A |
|
| 1. sor: |
1. sor: |
| - | <p>Minden napközis nevelő feladata és célja kell, hogy legyen a
| + | == SZERKESZTÉS ALATT == |
| - | tanulás tanítása és a képességek fejlesztése. A kisgyermek délutáni
| + | |
| - | napirendjébe illeszkedő tanulási munkafolyamat elengedhetetlenül szükséges.
| + | |
| - | Ennek hatékonysága a <span class=idezet>tanulási</span> idő szervezésén és <span class=idezet>
| + | |
| - | irányításán,</span> valamint a házi feladat mennyiségén és
| + | |
| - | milyenségén múlik. <span class=dvv>A házi feladat nem cél, hanem eszköz a
| + | |
| - | tanulás tanításának folyamatában. Nem a feladatok mennyiségétől függ a tanulás
| + | |
| - | hatékonysága</span>. A tanulás tanításához kapcsolódó konkrét feladatok a
| + | |
| - | tanulási idő különböző egységeiben jelennek meg.A feladatok következőképpen
| + | |
| - | csoportosíthatók: <span class=idezet>a tanulási technikák</span>, az <span style='color:blue'>
| + | |
| - | </span><span class=idezet>önálló tanulás</span>, a <span class=idezet>
| + | |
| - | csoportos tanulás</span>, a <span class=idezet>készség- és képesség-fejlesztés</span>, valamint az <span class=idezet>
| + | |
| - | ellenőrzés-önellenőrzés</span>. A napközis nevelő nem
| + | |
| - | fejlesztő pedagógus, mégis végezhet és végez is fejlesztő munkát. Ez a
| + | |
| - | fejlesztő munka az esetek nagy részében a tantárgyhoz kapcsolódó általános
| + | |
| - | fejlesztés. Sokszor végzünk kiscsoportos vagy egyéni fejlesztő munkát is. Ez
| + | |
| - | vagy az <span class=idezet>önálló tanulás</span> elején vagy szabadidőhöz
| + | |
| - | kapcsolódóan történik.</p>
| + | |
| - | | + | |
| - | <p>Röviden összefoglalom a tanulás tanításának céljait
| + | |
| - | osztályonként. Első-második osztályban megtanítjuk, begyakoroltatjuk, illetve
| + | |
| - | szokássá alakítjuk a <span class=idezet>tanulási technikák</span> jó részét.
| + | |
| - | Harmadik-negyedik osztályban bővítjük, illetve javítjuk az ismert technikákat.
| + | |
| - | Negyedik osztály évvégére ezeket már önállóan alkalmazzák.</p>
| + | |
| - | | + | |
| - | <p>Tulajdonképpen negyedik osztály végére el kell juttatni a
| + | |
| - | tanítványainkat az önálló tanulás szintjére, ami a mi esetünkben azt jelenti,
| + | |
| - | hogy remélhetőleg saját tanulási stratégiával rendelkezik majd. Ez a saját
| + | |
| - | stratégia azt jelenti, hogy minden benne van, amit első osztálytól fogva
| + | |
| - | tanuláshoz kapcsolódó szokásokban, technikákban a gyermek elsajátított és
| + | |
| - | természetesen ötvöződik a saját képességeivel, készségeivel, iskolán kívüli
| + | |
| - | tanulási tapasztalataival.</p>
| + | |
| - | | + | |
| - | <p>A környezetismeret az a tantárgy, ahol <span style='color:black'>
| + | |
| - | osztályonként </span>jó néhány <span style='color:black'>fontos
| + | |
| - | </span><span class=idezet>tanulási techikát </span>kell megtanítanunk a
| + | |
| - | gyerekeknek.</p>
| + | |
| - | | + | |
| - | [[/*]]
| + | |