Matematika/Betekintő/Továbbképzéseink/Akkreditált tanfolyamaink/Akkreditált tanfolyamaink - Matematika
Az Alsós tanítói portálból
A (1 revision(s)) |
|||
9. sor: | 9. sor: | ||
az ötödik osztályba is. S ha tetszik, újra elölrol kezdheted!</p> | az ötödik osztályba is. S ha tetszik, újra elölrol kezdheted!</p> | ||
- | <h2>Kinálatunk a | + | <h2>Kinálatunk a 2007/2008-as |
tanévre</h2> | tanévre</h2> | ||
- | <h2>Útjelzo a matematika tanításához | + | <h2>Útjelzo a matematika tanításához 1. osztály</h2> |
<h3>AKKREDITÁLT TANFOLYAM</h3> | <h3>AKKREDITÁLT TANFOLYAM</h3> |
2007. december 19., 16:53 változat
Tartalomjegyzék |
Útjelzo a matematika tanításához
Egy 120 órás képzés önálló 30 órás részeként folyik a munka. Kezdheted elso osztályban vagy harmadikban. Kijárhatod mindkettot egy esztendo alatt. Jövore ráépül a másodikos és negyedikes kurzus, ezt is elvégezheted egy év alatt. Beiratkozhatsz évente. Fokozatosan megismerheted a tananyagot elsotol negyedikig. Megfigyelheted bemutatóinkon ugyanazoknak a gyerekeknek a munkáját, fejlodését. A végén betekinthetsz az ötödik osztályba is. S ha tetszik, újra elölrol kezdheted!
Kinálatunk a 2007/2008-as tanévre
Útjelzo a matematika tanításához 1. osztály
AKKREDITÁLT TANFOLYAM
2004/05
Cím: Útjelzo a matematika tanításához a 2. osztályban tanítók számára |
Meghirdeto: Fazekas Mihály Fovárosi Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium |
Indítási engedély szám: XXV/3/15/2000. Azonosító szám: XXV/3/15/2000. Az OM jegyzékben szerepel! |
|
Célcsoport: tanítók, napközis nevelok, gyógypedagógusok |
Tanfolyamfelelos: Szilágyiné Oravecz Márta Tel.: 210 10 31/251, e-mail: |
||
Helyszín: Fazekas Mihály Fovárosi Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium, 1082 Budapest, Horváth Mihály tér 8. |
|||
Elso foglalkozás idopontja: 2004. szeptember 29. Utolsó foglalkozás idopontja: 2004. április 28. |
8.00 - 11.00 óráig |
||
Létszám: 30 fo |
Ár: 30000 Ft |
Óraszám: 30 |
Alkalmak száma: 10 |
1. A program részletes leírása: A résztvevo hallgatók számára a tanfolyam biztosítja a kreatív Neményi matematikatanítási szemlélet kialakulását, mely a több, mint 30 éves, méltán elismert Varga Tamás és C. Neményi Eszter nevével fémjelzett matematikatanítási hagyományokat kívánja folytatni. A hallgatók tantervi témánként bemutatóórákon ismerkednek a tananyag egyes részeivel. Az eloadások a tananyagot a hozzákapcsolódó követelményekkel teljes terjedelmében bemutatják. A konzultációk a gyakorlati problémák megvitatására adnak lehetoséget, itt kerülhet sor óraelemzésekre, a gyakorlati tanításban jól használható eszközökkel való megismerkedésre, illetve eszközkészítésre. A tanfolyam során azokat a módszereket szeretnénk elsajátíttatni, amelyek a kisgyermek életkorának leginkább megfelelnek. Az elmélet és gyakorlat aránya 1:3. |
|||
2. Tanfolyami jegyzet: |
|||
3. A tanfolyam során felhasznált, illetve tárgyalt taneszközök: C. Neményi Oravecz: Matematika 1. oszt. Tankönyv és Munkafüzet |
|||
4. Hallgatói teljesítménymérés: Záródolgozat: óravázlat vagy önállóan tervezett taneszköz készítése és használatának ismertetése |
|||
5. A tanfolyam a hallgatók elégedettségét vizsgáló kérdoív kitöltésével zárul. |
1.: A 2. osztály tananyagának épülése, a régi és új ismeretek összekapcsolódása.
2.: A szorzás értelmezése kis számkörben. A matematikaórák didaktikai felépítései.
3.: Számok a 100-as körben. A számfogalom-építés fokozatai.
4.: A számrendszeres gondolkodás alapozása.
5.: Összeadás és kivonás a százas számkörben.
6: A szorzás, bennfoglalás, részekre osztás értelmezése. A szorzó- és bennfoglaló- táblák felépítése.
7.: A geometriai tapasztalatszerzo munka továbbépítése a 2. osztályban: térbeli és síkbeli alkotások, tükrözések.
8.: Szorzó- és bennfoglalótáblák összehasonlítása. Összefüggések, kapcsolatok keresése.
9.: Muveleti tulajdonságok. Az egységtörtek elokészítése.
10.: Tanulási nehézségek felismerése a 2. osztályban. A dyscalculia. Tanfolyamzárás.
Útjelzo a matematika tanításához 4. osztály
AKKREDITÁLT TANFOLYAM
2004/05.
Cím: Útjelzo a matematika tanításához a 4. osztályban tanítók számára |
Meghirdeto: Fazekas Mihály Fovárosi Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium |
Indítási engedély szám: XXV/3/17/2000. Azonosító szám: XXV/3/17/2000. Az OM jegyzékben szerepel! |
|
Célcsoport: tanítók, napközis nevelok, gyógypedagógusok |
Tanfolyamfelelos: Dr. Kivovicsné Horváth Ágnes Tel.: 210 10 31/251, e-mail: |
||
Helyszín: Fazekas Mihály Fovárosi Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium, 1082 Budapest, Horváth Mihály tér 8. <a name="_msoanchor_2"> </a><a href="#_msocom_2">[VP2]</a> |
|||
Elso foglalkozás idopontja: 2004. szeptember 27. Utolsó foglalkozás idopontja: 2004. április 26. |
8.00 - 11.00 óráig |
||
Létszám: 30 fo |
Ár: 30000 Ft |
Óraszám: 30 |
Alkalmak száma: 10 |
1. A program részletes leírása: A résztvevo hallgatók számára a tanfolyam biztosítja a kreatív Neményi matematikatanítási szemlélet kialakulását, mely a több, mint 30 éves, méltán elismert Varga Tamás és C. Eszter nevével fémjelzett matematikatanítási hagyományokat kívánja folytatni. A hallgatók tantervi témánként bemutatóórákon ismerkednek a tananyag egyes részeivel. Az eloadások a tananyagot a hozzákapcsolódó követelményekkel teljes terjedelmében bemutatják. A konzultációk a gyakorlati problémák megvitatására adnak lehetoséget, itt kerülhet sor óraelemzésekre, a gyakorlati tanításban jól használható eszközökkel való megismerkedésre, illetve eszközkészítésre. A tanfolyam során azokat a módszereket szeretnénk elsajátíttatni, amelyek a kisgyermek életkorának leginkább megfelelnek. Az elmélet és gyakorlat aránya 1:3. |
|||
2. Tanfolyami jegyzet: |
|||
3. A tanfolyam során felhasznált, illetve tárgyalt taneszközök: C. Neményi ? Wéber: Matematika 4. oszt. Tankönyv és Munkafüzet |
|||
4. Hallgatói teljesítménymérés: Záródolgozat: óravázlat vagy önállóan tervezett taneszköz készítése és használatának ismertetése |
|||
5. A tanfolyam a hallgatók elégedettségét vizsgáló kérdoív kitöltésével zárul. |
1.: Számfogalom felújítása az 1000-es számkörben. Alaki- helyi- és valódi érték.
2.: Számok valóságtartalma. Tapasztalatszerzés az 10000-es számkör nevezetesebb számairól.
3.: Helyiérték és mértékegység.
4. : Szöveges feladatok megoldása. Az önálló feladatmegoldó képesség fejlesztésének szempontjai.
5.: Negatív szám fogalmának értelmezése. A témával kapcsolatos követelmények.
6.: Fo témák a geometria tanításában: testek építése, síkidomok, transzformációk, mérések.
7.: Térszemlélet-fejleszto játékok, tevékenységek.
8: A Halmazok-logika témakör feldolgozása. Követelmények értelmezése.
9.: Kombinatorikai feladatok megoldása. Valószínuségi játékok.
10.: Hiányosságok, fejlesztendo területek felsos szemmel. Tanfolyamzárás
2003/2004
AKKREDITÁLT TANFOLYAM
2003/04
Cím: <a name="Szöveg1"></a>Útjelzo a matematika tanításához az 1. osztályban tanítók számára |
Meghirdeto: Fazekas Mihály Fovárosi Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium |
Indítási engedély szám: XXV/3/15/2000. Azonosító szám: <a name="Szöveg3"></a>XXV/3/15/2000. <a name="Szöveg24"></a>Az OM jegyzékben szerepel! |
|
Célcsoport: <a name="Szöveg10"></a>tanítók, napközis nevelok, gyógypedagógusok |
Tanfolyamfelelos: <a name="Szöveg6"> </a>Szilágyiné Oravecz Márta Tel.: <a name="Szöveg20"> </a>210 10 31/251, e-mail: |
||
Helyszín: <a name="Szöveg7"></a>Fazekas Mihály Fovárosi Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium, <a name="Szöveg12"></a>1082 Budapest, <a name="Szöveg13"> </a>Horváth Mihály tér 8.<a name="_msoanchor_3"></a> <a href="#_msocom_3"> [VP3]</a> |
|||
Elso foglalkozás idopontja: 2003. október 01. Utolsó foglalkozás idopontja: 2004. április 28. |
<a name="Legördül"o1></a> <a name="Szöveg23"></a><a name="Legördül"o2></a> <a name="Szöveg14"></a>8.00 - <a name="Szöveg15"></a>11.00 óráig |
||
Létszám: <a name="Szöveg8"></a>30 fo |
Ár: <a name="Szöveg5"></a>30000 Ft |
Óraszám: <a name="Szöveg4"></a>30 |
Alkalmak száma: <a name="Szöveg9"></a>10 |
1. A program részletes leírása: <a name="Szöveg16"></a>A résztvevo hallgatók számára a tanfolyam biztosítja a kreatív Neményi matematikatanítási szemlélet kialakulását, mely a több, mint 30 éves, méltán elismert Varga Tamás és C. Neményi Eszter nevével fémjelzett matematikatanítási hagyományokat kívánja folytatni. A hallgatók tantervi témánként bemutatóórákon ismerkednek a tananyag egyes részeivel. Az eloadások a tananyagot a hozzákapcsolódó követelményekkel teljes terjedelmében bemutatják. A konzultációk a gyakorlati problémák megvitatására adnak lehetoséget, itt kerülhet sor óraelemzésekre, a gyakorlati tanításban jól használható eszközökkel való megismerkedésre, illetve eszközkészítésre. A tanfolyam során azokat a módszereket szeretnénk elsajátíttatni, amelyek a kisgyermek életkorának leginkább megfelelnek. Az elmélet és gyakorlat aránya 1:3. |
|||
2. Tanfolyami jegyzet: |
|||
3. A tanfolyam során felhasznált, illetve tárgyalt taneszközök: <a name="Szöveg18"></a>C. Neményi ? Oravecz: Matematika 1. oszt. Tankönyv és Munkafüzet |
|||
4. Hallgatói teljesítménymérés: <a name="Szöveg17"></a>Záródolgozat: óravázlat vagy önállóan tervezett taneszköz készítése és használatának ismertetése |
|||
5. A tanfolyam a hallgatók elégedettségét vizsgáló kérdoív kitöltésével zárul. |
Tematika
1. foglalkozás: A számfogalom-építés elokészítése, megalapozása. Az eszközök használata.
2. foglalkozás: Számfogalom építése. A valóságon alapuló cselekvo tapasztalatszerzésbol kiinduló tanulás
3. foglalkozás: Számok összeg- és különbségalakja. A tanító szerepe a tanulás irányításában.
4. foglalkozás: Az összeadás, kivonás háromféle értelmezése. Az értelmezést segíto tevékenységek, játékok, módszerek.
5. foglalkozás: A matematikatanulás egységes és széles alapozása. A matematika tananyag témaköreinek tartalmi feldolgozása.
6. foglalkozás: A számok valóságtartalma és egyszeru tulajdonságai. Ellenorzés, értékelés a matematika órákon.
7. foglalkozás: Geometriai tapasztalatszerzés az elso osztályban. Eszközök használata a geometria tanításában.
8. foglalkozás: Számkörbovítés, becslés, számlálás 20-ig. Számtulajdonságok, számkapcsolatok.
9. foglalkozás: Számolási eljárások tanítása.
10.foglalkozás: Függvényre vezeto szöveges feladatok. Sorozatok, Szabályjátékok.
Tanfolyamzárás.
AKKREDITÁLT TANFOLYAM
2003/04.
Cím: Útjelzo a matematika tanításához a 3. osztályban tanítók számára |
Meghirdeto: Fazekas Mihály Fovárosi Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium |
Indítási engedély szám: XXV/3/17/2000. Azonosító szám: XXV/3/17/2000. Az OM jegyzékben szerepel! |
|
Célcsoport: tanítók, napközis nevelok, gyógypedagógusok |
Tanfolyamfelelos: Dr. Kivovicsné Horváth Ágnes Tel.: 210 10 31/251, e-mail: |
||
Helyszín: Fazekas Mihály Fovárosi Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium, 1082 Budapest, Horváth Mihály tér 8. <a name="_msoanchor_4"> </a><a href="#_msocom_4">[VP4]</a> |
|||
Elso foglalkozás idopontja: 2003. szeptember 29. Utolsó foglalkozás idopontja: 2004. április 26. |
8.00 ? 11.00 óráig |
||
Létszám: 30 fo |
Ár: 30000 Ft |
Óraszám: 30 |
Alkalmak száma: 10 |
A program részletes leírása: A résztvevo hallgatók számára a tanfolyam biztosítja a kreatív Neményi matematikatanítási szemlélet kialakulását, mely a több, mint 30 éves, méltán elismert Varga Tamás és C. Neményi Eszter nevével fémjelzett matematikatanítási hagyományokat kívánja folytatni. A hallgatók tantervi témánként bemutatóórákon ismerkednek a tananyag egyes részeivel. Az eloadások a tananyagot a hozzákapcsolódó követelményekkel teljes terjedelmében bemutatják. A konzultációk a gyakorlati problémák megvitatására adnak lehetoséget, itt kerülhet sor óraelemzésekre, a gyakorlati tanításban jól használható eszközökkel való megismerkedésre, illetve eszközkészítésre. A tanfolyam során azokat a módszereket szeretnénk elsajátíttatni, amelyek a kisgyermek életkorának leginkább megfelelnek. Az elmélet és gyakorlat aránya 1:3. |
|||
2. Tanfolyami jegyzet: |
|||
3. A tanfolyam során felhasznált, illetve tárgyalt taneszközök: C. Neményi ? Wéber: Matematika 3. oszt. Tankönyv és Munkafüzet |
|||
4. Hallgatói teljesítménymérés: Záródolgozat: óravázlat vagy önállóan tervezett taneszköz készítése és használatának ismertetése |
|||
5. A tanfolyam a hallgatók elégedettségét vizsgáló kérdoív kitöltésével zárul. |
Tematika
foglalkozás: Számfogalom felújítása az100-as számkörben. Tapasztalaton alapuló induktív út a matematika tanításában.
2. foglalkozás: Számkörbovítés az 1000-es számkörben. Helyiérték-rendszer.
3. foglalkozás: Bemutató: Muveletek az 1000-es számkörben. Szó- és írásbeli muveletek tanításának fokozatai.
4. foglalkozás: Különféle matematikai modellek a szöveges feladat megoldásában. Szöveges feladat megoldásának lépései.
5. foglalkozás: Mérési tapasztalatra épülo törtfogalom. A témakör tanításának fokozatai.
6. foglalkozás: Tapasztalaton alapuló szemléletformálás a geometria tanítása során. Követelmények és tevékenységek.
7. foglalkozás: Fo témák a geometria tanításában. A feladatok, tevékenységek egymásra épülése.
foglalkozás :Nyitott mondatok értelmezésének tanítása.
foglalkozás: Kombinatorikai feladatok megoldása.
foglalkozás: Dyscalculia a harmadik osztályban. Diagnosztizálás és terápia.
Tanfolyamzárás.
A laphoz nem tartoznak aloldalak.