Az Alsós tanítói portálból
(Változatok közti eltérés)
A |
|
1. sor: |
1. sor: |
| + | __NOTOC__ |
| <table> | | <table> |
| <tr> | | <tr> |
39. sor: |
40. sor: |
| | | |
| | | |
- | <p><span class=dvv>Keressük az adatokat</span> magunk körül, | + | <p><span class=dvv>Keressük az adatokat</span> magunk körül, |
- | <span class=dvv>leolvasások, értelmezéseket végzünk</span>. <span class=idezet> | + | <span class=dvv>leolvasások, értelmezéseket végzünk</span>. <span class=idezet> |
| (az animáció az oldal alján található)</span>. Keressük a <span class=dvv>jellemzőt, | | (az animáció az oldal alján található)</span>. Keressük a <span class=dvv>jellemzőt, |
| az átlagot. Egyszerű következtetéseket</span> vonunk le. Mi magunk is | | az átlagot. Egyszerű következtetéseket</span> vonunk le. Mi magunk is |
2007. december 17., 17:14 változat
1. osztály
|
Statisztikai adatokat gyűjtünk a
húszas számkörben. Eljátszással, kirakással készítünk
egyszerű grafikonokat. Adatokat hasonlítunk össze:
több, kevesebb ugyanannyi. Igaz, téves mondatokat
Egészítünk ki, gyűjtünk az egyszerű grafikonokról. Közös
tevékenységgel megkezdjük a szemléletfor-málást.
|
2. osztály
|
Statisztikai adatokat gyűjtünk a
százas számkörben. Egyszerű grafikonokat készítünk kirakással, rajzzal is.
Adatokat hasonlítunk össze: több, kevesebb ugyanannyi.
Összefüggéseket olvasunk le kész grafikonokról. Igaz,
téves mondatokat gyűjtünk egyszerű grafikonról. Közös tevékenységgel
szemléletet formálunk.
|
3. osztály
|
Keressük az adatokat magunk körül,
leolvasások, értelmezéseket végzünk.
(az animáció az oldal alján található). Keressük a jellemzőt,
az átlagot. Egyszerű következtetéseket vonunk le. Mi magunk is
létrehozunk statisztikai ábrákat. S mindenek előtt sok közös, érdekes,
élvezetes tevékenységgel szemléletet formálunk.
|
4. osztály
|
A negyedik osztályban továbbra is szemléletformáló
szándékkal közelítünk a statisztikai témához. Folytatjuk
az adatkezelést. Megfigyeléseket végzünk, s regisztráljuk a megfigyelések
eredményeit. Sokféleképpen ábrázoljuk a gyűjtött adatokat, s az értékekről leolvasásokat
végzünk, összefüggéseket fedezünk föl. Előfeltevéseink igazolását vagy
cáfolatát keressük a nyert, és regisztrált adatokban. Egyre gyakrabban
tekintünk ki az osztályterem, az iskola világából. Felhasználjuk a
statisztikai évkönyvek tízévesek számára
érthető adatait. Az újságokból is meríthetünk, de csak olyan témához
nyúlhatunk, amely érdekli a gyermeket, vagy valamilyen valóságos kapcsolata
van vele.
|
A laphoz nem tartoznak aloldalak.