A |
|
1. sor: |
1. sor: |
- | <p class=normal><span>Minden napközis nevelő feladata és célja
| + | == SZERKESZTÉS ALATT == |
- | kell, hogy legyen a tanulás tanítása és a képességek fejlesztése. A kisgyermek
| + | |
- | délutáni napirendjébe illeszkedő tanulási munkafolyamat elengedhetetlenül
| + | |
- | szükséges. Ennek hatékonysága a <span class=idezet>tanulási</span> idő
| + | |
- | szervezésén és <span class=idezet>irányításán</span> valamint a házi
| + | |
- | feladat mennyiségén és milyenségén múlik. <span class=dvvChar>A házi feladat
| + | |
- | nem cél, hanem eszköz a tanulás tanításának folyamatában.</span> Nem a
| + | |
- | feladatok mennyiségétől függ a tanulás hatékonysága. A tanulás tanításához
| + | |
- | kapcsolódó konkrét feladatok a tanulási idő különböző egységeiben
| + | |
- | jelennek meg. A feladatok következőképpen csoportosíthatók : a <span class=idezet>
| + | |
- | tanulási technikák</span>, az <span class=idezet>önálló
| + | |
- | tanulás</span>, a <span class=idezet>csoportos tanulás</span>, a <span class=idezet>
| + | |
- | készség és képesség fejlesztés</span>, valamint az <span class=idezet>
| + | |
- | ellenőrzés-önellenőrzés</span>. A napközis
| + | |
- | nevelő nem fejlesztő pedagógus, mégis végezhet és végez is
| + | |
- | fejlesztő munkát. Ez a fejlesztő munka az esetek nagy részében a
| + | |
- | tantárgyhoz kapcsolódó általános fejlesztés. Sokszor végzünk kiscsoportos vagy
| + | |
- | egyéni fejlesztő munkát is. Ez vagy az <span class=idezet>önálló
| + | |
- | tanulás</span> elején vagy szabadidőhőz kapcsolódóan történik.</span></p>
| + | |
- | | + | |
- | <p class=normal><span>Röviden összefoglalom a tanulás tanításának
| + | |
- | céljait osztályonként. Első-második osztályban megtanítjuk,
| + | |
- | begyakoroltatjuk, illetve szokássá alakítjuk a <span class=idezet>tanulási
| + | |
- | technikák </span>jó részét. Harmadik-negyedik osztályban bővítjük, illetve
| + | |
- | javítjuk az ismert technikákat. Negyedik osztály évvégére ezeket már önállóan
| + | |
- | alkalmazzák.</span></p>
| + | |
- | | + | |
- | <p class=normal><span>Tulajdonképpen negyedik osztály végére el kell
| + | |
- | juttatni a tanítványainkat az önálló tanulás szintjére, ami a mi esetünkben azt
| + | |
- | jelenti, hogy remélhetőleg saját tanulási stratégiával rendelkezik majd.
| + | |
- | Ez a saját stratégia azt jelenti, hogy minden benne van amit első
| + | |
- | osztálytól fogva tanuláshoz kapcsolódó szokásokban, technikákban a gyermek
| + | |
- | elsajátított és természetesen ötvöződik a saját képességeivel,
| + | |
- | készségeivel, iskolán kívüli tanulási tapasztalataival.</span></p>
| + | |
- | | + | |
- | <p class=normal><span>A matematika az a tantárgy, ahol osztályonként jó
| + | |
- | néhány fontos <span class=idezet>tanulási technikát</span> kell
| + | |
- | megtanítanunk a gyerekeknek.</span></p>
| + | |
- | | + | |
- | <p class=normal><span> </span></p>
| + | |
- | | + | |
- | <p class=kozep><span>[[Image:cikk_82_image001.jpg]]</span></p>
| + | |
- | | + | |
- | [[/*]]
| + | |