Magyar nyelv és irodalom/Módszertani alapelvek/Drámapedagógia/Munkaformák, konvenciók
Az Alsós tanítói portálból
(Import a forrásból) |
A (1 revision(s)) |
Aktuális változat
Konvenciók:
-Fotó (családi fotó)
-Kihangosítás (szereplők gondolatai)
-Állókép
-Nagycsoportos megbeszélés (családi fotók elemzése – hatáselemzés)
-Gondolatkövetés (cédulára írtuk a gondolatokat)
-Szimbólumépítés (tölgyfa)
-Szertartásjáték (ajándék a tölgynek)
-Improvizáció (hogyan fejeznéd be a mesét?)
-Szerep a falon
-Körmese
-Következményjáték
-Dokumentum készítése
-Makett készítése
A tanítási dráma egy folyamat. Nem gyakorlatok, hanem helyzetek sorozata. (Helyzetek = konvenciók)
A helyzetek nem önmagukért vannak, nem lezártak, hanem egy sorozat részei valamilyen tartalmi cél elérése érdekében. A helyzet (konvenció) a tanár által megadott keret a munkához. Tartalommal a résztvevők töltik ki. Előre nem lehet tudni, hogy mit fognak csinálni a gyerekek.
Mindig kintről haladunk befelé; a tárgyaktól, környezettől a lélek felé.
A feladatokat inkább csoportnak (3-4 gyerek) adjuk ki.
Tilos gyereknek kiszolgáltatott szerepet adni. Nem lehet bántalmazott. Nem lehet olyan hatalmi szereplő, akit megsemmisíthetnek. Olyan állatszerepbe sem lehet tenni, ahol bántják!
Munkaformák:
Általában csoportmunka, a felvezető gyakorlatokat mindenki közösen végezheti. A megbeszéléseket is az egész csoporttal, egyszerre érdemes tartani.
A laphoz nem tartoznak aloldalak.