Összegalakjai
Az Alsós tanítói portálból
22. sor: | 22. sor: | ||
*'''Halmazok számosságának felismerése sokféle érzékeléssel, mennyiségek előállítása számjelek alapján''' | *'''Halmazok számosságának felismerése sokféle érzékeléssel, mennyiségek előállítása számjelek alapján''' | ||
+ | |||
Tapsolj 6-ot! | Tapsolj 6-ot! | ||
+ | |||
Ints ennyit! | Ints ennyit! | ||
+ | |||
Tapints ki ennyit! (lánc) | Tapints ki ennyit! (lánc) | ||
+ | |||
Szökkenj ennyit! | Szökkenj ennyit! | ||
+ | |||
Hangoztass ennyi „u” hangot! | Hangoztass ennyi „u” hangot! | ||
31. sor: | 36. sor: | ||
Hány érmét dobtam a perselybe? | Hány érmét dobtam a perselybe? | ||
+ | |||
Hány pohár vizet öntöttem a vödörbe? | Hány pohár vizet öntöttem a vödörbe? | ||
+ | |||
Hány mágnest teszek a táblára? (bontott alakkal) | Hány mágnest teszek a táblára? (bontott alakkal) | ||
+ | |||
Hány fogast látsz? (bontott alakkal) | Hány fogast látsz? (bontott alakkal) |
2008. július 22., 18:19 változat
Számfogalomépítés, összegalakok Bemutatóóra
- Motiválás, ráhangolódás a munkára üzenetküldő játékkal: a sorban az első gyerek hátán valamennyit kopogunk. A kisgyerek megfigyeli, majd ugyanennyit kopog társa hátán. Így megy végi a soron, míg az utolsóhoz nem ér.
1.sor: XXXXX (5)
2. sor: XXXXXXX (7)
3. sor: XXXX (4)
4. sor: XXXXXX (6)
Minden gyerek az ujján mutatja az ő számát. Ezután a táblán lévő számok között megkeresi az ő számának a helyét
2 7 9
5 8 4
1 6 3
- Halmazok számosságának felismerése sokféle érzékeléssel, mennyiségek előállítása számjelek alapján
Tapsolj 6-ot!
Ints ennyit!
Tapints ki ennyit! (lánc)
Szökkenj ennyit!
Hangoztass ennyi „u” hangot!
Mutasd a tárcsával! (Az első három megjelenítésnél hunyni kell, a gyerekek csak hallásukra támaszkodnak! Miután megszámlálták, hányszor csörrent a pénzérme a perselyben, felmutatják tárcsáik közül azt, amelyen a megfelelő szám áll.)
Hány érmét dobtam a perselybe?
Hány pohár vizet öntöttem a vödörbe?
Hány mágnest teszek a táblára? (bontott alakkal)
Hány fogast látsz? (bontott alakkal)