|
|
1. sor: |
1. sor: |
- | <h4>1.Beszédkészség, szóbeli szövegek alkotása és megértése</h4>
| + | == SZERKESZTÉS ALATT == |
- | | + | |
- | <p class=lista>a) Gondolatok, információk, érzelmek és vélemények
| + | |
- | egyszerű,</p>
| + | |
- | | + | |
- | <p class=lista>érthető és hatékony közlése.</p>
| + | |
- | | + | |
- | <p class=lista>b) Beszédhelyzetnek megfelelő közlés
| + | |
- | használata.</p>
| + | |
- | | + | |
- | <p class=lista>c) [[Figyelem a gondos hangképzésre, beszédlégzésre]]</p>
| + | |
- | | + | |
- | <p class=lista>d) A nem verbális kommunikáció néhány elemének
| + | |
- | megfigyelése.</p>
| + | |
- | | + | |
- | <p class=lista>e) Az üzenet lényegének érzelmi tartalmának
| + | |
- | megértése.</p>
| + | |
- | | + | |
- | <p class=lista>f) Megfelelő szókincs használata.</p>
| + | |
- | | + | |
- | <p class=lista>h) Saját vélemények megfogalmazása, vitákban való részvétel.</p>
| + | |
- | | + | |
- | <h4>2.Olvasás, írott szöveg megértése</h4>
| + | |
- | | + | |
- | <p class=lista>a) Az olvasás jelrendszerének elsajátítása.</p>
| + | |
- | | + | |
- | <p class=lista>b)A tanult betűk összeolvasása, szavak,
| + | |
- | szószerkezetek mondatok</p>
| + | |
- | | + | |
- | <p class=lista>hangos olvasása.</p>
| + | |
- | | + | |
- | <p class=lista>c)Hangos és néma olvasás gyakorlása.</p>
| + | |
- | | + | |
- | <p class=lista>d)Különböző mondatfajták hanglejtésének
| + | |
- | megfigyelése és reprodukálása a hangos olvasásban.</p>
| + | |
- | | + | |
- | <p class=lista>e)Az aktív szókincs gazdagítása az olvasott
| + | |
- | szövegekkel összefüggésekben.</p>
| + | |
- | | + | |
- | <p class=lista>f) Az értelmező hangos olvasás folyamatos
| + | |
- | gyakorlása.</p>
| + | |
- | | + | |
- | <h4>3.Írásbeli szövegek alkotása, íráskép, helyesírás</h4>
| + | |
- | | + | |
- | <p class=lista>a)[[Az írás jelrendszerének elsajátítása, s az ehhez szükséges képességek fejlesztése]]</p>
| + | |
- | | + | |
- | <p class=lista>b) Az eszközszintű íráshasználat fokozatos
| + | |
- | begyakorlása.</p>
| + | |
- | | + | |
- | <p class=lista>c)Mondatalkotás, néhány mondat összekapcsolásával szövegalkotás.</p>
| + | |
- | | + | |
- | <p class=lista>d)A szöveg tagolásának gyakorlása.</p>
| + | |
- | | + | |
- | <p class=lista>e)A tanult helyesírási, nyelvhasználati és nyelvhelyességi
| + | |
- | ismeretek alkalmazása.</p>
| + | |
- | | + | |
- | <h4>4. A tanulási képesség fejlesztése</h4>
| + | |
- | | + | |
- | <p class=lista>a)Az önálló feladatvégzés egyes lépéseinek
| + | |
- | megalapozása.</p>
| + | |
- | | + | |
- | <p class=lista>b) Tapasztalatszerzés, ismeretek, adatok,
| + | |
- | információ gyűjtésében.</p>
| + | |
- | | + | |
- | <p class=lista>c)Vázlatkészítés tanítói irányítással, a vázlatok
| + | |
- | bővítése, szűkítése</p>
| + | |
- | | + | |
- | <p class=lista>megadott szempontok szerint.</p>
| + | |
- | | + | |
- | <h4>5. Ismeretek az anyanyelvről</h4>
| + | |
- | | + | |
- | <p class=lista>a) Nyelvi-nyelvtani jelenségek felismerése. /pl.:
| + | |
- | hang, szó, mondat/ </p>
| + | |
- | | + | |
- | <p class=lista>b) Szókincsgyakorlatok –aktív, passzív.</p>
| + | |
- | | + | |
- | <p class=lista>c) Alkalmazkodás a kommunikációs folyamatokhoz.</p>
| + | |
- | | + | |
- | <p class=lista>e) Az írás jelrendszerének megismerése, a kiejtés
| + | |
- | és írás</p>
| + | |
- | | + | |
- | <p class=lista>megfeleltetése.</p>
| + | |
- | | + | |
- | <h4>6. Ismeretek az irodalomról</h4>
| + | |
- | | + | |
- | <p class=lista>a) Az olvasás iránti érzelmi és gondolati
| + | |
- | érdeklődés felkeltése.</p>
| + | |
- | | + | |
- | <p class=lista>b) Ismerkedés változatos ritmikai, zenei formálású
| + | |
- | lírai művekkel.</p>
| + | |
- | | + | |
- | <p class=lista>c) A költő nyelv néhány sajátosságának
| + | |
- | megfigyelése.</p>
| + | |
- | | + | |
- | <p class=lista>d) A versszak felismerése, egyszerű
| + | |
- | jellemzése.</p>
| + | |
- | | + | |
- | <p class=lista>e) Rövidebb epikai művek és népköltészeti
| + | |
- | alkotások olvasása.</p>
| + | |
- | | + | |
- | <p class=lista>f) A népköltészet és a műköltészet
| + | |
- | különbségeinek megtapasztalása.</p>
| + | |
- | | + | |
- | <p class=lista>g) A mű cselekményének kezdő és
| + | |
- | végpontjának, idejének, helyszínének, szereplőinek megállapítása.</p>
| + | |
- | | + | |
- | <h4>7. Az ítélőképesség, az erkölcsi, esztétikai és
| + | |
- | történeti érzék fejlesztése</h4>
| + | |
- | | + | |
- | <p class=lista>a) A szomorú és a vidám, a szép és a csúnya
| + | |
- | megkülönböztetése</p>
| + | |
- | | + | |
- | <p class=lista>különféle verbális és képi szövegekről
| + | |
- | folytatott beszélgetésekben.</p>
| + | |
- | | + | |
- | <p class=lista>b) A műélvezet minél gyakoribb
| + | |
- | megtapasztalása.</p>
| + | |
- | | + | |
- | <p class=lista>c) Mindennapi konfliktusok átélése
| + | |
- | dramatikus játékokkal.</p>
| + | |
- | | + | |
- | [[/*]]
| + | |