Bontás

Az Alsós tanítói portálból

(Változatok közti eltérés)
(A következő tanítási óra témája a 10 bontása)
(A következő tanítási óra témája a 10 bontása)
17. sor: 17. sor:
Legyen benne 5 forintos
Legyen benne 5 forintos
 +
Csupa kétforintossal
Csupa kétforintossal
 +
Csupa ötforintossal
Csupa ötforintossal
 +
1 érmével
1 érmével
 +
Csak 2 és 5 forintosokkal (nem lehet)
Csak 2 és 5 forintosokkal (nem lehet)

2008. július 24., 07:00 változat

Egy-egy szám többféle elrendezésben, alakban jelenik meg. A számmal való leolvasásnál kezdetben az és szót használjuk. Majd együtt emlegetjük az és és a meg szót, mert ez is kifejezi, hogy együtt kell számítani a felsoroltakat. Például tíz ujjunkról beszélhetünk így: 5 az egyik kézen és 5 a másikon, azaz 5 meg 5. Ezt a tartalmat fejezzük ki a “meg” jellel. A számok bontott alakjában nem látunk még összeadást. Azt mondjuk, számtan nyelven beszélünk a képről. Azt a gondolatot akarjuk tudatosítani, hogy a számoknak sok neve van.


A következő tanítási óra témája a 10 bontása

Óravázlat

Ráhangolódás az órai munkára páros játékkal: „Hány ujjadat fogom?”

A 10 bontása

  • Igaz, téves állítások gyerekekről 10 gyerekről.
  • Összegalakok leolvasása a 10 gyerekről
  • Párosságuk megfigyelése sorakozással, két csapatba osztással
  • 10 darab 1 forintos kirakása sokféleképpen –leolvasások
  • 10 forint kirakása más érmékkel is.

Legyen benne 5 forintos

Csupa kétforintossal

Csupa ötforintossal

1 érmével

Csak 2 és 5 forintosokkal (nem lehet)

  • Munkafüzeti feladat: Pénztárcás feladat önálló- páros munkában való ellenőrzéssel
  • Bontások 10 koronggal:

• Négyfelé hajtott lapon • Hosszában forgatással, kétfelé bontások tanulásával

  • Időtől függően: - számokkal való bontás a négyfelé hajtott lapon

Tízes táblázat színezése Ujjak megfogása: Mennyit fogok, mennyit nem?