Bontás
Az Alsós tanítói portálból
(→A következő tanítási óra témája a 10 bontása) |
(→A következő tanítási óra témája a 10 bontása) |
||
35. sor: | 35. sor: | ||
*Időtől függően: - számokkal való bontás a négyfelé hajtott lapon | *Időtől függően: - számokkal való bontás a négyfelé hajtott lapon | ||
+ | |||
Tízes táblázat színezése | Tízes táblázat színezése | ||
+ | |||
Ujjak megfogása: Mennyit fogok, mennyit nem? | Ujjak megfogása: Mennyit fogok, mennyit nem? |
2008. július 24., 07:10 változat
Egy-egy szám többféle elrendezésben, alakban jelenik meg. A számmal való leolvasásnál kezdetben az és szót használjuk. Majd együtt emlegetjük az és és a meg szót, mert ez is kifejezi, hogy együtt kell számítani a felsoroltakat. Például tíz ujjunkról beszélhetünk így: 5 az egyik kézen és 5 a másikon, azaz 5 meg 5. Ezt a tartalmat fejezzük ki a “meg” jellel. A számok bontott alakjában nem látunk még összeadást. Azt mondjuk, számtan nyelven beszélünk a képről. Azt a gondolatot akarjuk tudatosítani, hogy a számoknak sok neve van.
A következő tanítási óra témája a 10 bontása
Óravázlat
Ráhangolódás az órai munkára páros játékkal: „Hány ujjadat fogom?”
A 10 bontása
- Igaz, téves állítások gyerekekről 10 gyerekről.
- Összegalakok leolvasása a 10 gyerekről
- Párosságuk megfigyelése sorakozással, két csapatba osztással
- 10 darab 1 forintos kirakása sokféleképpen –leolvasások
- 10 forint kirakása más érmékkel is.
Legyen benne 5 forintos
Csupa kétforintossal
Csupa ötforintossal
1 érmével
Csak 2 és 5 forintosokkal (nem lehet)
- Munkafüzeti feladat megoldása a 74. oldalon önállóan páros munkában való ellenőrzéssel. (2. feladat: Ezekbe a pénztárcákba te rajzolj 10 Ft-ot! Mindegyikbe másféleképpen!)
- Bontások 10 koronggal:
Négyfelé hajtott lapon
Hosszában forgatással, kétfelé bontások tanulásával
- Időtől függően: - számokkal való bontás a négyfelé hajtott lapon
Tízes táblázat színezése
Ujjak megfogása: Mennyit fogok, mennyit nem?