Környezetismeret/Támasz/A napközis nevelők fejlesztő munkája/Tanulásirányítás
Az Alsós tanítói portálból
(Import a forrásból) |
A (1 revision(s)) |
Aktuális változat
A napközis nevelő feladatai a következők: konkrét házi feladathoz kapcsolódó tanulási technika megtanítása, felmerülő problémák megbeszélése, korosztálynak megfelelő részletes útmutatás a feladatok megoldásában.
FELKÉSZÜLÉSI VÁZLAT / részlet /
Helyszín: Fazekas Mihály Gyakorlóiskola
Osztály: 4. b
Téma: Tanulásirányítás
Tanító: Bacsák Katalin
Időpont: 2000. november 22.
Házi feladat: környezetismeret, az almafa
Előkészítés:
Felszerelés ellenőrzése
Nézzük a környezetismeret leckét!
Kinyitják a tankönyvet, és a füzetet.
Milyen fontos tudnivaló van a házi feladattal kapcsolatban?
Az algoritmust mondják a gyerekek. El kell olvasni kétszer a tankönyvet utána a füzeti vázlatot. A vázlat már a növények tanulását segítő algoritmust tartalmazza. Rajz segítségével felkészülni az elmondásra Kikérdezéskor elsőre még rajzolhat, ismétléskor már nem.
Játék: szótagdobáló az almafával kapcsolatban.
Önálló munka:
Aktuális segítségnyújtás. / J.B, B.G, B.D, E. K./
Ellenőrzés, értékelés
Mivel ez még új technika célszerű a pedagógusnak ellenőriznie.
Meg kell beszélni, ha hibás technika alkalmazást találok.