A |
|
1. sor: |
1. sor: |
- | <p>Az <span class=dvv>Ember és</span> társadalom
| + | == SZERKESZTÉS ALATT == |
- | műveltségi terület középpontjában az ember világa áll.</p>
| + | |
- | | + | |
- | <p>Az <span class=dvv>emberismeret</span> betekintést nyújt az
| + | |
- | embert másokhoz és önmagához, a társadalomhoz és a természethez fűző szellemi
| + | |
- | kapcsolatok világába.</p>
| + | |
- | | + | |
- | <p>A társadalomismeret az ismeretek nyújtásán túl olyan
| + | |
- | képességek fejlesztését igényli, melyek segítségével a társadalmi problémák
| + | |
- | iránti érzékenységet növelhetjük. Látóköre kiterjed a lakóhely, az ország,
| + | |
- | Európa és a világ problémáira.</p>
| + | |
- | | + | |
- | <p>A tapasztalatok és ismeretek megszerzésében az alsóbb
| + | |
- | évfolyamokon a játékoknak, a konkrét szituációknak, az életszerű helyzeteknek
| + | |
- | van kitüntetett szerepük. </p>
| + | |
- | | + | |
- | <p>Az <span class=dvv>Ember a természetben</span> műveltségi
| + | |
- | területen folyó nevelés-oktatás során a tanulók lehetőséget és segítséget
| + | |
- | kapnak ahhoz, hogy <span class=dvv>korszerű természettudományos műveltséget,
| + | |
- | világképet építsenek fel magukban</span>. Megismerkedhetnek az anyagok
| + | |
- | tulajdonságaival, a természeti környezet változásaival, kölcsönhatásaival, a
| + | |
- | jelenségekkel, a törvényszerűségekkel, valamint több más műveltségi területtel
| + | |
- | együttműködve az embernek, az általa alkotott <span class=dvv>társadalomnak</span>,
| + | |
- | valamint az őt körülvevő természetnek a kölcsönhatásaival. A műveltségi
| + | |
- | területen zajló nevelés-oktatás a fenntartható fejlődés igényeinek megfelelően
| + | |
- | formálja a tanulók <span class=dvv>természethez való viszonyát. A</span> környezettudatos,
| + | |
- | a természet kincseit védő, óvó magatartás a Föld iránt érzett felelősség
| + | |
- | kialakításához járul hozzá. A műveltségi terület arra hívja fel a tanulók
| + | |
- | figyelmét, hogy az <span class=dvv>ember része a természetnek</span>,
| + | |
- | annak rendszereivel megbonthatatlan egységet alkot, társadalmi és egyéni
| + | |
- | cselekvései a természet folyamatainak részei. Ez az összefonódás mutat rá az
| + | |
- | ember, az emberiség és az egyének sajátos felelősségére is.</p>
| + | |
- | | + | |
- | <p>Ezen a műveltségi területen a természeti és technikai
| + | |
- | problémák megoldására nevelhetjük a tanulókat<span class=dvv>, aktív,
| + | |
- | viszonyaikat változtatni képes, kritikus, kreatív emberekké formálva őket. </span></p>
| + | |
- | | + | |
- | [[/*]]
| + | |