Pénzügyi és gazdálkodási ismeretek
Az Alsós tanítói portálból
(Új oldal, tartalma: „A Sulibank Program Iskolánk csatlakozott egy (ingyenes) pénzügyi edukációs programsorozathoz, amelynek célja az általános iskolás diákok pénzügyi tudatosságr...”) |
|||
19. sor: | 19. sor: | ||
A programsorozat elemeihez igazodván, tanulóink számára szakköri lehetőségeket biztosítunk. Saját óravázlatok kidolgozásával is gazdagítjuk diákjaink pénzügyi ismereteinek fejlődését. Rendkívül fontosnak tartjuk, hogy a felnövekvő generációk tudatos, felelős döntéseket tudjanak hozni az életük során. Ezt azonban csak úgy tudják megtenni, hogy gazdálkodási ismereteik folyamatosan bővülnek. Ezek szélesítése nemcsak az egyéni életükre van kihatással, hanem a családi és társadalmi életben betöltött szerepükre is. Jó érzéssel tölt el bennünket, hogy részt vehetünk diákjaink pénzügyi tudásának megalapozásában. Kialakíthatjuk bennük az ésszerű, jövőjéért felelősséggel tartozó, öngondoskodó, másokat segítő, családi gazdálkodásban aktívan részt vevő magatartást. | A programsorozat elemeihez igazodván, tanulóink számára szakköri lehetőségeket biztosítunk. Saját óravázlatok kidolgozásával is gazdagítjuk diákjaink pénzügyi ismereteinek fejlődését. Rendkívül fontosnak tartjuk, hogy a felnövekvő generációk tudatos, felelős döntéseket tudjanak hozni az életük során. Ezt azonban csak úgy tudják megtenni, hogy gazdálkodási ismereteik folyamatosan bővülnek. Ezek szélesítése nemcsak az egyéni életükre van kihatással, hanem a családi és társadalmi életben betöltött szerepükre is. Jó érzéssel tölt el bennünket, hogy részt vehetünk diákjaink pénzügyi tudásának megalapozásában. Kialakíthatjuk bennük az ésszerű, jövőjéért felelősséggel tartozó, öngondoskodó, másokat segítő, családi gazdálkodásban aktívan részt vevő magatartást. | ||
Oros Márta | Oros Márta | ||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ | Óravázlat | ||
+ | |||
+ | A pedagógus neve: Oros Márta | ||
+ | |||
+ | Osztály: 1.a osztály | ||
+ | |||
+ | Tantárgy: Gazdasági és pénzügyi kultúra | ||
+ | |||
+ | Az óra témája: Adományozás, önkéntesség | ||
+ | |||
+ | Az óra hozzájárul az alábbi célok megvalósulásához: A tanulók szerezzenek új ismereteket az adományozásról, önkéntes munkákról. Legyenek képesek megkülönböztetni, hogy melyek a pénzbeni és természetbeni adományok. Legyen tisztába vele, hogy a szülei segítségével ő is hozzájárulhat más életkörülményeinek javításához. | ||
+ | |||
+ | Az óra során fejlesztendő tanulói kompetenciák: anyanyelvi kompetencia: | ||
+ | |||
+ | matematikai kompetencia | ||
+ | digitális kompetencia | ||
+ | szociális kompetencia | ||
+ | |||
+ | Tantárgyi kapcsolatok: olvasás, matematika, környezetismeret | ||
+ | |||
+ | Felhasznált források: NAT | ||
+ | |||
+ | Dátum: 2015 | ||
+ | |||
+ | |||
+ | 5’ Asszociációs kör. | ||
+ | A gyerekek egy hátizsákból képeket húznak. Mi jut róla eszetekbe? frontális játék képek, hátizsák | ||
+ | |||
+ | 10’ Mesehallgatás: Új információ gyűjtése, | ||
+ | szöveg feldolgozás irányított kérdésfeltevéssel frontális felolvasás | ||
+ | |||
+ | 5’ Természetbeni, pénzbeni adományozás kulcsszavak, képek segítségével. csoport játék | ||
+ | megbeszélés képek, szókártyák, digitális tábla | ||
+ | |||
+ | 5’ Alapítványok, szervezetek emblémáinak bemutatása, következtetés azok tevékenységeire. Hiányos mondatok kiegészítése. | ||
+ | páros szemléltetés digitális tábla, fénymásolatok | ||
+ | |||
+ | 8’ Adományozás csoport megbeszélés | ||
+ | szemléltetés dobozok, kulcskártyák, adomány tárgyak | ||
+ | |||
+ | 10’ Önkéntes munkák | ||
+ | bemutatása, következtetések megfogalmazása. | ||
+ | csoport megbeszélés szemléltetés képek, táblázat | ||
+ | |||
+ | 2’ Összegzés egyéni reflektálás képek, pénzek |
Aktuális változat
A Sulibank Program
Iskolánk csatlakozott egy (ingyenes) pénzügyi edukációs programsorozathoz, amelynek célja az általános iskolás diákok pénzügyi tudatosságra nevelése. A Sulibank projekt Európában egyedülálló oktatási és szabadidős program. Megvalósulásának központja az Európai Unió szakértői által jól szervezett OK Oktatási Központ . www.okkozpont.hu Programelemei igazodnak a NAT elvárásaihoz és ajánlásaihoz, módszertanában a legmodernebb oktatási módszereket jeleníti meg. A program fejleszti a diákok pénzügyi kultúráját, és intellektuális, szakmai kalandra hívja pedagógus társainkat. A portfólióban mindez igazoltan bemutatható. A programsorozat főbb elemei: Pénzügyi, gazdasági és gazdálkodási tréningek A központ trénerei évfolyamokra szabott pénzügyi és gazdasági tréningeket tartanak speciális módszerek segítségével. Tematikus tréningeket és programokat kínálnak azon diákok számára, akik már részt vettek valamelyik évfolyamos képzésen. (Állatkerti tréning, Andrássy úti High-Tech OTP Bankfiók látogatása, Groupama Aréna élménytréning) https://sulibank.hu/ Pályázati kiírások diákoknak A diákok két korcsoportja (1-4. évfolyam; 5-8. évfolyam) számára rajzos, szövegalkotásra alapozó és egyéb kreatív pályázatok kerülnek kiírásra, amelyek elkészítésében a diákok kis létszámú csoportokban vagy egyénileg vehetnek részt. OK Pedagógus Klub Az OK Pedagógus Klub célja, hogy előadások mellett a klubhoz csatlakozó pedagógusoknak keretet teremtsen szakmai diskurzusokhoz és tartalmas, közös élményekhez. Sulibank Élményportál A gyerekek olvasva, tanulva, játszva pontokat gyűjthetnek, majd beválthatják azokat élményajándékokra.
Pénzügyi, gazdasági és gazdálkodási szakkör A programsorozat elemeihez igazodván, tanulóink számára szakköri lehetőségeket biztosítunk. Saját óravázlatok kidolgozásával is gazdagítjuk diákjaink pénzügyi ismereteinek fejlődését. Rendkívül fontosnak tartjuk, hogy a felnövekvő generációk tudatos, felelős döntéseket tudjanak hozni az életük során. Ezt azonban csak úgy tudják megtenni, hogy gazdálkodási ismereteik folyamatosan bővülnek. Ezek szélesítése nemcsak az egyéni életükre van kihatással, hanem a családi és társadalmi életben betöltött szerepükre is. Jó érzéssel tölt el bennünket, hogy részt vehetünk diákjaink pénzügyi tudásának megalapozásában. Kialakíthatjuk bennük az ésszerű, jövőjéért felelősséggel tartozó, öngondoskodó, másokat segítő, családi gazdálkodásban aktívan részt vevő magatartást. Oros Márta
Óravázlat
A pedagógus neve: Oros Márta
Osztály: 1.a osztály
Tantárgy: Gazdasági és pénzügyi kultúra
Az óra témája: Adományozás, önkéntesség
Az óra hozzájárul az alábbi célok megvalósulásához: A tanulók szerezzenek új ismereteket az adományozásról, önkéntes munkákról. Legyenek képesek megkülönböztetni, hogy melyek a pénzbeni és természetbeni adományok. Legyen tisztába vele, hogy a szülei segítségével ő is hozzájárulhat más életkörülményeinek javításához.
Az óra során fejlesztendő tanulói kompetenciák: anyanyelvi kompetencia:
matematikai kompetencia digitális kompetencia szociális kompetencia
Tantárgyi kapcsolatok: olvasás, matematika, környezetismeret
Felhasznált források: NAT
Dátum: 2015
5’ Asszociációs kör.
A gyerekek egy hátizsákból képeket húznak. Mi jut róla eszetekbe? frontális játék képek, hátizsák
10’ Mesehallgatás: Új információ gyűjtése, szöveg feldolgozás irányított kérdésfeltevéssel frontális felolvasás
5’ Természetbeni, pénzbeni adományozás kulcsszavak, képek segítségével. csoport játék megbeszélés képek, szókártyák, digitális tábla
5’ Alapítványok, szervezetek emblémáinak bemutatása, következtetés azok tevékenységeire. Hiányos mondatok kiegészítése. páros szemléltetés digitális tábla, fénymásolatok
8’ Adományozás csoport megbeszélés szemléltetés dobozok, kulcskártyák, adomány tárgyak
10’ Önkéntes munkák bemutatása, következtetések megfogalmazása. csoport megbeszélés szemléltetés képek, táblázat
2’ Összegzés egyéni reflektálás képek, pénzek