazekas Mihály Fővárosi | + | <p class="tablazat">Helyszín: Fazekas Mihály Fővárosi |
- | Általános Iskola és Gimnázium, 1082 Budapest, Horváth Mihály tér 8. | + | Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium, 1082 Budapest, Horváth Mihály tér 8. </p> |
- | + | <tr> | |
- | + | ||
<td colspan="3"> | <td colspan="3"> | ||
<p class="tablazat">Első foglalkozás időpontja: </p> | <p class="tablazat">Első foglalkozás időpontja: </p> |
Aktuális változat
Útjelző a matematika tanításához
Egy 120 órás képzés önálló 30 órás részeként folyik a munka. Kezdheted első osztályban vagy harmadikban. Kijárhatod mindkettőt egy esztendő alatt. Jövőre ráépül a másodikos és negyedikes kurzus, ezt is elvégezheted egy év alatt. Beiratkozhatsz évente. Fokozatosan megismerheted a tananyagot elsőtől negyedikig. Megfigyelheted bemutatóinkon ugyanazoknak a gyerekeknek a munkáját, fejlődését. A végén betekinthetsz az ötödik osztályba is. S ha tetszik, újra elölről kezdheted!</p
Útjelző a matematika tanításához 1. osztályban tanítóknak 2009/2010
Cím: Útjelző a matematika tanításához a 1. osztályban tanítók számára |
Meghirdető: Fazekas Mihály Fővárosi Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium |
Indítási engedély szám: XXV/3/16/2000. Azonosító szám: XXV/3/16/2000. Az OM jegyzékben szerepel! |
|
Célcsoport: tanítók, napközis nevelők, gyógypedagógusok |
Tanfolyamfelelős: Szilágyiné Oravecz Márta Tel.: 210 10 31/251, e-mail: szoravecz@t-online.hu |
||
Helyszín: Fazekas Mihály Fővárosi Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium, 1082 Budapest, Horváth Mihály tér 8. |
|||
Első foglalkozás időpontja: Utolsó foglalkozás időpontja: |
8.00 - 11.00 óráig |
||
Létszám: 30 fo |
Ár: 35000 Ft |
Óraszám: 30 |
Alkalmak száma: 10 |
1. A program részletes leírása: A résztvevő hallgatók számára a tanfolyam biztosítja a kreatív matematikatanítási szemlélet kialakulását, mely a több, mint 30 éves, méltán elismert Varga Tamás és C. Neményi Eszter nevével fémjelzett matematikatanítási hagyományokat kívánja folytatni. A hallgatók tantervi témánként bemutatóórákon ismerkednek a tananyag egyes részeivel. Az előadások a tananyagot a hozzá kapcsolódó követelményekkel teljes terjedelmében bemutatják. A konzultációk a gyakorlati problémák megvitatására adnak lehetőséget, itt kerülhet sor óraelemzésekre, a gyakorlati tanításban jól használható eszközökkel való megismerkedésre, illetve eszközkészítésre. A tanfolyam során azokat a módszereket szeretnénk elsajátíttatni, amelyek a kisgyermek életkorának leginkább megfelelnek. Az elmélet és gyakorlat aránya 1:3. |
|||
2. Tanfolyami jegyzet: |
|||
3. A tanfolyam során felhasznált, illetve tárgyalt taneszközök: C. Neményi Oravecz: Matematika 1. oszt. Tankönyv és Munkafüzet |
|||
4. Hallgatói teljesítménymérés: Záródolgozat: óravázlat vagy önállóan tervezett taneszköz készítése és használatának ismertetése |
|||
5. A tanfolyam a hallgatók elégedettségét vizsgáló kérdőív kitöltésével zárul. |
<p class="lista">1.foglalkozás: A számfogalom-építés előkészítése, megalapozása. Az eszközök használata.
2.foglalkozás: Számfogalom építése. A valóságon alapuló cselekvő tapasztalatszerzésből kiinduló tanulásról
3. foglalkozás: Számok összeg- és különbségalakja. A tanító szerepe a tanulás irányításában.
4. foglalkozás: Az összeadás, kivonás háromféle értelmezése. Az értelmezést segítő tevékenységek, játékok, módszerek.
5. foglalkozás: A matematikatanulás egységes és széles alapozása. A matematika tananyag témaköreinek tartalmi feldolgozása.
6. foglalkozás: A számok valóságtartalma és egyszerű tulajdonságai. Ellenőrzés, értékelés a matematika órákon.
7. foglalkozás: Geometriai tapasztalatszerzés az első osztályban. Eszközök használata a geometria tanításában.
8. foglalkozás: Számkörbővítés, becslés, számlálás 20-ig. Számtulajdonságok, számkapcsolatok.
9. foglalkozás: Számolási eljárások tanítása.
10.foglalkozás: Függvényre vezető szöveges feladatok. Sorozatok, Szabályjátékok.
Tanfolyamzárás.
Útjelző a matematika tanításához 3. osztályban tanítóknak 2009/2010
AKKREDITÁLT TANFOLYAM
2008/09.
Cím: Útjelző a matematika tanításához a 3. osztályban tanítók számára |
Meghirdető: Fazekas Mihály Fővárosi Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium |
Indítási engedély szám: XXV/3/17/2000. Azonosító szám: XXV/3/17/2000. Az OM jegyzékben szerepel! |
|
Célcsoport: tanítók, napközis nevelők, gyógypedagógusok |
Tanfolyamfelelős: Dr. Kivovicsné Horváth Ágnes Tel.: 210 10 31/251, e-mail:agineni55@gmail.com |
||
Helyszín: Fazekas Mihály Fővárosi Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium, 1082 Budapest, Horváth Mihály tér 8. |
|||
Első foglalkozás időpontja: Utolsó foglalkozás időpontja: |
8.00 - 11.00 óráig |
||
Létszám: 30 fo |
Ár: 35000 Ft |
Óraszám: 30 |
Alkalmak száma: 10 |
1. A program részletes leírása: A résztvevő hallgatók számára a tanfolyam biztosítja a kreatív matematikatanítási szemlélet kialakulását, mely a több, mint 30 éves, méltán elismert Varga Tamás és C. Eszter nevével fémjelzett matematikatanítási hagyományokat kívánja folytatni. A hallgatók tantervi témánként bemutatóórákon ismerkednek a tananyag egyes részeivel. Az előadások a tananyagot a hozzákapcsolódó követelményekkel teljes terjedelmében bemutatják. A konzultációk a gyakorlati problémák megvitatására adnak lehetőséget, itt kerülhet sor óraelemzésekre, a gyakorlati tanításban jól használható eszközökkel való megismerkedésre, illetve eszközkészítésre. A tanfolyam során azokat a módszereket szeretnénk elsajátíttatni, amelyek a kisgyermek életkorának leginkább megfelelnek. Az elmélet és gyakorlat aránya 1:3. |
|||
2. Tanfolyami jegyzet: |
|||
3. A tanfolyam során felhasznált, illetve tárgyalt taneszközök: C. Neményi ? Wéber: Matematika 3. oszt. Tankönyv és Munkafüzet |
|||
4. Hallgatói teljesítménymérés: Záródolgozat: óravázlat vagy önállóan tervezett taneszköz készítése és használatának ismertetése |
|||
5. A tanfolyam a hallgatók elégedettségét vizsgáló kérdőív kitöltésével zárul. foglalkozás: Számfogalom felújítása a 100-as számkörben. Tapasztalaton alapuló induktív út a matematika tanításában. 2. foglalkozás: Számkörbovítés az 1000-es számkörben. Helyiérték-rendszer. 3. foglalkozás: Bemutató: Műveletek az 1000-es számkörben. Szó- és írásbeli műveletek tanításának fokozatai. 4. foglalkozás: Különféle matematikai modellek a szöveges feladat megoldásában. Szöveges feladat megoldásának lépései. 5. foglalkozás: Mérési tapasztalatra épülő törtfogalom. A témakör tanításának fokozatai. 6. foglalkozás: Tapasztalaton alapuló szemléletformálás a geometria tanítása során. Követelmények és tevékenységek. 7. foglalkozás: Fő témák a geometria tanításában. A feladatok, tevékenységek egymásra épülése. foglalkozás :Nyitott mondatok értelmezésének tanítása. foglalkozás: Kombinatorikai feladatok megoldása. foglalkozás: Dyscalculia a harmadik osztályban. Diagnosztizálás és terápia. Tanfolyamzárás.
|
Útjelző a matematika tanításához 2. osztályban tanítóknak A tanfolyamot a 2009/2010 tanévben csak külön megrendelésre indítjuk.
AKKREDITÁLT TANFOLYAM
2008/09.
Cím: Útjelző a matematika tanításához a 2. osztályban tanítók számára |
Meghirdető: Fazekas Mihály Fővárosi Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium |
Indítási engedély szám: XXV/3/17/2000. Azonosító szám: XXV/3/17/2000. Az OM jegyzékben szerepel! |
|
Célcsoport: tanítók, napközis nevelok, gyógypedagógusok |
Tanfolyamfelelős: Szilágyiné Oravecz Márta Tel.: 210 10 31/251, e-mail: szoravecz@t-online.hu |
||
Helyszín: Fazekas Mihály Fővárosi Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium, 1082 Budapest, Horváth Mihály tér 8. |
|||
Első foglalkozás időpontja: Utolsó foglalkozás időpontja: |
8.00-11.00 óráig |
||
Létszám: 30 fo |
Ár: 35000 Ft |
Óraszám: 30 |
Alkalmak száma: 10 |
A program részletes leírása: A résztvevő hallgatók számára a tanfolyam biztosítja a kreatív matematikatanítási szemlélet kialakulását, mely a több, mint 30 éves, méltán elismert Varga Tamás és C. Neményi Eszter nevével fémjelzett matematikatanítási hagyományokat kívánja folytatni. A hallgatók tantervi témánként bemutatóórákon ismerkednek a tananyag egyes részeivel. Az előadások a tananyagot a hozzákapcsolódó követelményekkel teljes terjedelmében bemutatják. A konzultációk a gyakorlati problémák megvitatására adnak lehetőséget, itt kerülhet sor óraelemzésekre, a gyakorlati tanításban jól használható eszközökkel való megismerkedésre, illetve eszközkészítésre. A tanfolyam során azokat a módszereket szeretnénk elsajátíttatni, amelyek a kisgyermek életkorának leginkább megfelelnek. Az elmélet és gyakorlat aránya 1:3. |
|||
2. Tanfolyami jegyzet: |
|||
3. A tanfolyam során felhasznált, illetve tárgyalt taneszközök: C. Neményi - Wéber: Matematika 2. oszt. Tankönyv és Munkafüzet |
|||
4. Hallgatói teljesítménymérés: Záródolgozat: óravázlat vagy önállóan tervezett taneszköz készítése és használatának ismertetése |
|||
5. A tanfolyam a hallgatók elégedettségét vizsgáló kérdőív kitöltésével zárul. |
Tematika
Tematika
1.:A 2. osztály tananyagának épülése, a régi és új ismeretek összekapcsolódása
2.:
3.: Számok a 100-as körben. A számfogalom-építés fokozatai.
4.: A számrendszeres gondolkodás alapozása.
5.: Összeadás és kivonás a százas számkörben.
6: A szorzás, bennfoglalás, részekre osztás értelmezése. A szorzó- és bennfoglaló- táblák felépítése.
7.: A geometriai tapasztalatszerző munka továbbépítése a 2. osztályban: térbeli és síkbeli alkotások, tükrözések.
8.: Szorzó- és bennfoglalótáblák összehasonlítása. Összefüggések, kapcsolatok keresése.
9.: Műveleti tulajdonságok. Az egységtörtek előkészítése.
10.: Tanulási nehézségek felismerése a 2. osztályban. A dyscalculia. Tanfolyamzárás.
Útjelző a matematika tanítsához 4. osztályban tanítóknak A tanfolyamot a 2009/2010 tanévben csak külön megrendelésre indítjuk.
AKKREDITÁLT TANFOLYAM
2008/09.
Cím: Útjelző a matematika tanításához a 4. osztályban tanítók számára |
Meghirdető: Fazekas Mihály Fővárosi Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium |
Indítási engedély szám: XXV/3/17/2000. Azonosító szám: XXV/3/17/2000. Az OM jegyzékben szerepel! |
|
Célcsoport: tanítók, napközis nevelők, gyógypedagógusok |
Tanfolyamfelelős: Dr. Kivovicsné Horváth Ágnes Tel.: 210 10 31/251, e-mail:agineni@freemail.hu |
||
Helyszín: Fazekas Mihály Fővárosi Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium, 1082 Budapest, Horváth Mihály tér 8. | |||
Első foglalkozás időpontja: Utolsó foglalkozás időpontja: |
8.00-11.00 óráig |
||
Létszám: 30 fo |
Ár: 35000 Ft |
Óraszám: 30 |
Alkalmak száma: 10 |
A program részletes leírása: A résztvevő hallgatók számára a tanfolyam biztosítja a kreatív matematikatanítási szemlélet kialakulását, mely a több, mint 30 éves, méltán elismert Varga Tamás és C. Neményi Eszter nevével fémjelzett matematikatanítási hagyományokat kívánja folytatni. A hallgatók tantervi témánként bemutatóórákon ismerkednek a tananyag egyes részeivel. Az előadások a tananyagot a hozzákapcsolódó követelményekkel teljes terjedelmében bemutatják. A konzultációk a gyakorlati problémák megvitatására adnak lehetőséget, itt kerülhet sor óraelemzésekre, a gyakorlati tanításban jól használható eszközökkel való megismerkedésre, illetve eszközkészítésre. A tanfolyam során azokat a módszereket szeretnénk elsajátíttatni, amelyek a kisgyermek életkorának leginkább megfelelnek. Az elmélet és gyakorlat aránya 1:3. |
|||
2. Tanfolyami jegyzet: |
|||
3. A tanfolyam során felhasznált, illetve tárgyalt taneszközök: C. Neményi - Káldi: Matematika 4. oszt. Tankönyv és Munkafüzet |
|||
4. Hallgatói teljesítménymérés: Záródolgozat: óravázlat vagy önállóan tervezett taneszköz készítése és használatának ismertetése |
|||
5. A tanfolyam a hallgatók elégedettségét vizsgáló kérdőív kitöltésével zárul. |
Tematika
1.: Számfogalom felújítása az 1000-es számkörben. Alaki- helyi- és valódi érték.
2.: Számok valóságtartalma. Tapasztalatszerzés az 10000-es számkör nevezetesebb számairól.
3.: Helyiérték és mértékegység.
4. : Szöveges feladatok megoldása. Az önálló feladatmegoldó képesség fejlesztésének szempontjai.
5.: Negatív szám fogalmának értelmezése. A témával kapcsolatos követelmények.
6.: Fo témák a geometria tanításában: testek építése, síkidomok, transzformációk, mérések.
7.: Térszemlélet-fejleszto játékok, tevékenységek.
8: A Halmazok-logika témakör feldolgozása. Követelmények értelmezése.
9.: Kombinatorikai feladatok megoldása. Valószínuségi játékok.
10.: Hiányosságok, fejlesztendo területek felsos szemmel. Tanfolyamzárás
A laphoz nem tartoznak aloldalak.