|
|
1. sor: |
1. sor: |
- | <p class=normal>Minden napközis nevelő feladata és célja kell legyen a tanulás
| + | == SZERKESZTÉS ALATT == |
- | tanítása és a képességek fejlesztése. A kisgyermek délutáni napirendjébe
| + | |
- | illeszkedő tanulási munkafolyamat elengedhetetlenül szükséges. Ennek
| + | |
- | hatékonysága a <span class=idezet>tanulási</span> idő szervezésén és <span class=idezet>
| + | |
- | irányításán</span> valamint a házi feladat mennyiségén és
| + | |
- | milyenségén múlik. <span class=dvv>A házi feladat nem cél, hanem eszköz a
| + | |
- | tanulás tanításának folyamatában</span>. Nem a feladatok mennyiségétől függ a
| + | |
- | tanulás hatékonysága. A tanulás tanításához kapcsolódó konkrét feladatok a
| + | |
- | tanulási idő különböző egységeiben jelennek meg.A feladatok következőképpen
| + | |
- | csoportosíthatók: <span class=idezet>a tanulási technikák</span>, az <span class=idezet>
| + | |
- | önálló tanulás</span>, a <span class=idezet>csoportos
| + | |
- | tanulás</span>, a <span class=idezet>készség és képesség fejlesztés</span>,
| + | |
- | valamint az <span class=idezet>ellenőrzés-önellenőrzés</span>. A napközis
| + | |
- | nevelő nem fejlesztő pedagógus, mégis végezhet és végez is fejlesztő munkát. Ez
| + | |
- | a fejlesztő munka az esetek nagy részében a tantárgyhoz kapcsolódó általános
| + | |
- | fejlesztés. Sokszor végzünk kiscsoportos vagy egyéni fejlesztő munkát is. Ez
| + | |
- | vagy az <span class=idezet>önálló tanulás</span> elején vagy szabadidőhöz
| + | |
- | kapcsolódóan történik.</p>
| + | |
- | | + | |
- | <p class=normal>Röviden összefoglalom a tanulás tanításának céljait
| + | |
- | osztályonként. Első-második osztályban megtanítjuk, begyakoroltatjuk, illetve
| + | |
- | szokássá alakítjuk a <span class=idezet>tanulási technikák</span> jó
| + | |
- | részét. Harmadik-negyedik osztályban bővítjük, illetve javítjuk az ismert
| + | |
- | technikákat. Negyedik osztály évvégére ezeket már önállóan alkalmazzák a
| + | |
- | gyerekek.</p>
| + | |
- | | + | |
- | <p class=normal>Negyedik osztály végére el kell juttatni a tanítványainkat az
| + | |
- | önálló tanulás szintjére, ami a mi esetünkben azt jelenti, hogy remélhetőleg
| + | |
- | saját tanulási stratégiával rendelkezik majd. Ez a saját <span class=dvv> [[tanulási stratégia]]</span>
| + | |
- | azt jelenti, hogy minden benne van, amit első osztálytól fogva <span class=dvv>
| + | |
- | tanuláshoz kapcsolódó szokás</span>okban, <span class=dvv>techniká</span>kban
| + | |
- | a gyermek elsajátított és természetesen <span class=dvv>ötvöződik a saját
| + | |
- | képességeivel, készségeivel, iskolán kívüli tanulási tapasztalataival.</span></p>
| + | |
- | | + | |
- | <p class=normal>A magyar nyelv és irodalom, /olvasás, nyelvtan, írás,
| + | |
- | fogalmazás/ az a tantárgy, ahol osztályonként jó néhány fontos <span class=idezet>
| + | |
- | tanulási technikát</span> kell megtanítanunk a gyerekeknek. A
| + | |
- | magyar nyelv és irodalom tantárggyal mindennap találkozik a kisgyerek, ezért
| + | |
- | nagyon jó lehetőségünk van az anyanyelvi készségek állandó gyakorlására,
| + | |
- | fejlesztésére.</p>
| + | |
- | | + | |
- | [[/*]]
| + | |