Matematika/Betekintő/Továbbképzéseink/Akkreditált tanfolyamaink/Akkreditált tanfolyamaink - Matematika
Az Alsós tanítói portálból
22. sor: | 22. sor: | ||
<td colspan="2"> | <td colspan="2"> | ||
<p class="dvv">Cím:</p> | <p class="dvv">Cím:</p> | ||
- | <p class="tablazat"> | + | <p class="tablazat">Útjelző a matematika tanításához a 1. osztályban |
tanítók számára</p> | tanítók számára</p> | ||
</td> | </td> | ||
<td> | <td> | ||
- | <p class="dvv"> | + | <p class="dvv">Meghirdető:</p> |
- | <p class="tablazat">Fazekas Mihály | + | <p class="tablazat">Fazekas Mihály Fővárosi Gyakorló Általános Iskola és |
Gimnázium</p> | Gimnázium</p> | ||
</td> | </td> | ||
42. sor: | 42. sor: | ||
<td colspan="2"> | <td colspan="2"> | ||
<p class="dvv">Célcsoport:</p> | <p class="dvv">Célcsoport:</p> | ||
- | <p class="tablazat">tanítók, napközis | + | <p class="tablazat">tanítók, napközis nevelők, gyógypedagógusok</p> |
</td> | </td> | ||
<td colspan="2"> | <td colspan="2"> | ||
- | <p class="tablazat"> | + | <p class="tablazat">Tanfolyamfelelős: Szilágyiné |
Oravecz Márta</p> | Oravecz Márta</p> | ||
<p class="tablazat">Tel.: 210 10 31/251, e-mail: szoravecz@t-online.hu</p> | <p class="tablazat">Tel.: 210 10 31/251, e-mail: szoravecz@t-online.hu</p> | ||
53. sor: | 53. sor: | ||
<td colspan="4"> | <td colspan="4"> | ||
<p class="tablazat">Helyszín: Fazekas Mihály | <p class="tablazat">Helyszín: Fazekas Mihály | ||
- | + | Fővárosi Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium, 1082 Budapest, Horváth | |
Mihály tér 8.</p> | Mihály tér 8.</p> | ||
</td> | </td> | ||
59. sor: | 59. sor: | ||
<tr> | <tr> | ||
<td colspan="3"> | <td colspan="3"> | ||
- | <p class="tablazat"> | + | <p class="tablazat">Első foglalkozás időpontja: 2007. szeptember 26. 8 óra</p> |
- | <p class="tablazat">Utolsó foglalkozás | + | <p class="tablazat">Utolsó foglalkozás időpontja: 2008. április 28.</p> |
</td> | </td> | ||
<td> | <td> | ||
84. sor: | 84. sor: | ||
<td colspan="4"> | <td colspan="4"> | ||
<p class="dvv">1. A program részletes leírása:</p> | <p class="dvv">1. A program részletes leírása:</p> | ||
- | <p class="tablazat">A | + | <p class="tablazat">A résztvevő hallgatók számára a tanfolyam biztosítja a |
- | kreatív | + | kreatív matematikatanítási szemlélet kialakulását, mely a több, mint |
30 éves, méltán elismert Varga Tamás és C. Neményi Eszter nevével fémjelzett | 30 éves, méltán elismert Varga Tamás és C. Neményi Eszter nevével fémjelzett | ||
matematikatanítási hagyományokat kívánja folytatni. A hallgatók tantervi | matematikatanítási hagyományokat kívánja folytatni. A hallgatók tantervi | ||
témánként bemutatóórákon ismerkednek a tananyag egyes részeivel. Az | témánként bemutatóórákon ismerkednek a tananyag egyes részeivel. Az | ||
- | + | előadások a tananyagot a hozzá kapcsolódó követelményekkel teljes | |
terjedelmében bemutatják. A konzultációk a gyakorlati problémák megvitatására | terjedelmében bemutatják. A konzultációk a gyakorlati problémák megvitatására | ||
- | adnak | + | adnak lehetőséget, itt kerülhet sor óraelemzésekre, a gyakorlati |
tanításban jól használható eszközökkel való megismerkedésre, illetve | tanításban jól használható eszközökkel való megismerkedésre, illetve | ||
eszközkészítésre. A tanfolyam során azokat a módszereket szeretnénk | eszközkészítésre. A tanfolyam során azokat a módszereket szeretnénk | ||
119. sor: | 119. sor: | ||
<tr> | <tr> | ||
<td colspan="4"> | <td colspan="4"> | ||
- | <p class="dvv">5. A tanfolyam a hallgatók elégedettségét vizsgáló | + | <p class="dvv">5. A tanfolyam a hallgatók elégedettségét vizsgáló kérdőív |
kitöltésével zárul.</p> | kitöltésével zárul.</p> | ||
</td> | </td> | ||
125. sor: | 125. sor: | ||
</table> | </table> | ||
- | <p class="lista">1.foglalkozás: A számfogalom-építés | + | <p class="lista">1.foglalkozás: A számfogalom-építés előkészítése, megalapozása. Az eszközök használata. |
</p> | </p> | ||
<p class="lista">2.foglalkozás: Számfogalom építése. A valóságon alapuló | <p class="lista">2.foglalkozás: Számfogalom építése. A valóságon alapuló | ||
- | + | cselekvő tapasztalatszerzésből kiinduló tanulásról</p> | |
<p class="lista">3. foglalkozás: Számok összeg- és különbségalakja. A tanító szerepe | <p class="lista">3. foglalkozás: Számok összeg- és különbségalakja. A tanító szerepe | ||
a tanulás irányításában.</p> | a tanulás irányításában.</p> | ||
<p class="lista">4. foglalkozás: Az összeadás, kivonás háromféle értelmezése. Az | <p class="lista">4. foglalkozás: Az összeadás, kivonás háromféle értelmezése. Az | ||
- | értelmezést | + | értelmezést segítő tevékenységek, játékok, módszerek.</p> |
<p class="lista">5. foglalkozás: A matematikatanulás egységes és széles | <p class="lista">5. foglalkozás: A matematikatanulás egységes és széles | ||
alapozása. A matematika tananyag témaköreinek tartalmi feldolgozása.</p> | alapozása. A matematika tananyag témaköreinek tartalmi feldolgozása.</p> | ||
- | <p class="lista">6. foglalkozás: A számok valóságtartalma és | + | <p class="lista">6. foglalkozás: A számok valóságtartalma és egyszerű |
- | tulajdonságai. | + | tulajdonságai. Ellenőrzés, értékelés a matematika órákon.</p> |
- | <p class="lista">7. foglalkozás: Geometriai tapasztalatszerzés az | + | <p class="lista">7. foglalkozás: Geometriai tapasztalatszerzés az első |
osztályban. Eszközök használata a geometria tanításában.</p> | osztályban. Eszközök használata a geometria tanításában.</p> | ||
- | <p class="lista">8. foglalkozás: | + | <p class="lista">8. foglalkozás: Számkörbővítés, becslés, számlálás 20-ig. |
Számtulajdonságok, számkapcsolatok.</p> | Számtulajdonságok, számkapcsolatok.</p> | ||
<p class="lista">9. foglalkozás: Számolási eljárások tanítása. </p> | <p class="lista">9. foglalkozás: Számolási eljárások tanítása. </p> | ||
- | <p class="lista">10.foglalkozás: Függvényre | + | <p class="lista">10.foglalkozás: Függvényre vezető szöveges feladatok. |
Sorozatok, Szabályjátékok.</p> | Sorozatok, Szabályjátékok.</p> | ||
2007. december 20., 18:18 változat
Tartalomjegyzék |
Útjelző a matematika tanításához
Egy 120 órás képzés önálló 30 órás részeként folyik a munka. Kezdheted első osztályban vagy harmadikban. Kijárhatod mindkettőt egy esztendő alatt. Jövőre ráépül a másodikos és negyedikes kurzus, ezt is elvégezheted egy év alatt. Beiratkozhatsz évente. Fokozatosan megismerheted a tananyagot elsőtől negyedikig. Megfigyelheted bemutatóinkon ugyanazoknak a gyerekeknek a munkáját, fejlődését. A végén betekinthetsz az ötödik osztályba is. S ha tetszik, újra elölről kezdheted!
Kinálatunk a 2007/2008-as tanévre
Útjelző a matematika tanításához 1. osztály
AKKREDITÁLT TANFOLYAM
2007/08
Cím: Útjelző a matematika tanításához a 1. osztályban tanítók számára |
Meghirdető: Fazekas Mihály Fővárosi Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium |
Indítási engedély szám: OM 298/5/2006. Azonosító szám: OM 298/5/2006. Az OM jegyzékben szerepel! |
|
Célcsoport: tanítók, napközis nevelők, gyógypedagógusok |
Tanfolyamfelelős: Szilágyiné Oravecz Márta Tel.: 210 10 31/251, e-mail: szoravecz@t-online.hu |
||
Helyszín: Fazekas Mihály Fővárosi Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium, 1082 Budapest, Horváth Mihály tér 8. |
|||
Első foglalkozás időpontja: 2007. szeptember 26. 8 óra Utolsó foglalkozás időpontja: 2008. április 28. |
8.00 - 11.00 óráig |
||
Létszám: 30 fo |
Ár: 35000 Ft |
Óraszám: 30 |
Alkalmak száma: 10 |
1. A program részletes leírása: A résztvevő hallgatók számára a tanfolyam biztosítja a kreatív matematikatanítási szemlélet kialakulását, mely a több, mint 30 éves, méltán elismert Varga Tamás és C. Neményi Eszter nevével fémjelzett matematikatanítási hagyományokat kívánja folytatni. A hallgatók tantervi témánként bemutatóórákon ismerkednek a tananyag egyes részeivel. Az előadások a tananyagot a hozzá kapcsolódó követelményekkel teljes terjedelmében bemutatják. A konzultációk a gyakorlati problémák megvitatására adnak lehetőséget, itt kerülhet sor óraelemzésekre, a gyakorlati tanításban jól használható eszközökkel való megismerkedésre, illetve eszközkészítésre. A tanfolyam során azokat a módszereket szeretnénk elsajátíttatni, amelyek a kisgyermek életkorának leginkább megfelelnek. Az elmélet és gyakorlat aránya 1:3. |
|||
2. Tanfolyami jegyzet: |
|||
3. A tanfolyam során felhasznált, illetve tárgyalt taneszközök: C. Neményi Oravecz: Matematika 1. oszt. Tankönyv és Munkafüzet |
|||
4. Hallgatói teljesítménymérés: Záródolgozat: óravázlat vagy önállóan tervezett taneszköz készítése és használatának ismertetése |
|||
5. A tanfolyam a hallgatók elégedettségét vizsgáló kérdőív kitöltésével zárul. |
1.foglalkozás: A számfogalom-építés előkészítése, megalapozása. Az eszközök használata.
2.foglalkozás: Számfogalom építése. A valóságon alapuló cselekvő tapasztalatszerzésből kiinduló tanulásról
3. foglalkozás: Számok összeg- és különbségalakja. A tanító szerepe a tanulás irányításában.
4. foglalkozás: Az összeadás, kivonás háromféle értelmezése. Az értelmezést segítő tevékenységek, játékok, módszerek.
5. foglalkozás: A matematikatanulás egységes és széles alapozása. A matematika tananyag témaköreinek tartalmi feldolgozása.
6. foglalkozás: A számok valóságtartalma és egyszerű tulajdonságai. Ellenőrzés, értékelés a matematika órákon.
7. foglalkozás: Geometriai tapasztalatszerzés az első osztályban. Eszközök használata a geometria tanításában.
8. foglalkozás: Számkörbővítés, becslés, számlálás 20-ig. Számtulajdonságok, számkapcsolatok.
9. foglalkozás: Számolási eljárások tanítása.
10.foglalkozás: Függvényre vezető szöveges feladatok. Sorozatok, Szabályjátékok.
Tanfolyamzárás.
Útjelzo a matematika tanításához 3. osztály
AKKREDITÁLT TANFOLYAM
2007/08.
Cím: Útjelzo a matematika tanításához a 3. osztályban tanítók számára |
Meghirdeto: Fazekas Mihály Fovárosi Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium |
Indítási engedély szám: OM 298/13/2006. Azonosító szám: OM 298/13/2006. Az OM jegyzékben szerepel! |
|
Célcsoport: tanítók, napközis nevelok, gyógypedagógusok |
Tanfolyamfelelos: Dr. Kivovicsné Horváth Ágnes Tel.: 210 10 31/251, e-mail:agineni@freemail.hu |
||
Helyszín: Fazekas Mihály Fovárosi Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium, 1082 Budapest, Horváth Mihály tér 8. |
|||
Elso foglalkozás idopontja: 2007. szeptember 24. 8 óra. Utolsó foglalkozás idopontja: 2008. április 28. |
8.00 - 11.00 óráig |
||
Létszám: 30 fo |
Ár: 35000 Ft |
Óraszám: 30 |
Alkalmak száma: 10 |
1. A program részletes leírása: A résztvevo hallgatók számára a tanfolyam biztosítja a kreatív Neményi matematikatanítási szemlélet kialakulását, mely a több, mint 30 éves, méltán elismert Varga Tamás és C. Eszter nevével fémjelzett matematikatanítási hagyományokat kívánja folytatni. A hallgatók tantervi témánként bemutatóórákon ismerkednek a tananyag egyes részeivel. Az eloadások a tananyagot a hozzákapcsolódó követelményekkel teljes terjedelmében bemutatják. A konzultációk a gyakorlati problémák megvitatására adnak lehetoséget, itt kerülhet sor óraelemzésekre, a gyakorlati tanításban jól használható eszközökkel való megismerkedésre, illetve eszközkészítésre. A tanfolyam során azokat a módszereket szeretnénk elsajátíttatni, amelyek a kisgyermek életkorának leginkább megfelelnek. Az elmélet és gyakorlat aránya 1:3. |
|||
2. Tanfolyami jegyzet: |
|||
3. A tanfolyam során felhasznált, illetve tárgyalt taneszközök: C. Neményi ? Wéber: Matematika 3. oszt. Tankönyv és Munkafüzet |
|||
4. Hallgatói teljesítménymérés: Záródolgozat: óravázlat vagy önállóan tervezett taneszköz készítése és használatának ismertetése |
|||
5. A tanfolyam a hallgatók elégedettségét vizsgáló kérdoív kitöltésével zárul. foglalkozás: Számfogalom felújítása a 100-as számkörben. Tapasztalaton alapuló induktív út a matematika tanításában. 2. foglalkozás: Számkörbovítés az 1000-es számkörben. Helyiérték-rendszer. 3. foglalkozás: Bemutató: Muveletek az 1000-es számkörben. Szó- és írásbeli muveletek tanításának fokozatai. 4. foglalkozás: Különféle matematikai modellek a szöveges feladat megoldásában. Szöveges feladat megoldásának lépései. 5. foglalkozás: Mérési tapasztalatra épülo törtfogalom. A témakör tanításának fokozatai. 6. foglalkozás: Tapasztalaton alapuló szemléletformálás a geometria tanítása során. Követelmények és tevékenységek. 7. foglalkozás: Fo témák a geometria tanításában. A feladatok, tevékenységek egymásra épülése. foglalkozás :Nyitott mondatok értelmezésének tanítása. foglalkozás: Kombinatorikai feladatok megoldása. foglalkozás: Dyscalculia a harmadik osztályban. Diagnosztizálás és terápia. Tanfolyamzárás.
|
2008/2009
AKKREDITÁLT TANFOLYAM
AKKREDITÁLT TANFOLYAM
2008/09.
Cím: Útjelzo a matematika tanításához a 2. osztályban tanítók számára |
Meghirdeto: Fazekas Mihály Fovárosi Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium |
Indítási engedély szám: XXV/3/17/2000. Azonosító szám: XXV/3/17/2000. Az OM jegyzékben szerepel! |
|
Célcsoport: tanítók, napközis nevelok, gyógypedagógusok |
Tanfolyamfelelos: Szilágyiné Oravecz Márta Tel.: 210 10 31/251, e-mail: szoravecz@t-online.hu |
||
Helyszín: Fazekas Mihály Fovárosi Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium, 1082 Budapest, Horváth Mihály tér 8. <a name="_msoanchor_4"> </a><a href="#_msocom_4">[VP4]</a> |
|||
Elso foglalkozás idopontja: 2008. október 1. Utolsó foglalkozás idopontja: 2009. április 29. |
8.00 ? 11.00 óráig |
||
Létszám: 30 fo |
Ár: 35000 Ft |
Óraszám: 30 |
Alkalmak száma: 10 |
A program részletes leírása: A résztvevo hallgatók számára a tanfolyam biztosítja a kreatív Neményi matematikatanítási szemlélet kialakulását, mely a több, mint 30 éves, méltán elismert Varga Tamás és C. Neményi Eszter nevével fémjelzett matematikatanítási hagyományokat kívánja folytatni. A hallgatók tantervi témánként bemutatóórákon ismerkednek a tananyag egyes részeivel. Az eloadások a tananyagot a hozzákapcsolódó követelményekkel teljes terjedelmében bemutatják. A konzultációk a gyakorlati problémák megvitatására adnak lehetoséget, itt kerülhet sor óraelemzésekre, a gyakorlati tanításban jól használható eszközökkel való megismerkedésre, illetve eszközkészítésre. A tanfolyam során azokat a módszereket szeretnénk elsajátíttatni, amelyek a kisgyermek életkorának leginkább megfelelnek. Az elmélet és gyakorlat aránya 1:3. |
|||
2. Tanfolyami jegyzet: |
|||
3. A tanfolyam során felhasznált, illetve tárgyalt taneszközök: C. Neményi ? Wéber: Matematika 2. oszt. Tankönyv és Munkafüzet |
|||
4. Hallgatói teljesítménymérés: Záródolgozat: óravázlat vagy önállóan tervezett taneszköz készítése és használatának ismertetése |
|||
5. A tanfolyam a hallgatók elégedettségét vizsgáló kérdoív kitöltésével zárul. |
Tematika
Tematika
1.:A 2. osztály tananyagának épülése, a régi és új ismeretek összekapcsolódása
2.:
3.: Számok a 100-as körben. A számfogalom-építés fokozatai.
4.: A számrendszeres gondolkodás alapozása.
5.: Összeadás és kivonás a százas számkörben.
6: A szorzás, bennfoglalás, részekre osztás értelmezése. A szorzó- és bennfoglaló- táblák felépítése.
7.: A geometriai tapasztalatszerzo munka továbbépítése a 2. osztályban: térbeli és síkbeli alkotások, tükrözések.
8.: Szorzó- és bennfoglalótáblák összehasonlítása. Összefüggések, kapcsolatok keresése.
9.: Muveleti tulajdonságok. Az egységtörtek elokészítése.
10.: Tanulási nehézségek felismerése a 2. osztályban. A dyscalculia. Tanfolyamzárás.
AKKREDITÁLT TANFOLYAM
2008/09.
Cím: Útjelzo a matematika tanításához a 4. osztályban tanítók számára |
Meghirdeto: Fazekas Mihály Fovárosi Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium |
Indítási engedély szám: XXV/3/17/2000. Azonosító szám: XXV/3/17/2000. Az OM jegyzékben szerepel! |
|
Célcsoport: tanítók, napközis nevelok, gyógypedagógusok |
Tanfolyamfelelos: Dr. Kivovicsné Horváth Ágnes Tel.: 210 10 31/251, e-mail:agineni@freemail.hu |
||
Helyszín: Fazekas Mihály Fovárosi Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium, 1082 Budapest, Horváth Mihály tér 8. <a name="_msoanchor_4"> </a><a href="#_msocom_4">[VP4]</a> |
|||
Elso foglalkozás idopontja: 2008. szeptember 29. Utolsó foglalkozás idopontja: 2009. április 27. |
8.00 ? 11.00 óráig |
||
Létszám: 30 fo |
Ár: 35000 Ft |
Óraszám: 30 |
Alkalmak száma: 10 |
A program részletes leírása: A résztvevo hallgatók számára a tanfolyam biztosítja a kreatív Neményi matematikatanítási szemlélet kialakulását, mely a több, mint 30 éves, méltán elismert Varga Tamás és C. Neményi Eszter nevével fémjelzett matematikatanítási hagyományokat kívánja folytatni. A hallgatók tantervi témánként bemutatóórákon ismerkednek a tananyag egyes részeivel. Az eloadások a tananyagot a hozzákapcsolódó követelményekkel teljes terjedelmében bemutatják. A konzultációk a gyakorlati problémák megvitatására adnak lehetoséget, itt kerülhet sor óraelemzésekre, a gyakorlati tanításban jól használható eszközökkel való megismerkedésre, illetve eszközkészítésre. A tanfolyam során azokat a módszereket szeretnénk elsajátíttatni, amelyek a kisgyermek életkorának leginkább megfelelnek. Az elmélet és gyakorlat aránya 1:3. |
|||
2. Tanfolyami jegyzet: |
|||
3. A tanfolyam során felhasznált, illetve tárgyalt taneszközök: C. Neményi ? Wéber: Matematika 4. oszt. Tankönyv és Munkafüzet |
|||
4. Hallgatói teljesítménymérés: Záródolgozat: óravázlat vagy önállóan tervezett taneszköz készítése és használatának ismertetése |
|||
5. A tanfolyam a hallgatók elégedettségét vizsgáló kérdoív kitöltésével zárul. |
Tematika
1.: Számfogalom felújítása az 1000-es számkörben. Alaki- helyi- és valódi érték.
2.: Számok valóságtartalma. Tapasztalatszerzés az 10000-es számkör nevezetesebb számairól.
3.: Helyiérték és mértékegység.
4. : Szöveges feladatok megoldása. Az önálló feladatmegoldó képesség fejlesztésének szempontjai.
5.: Negatív szám fogalmának értelmezése. A témával kapcsolatos követelmények.
6.: Fo témák a geometria tanításában: testek építése, síkidomok, transzformációk, mérések.
7.: Térszemlélet-fejleszto játékok, tevékenységek.
8: A Halmazok-logika témakör feldolgozása. Követelmények értelmezése.
9.: Kombinatorikai feladatok megoldása. Valószínuségi játékok.
10.: Hiányosságok, fejlesztendo területek felsos szemmel. Tanfolyamzárás
A laphoz nem tartoznak aloldalak.