Matematika/Támasz/A fejlesztőpedagógus munkája
Az Alsós tanítói portálból
(A lap tartalmának cseréje erre: == SZERKESZTÉS ALATT ==) |
|||
1. sor: | 1. sor: | ||
- | == | + | <p class=normal><span>Ez a munka az iskolában nem jelent mást, mint |
+ | korrekciót. A korrekció lényegét tekintve nem más, mint egyéni törődés a | ||
+ | rászorulókkal. Ennek megvalósításához először fel kell derítenünk a | ||
+ | tanulási problémák okait. Az okok feltárása csoportos, illetve egyéni | ||
+ | szűréssel történik. Az okok ismeretében kell megterveznünk a fejlesztés | ||
+ | folyamatát, kidolgoznunk a módszereket és a speciális gyakorlatokat. Ezek egy | ||
+ | része történhet a tanórán, más része a napközis foglalkozások keretében, illetve | ||
+ | a csoportból kiemelve a tanulót, külön foglalkozáson. A hiánypótló és | ||
+ | felzárkóztató feladatokat rendszeresen kell végeztetnünk, a folyamatot és az | ||
+ | eredményt regisztrálnunk kell. Ez segíthet abban, hogy az alkalmazott | ||
+ | módszereket, eljárásokat mindig a legoptimálisabb módon tervezzük meg annak | ||
+ | érdekében, hogy a fejlesztésre (korrekcióra) szoruló gyermek minél előbb | ||
+ | utolérhesse társait. A fejlesztőpedagógus egyaránt végez általános | ||
+ | képességfejlesztést és speciális képességfejlesztést</span></p> | ||
+ | |||
+ | <p class=normal><span> </span></p> | ||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ | <h3><span>Csoportos pszichológiai szűrések <a href="#_ftn1" name="_ftnref1" title=""> | ||
+ | <span class=MsoFootnoteReference> <span style='vertical-align:baseline'> | ||
+ | <span class=MsoFootnoteReference><b> <span style='font-size:13.0pt;font-family:Arial;vertical-align:baseline'> | ||
+ | [1]</span></b></span></span></span></a></span></h3> | ||
+ | |||
+ | <h3><span> </span></h3> | ||
+ | |||
+ | |||
+ | <p class=comments><a href="#_ftnref1" name="_ftn1" title=""> <span class=MsoFootnoteReference> | ||
+ | <span><span class=MsoFootnoteReference> <span style='font-size:10.0pt;font-family:"Times New Roman"'> | ||
+ | [1]</span></span></span></span></a> <span> | ||
+ | Porkolábné Dr. Balogh Katalin: Módszerek a tanulási zavarok csoportos | ||
+ | szűrésére és korrekciójára Iskolapszichológia 17. </span></p> | ||
+ | <h3><span>[[Image:cikk_99_image001.jpg]]</span></h3> | ||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ | <h3><span> </span></h3> | ||
+ | |||
+ | <h3><span>[[Image:cikk_99_image002.jpg]]</span></h3> | ||
+ | |||
+ | <h3><span> </span></h3> | ||
+ | |||
+ | |||
+ | <h3><span>[[Image:cikk_99_image003.jpg]]</span></h3> | ||
+ | |||
+ | <h3><span>[[Image:cikk_99_image004.jpg]]</span></h3> | ||
+ | |||
+ | <h3><span>[[Image:cikk_99_image005.jpg]]</span></h3> | ||
+ | |||
+ | <h3><span> </span></h3> | ||
+ | |||
+ | |||
+ | <h3><span>[[Image:cikk_99_image006.jpg]]</span></h3> | ||
+ | |||
+ | <h3><span> </span></h3> | ||
+ | |||
+ | |||
+ | <h3><span>[[Image:cikk_99_image007.jpg]]</span></h3> | ||
+ | |||
+ | <h3><span> </span></h3> | ||
+ | |||
+ | |||
+ | <h3><span>[[Image:cikk_99_image008.jpg]]</span></h3> | ||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ | <p class=normal><span> </span></p> | ||
+ | |||
+ | <h3><span>[[Image:cikk_99_image009.jpg]]</span></h3> | ||
+ | |||
+ | [[/*]] |
Aktuális változat
Ez a munka az iskolában nem jelent mást, mint korrekciót. A korrekció lényegét tekintve nem más, mint egyéni törődés a rászorulókkal. Ennek megvalósításához először fel kell derítenünk a tanulási problémák okait. Az okok feltárása csoportos, illetve egyéni szűréssel történik. Az okok ismeretében kell megterveznünk a fejlesztés folyamatát, kidolgoznunk a módszereket és a speciális gyakorlatokat. Ezek egy része történhet a tanórán, más része a napközis foglalkozások keretében, illetve a csoportból kiemelve a tanulót, külön foglalkozáson. A hiánypótló és felzárkóztató feladatokat rendszeresen kell végeztetnünk, a folyamatot és az eredményt regisztrálnunk kell. Ez segíthet abban, hogy az alkalmazott módszereket, eljárásokat mindig a legoptimálisabb módon tervezzük meg annak érdekében, hogy a fejlesztésre (korrekcióra) szoruló gyermek minél előbb utolérhesse társait. A fejlesztőpedagógus egyaránt végez általános képességfejlesztést és speciális képességfejlesztést
Csoportos pszichológiai szűrések <a href="#_ftn1" name="_ftnref1" title=""> [1]</a>
Tartalomjegyzék |
<a href="#_ftnref1" name="_ftn1" title=""> [1]</a> Porkolábné Dr. Balogh Katalin: Módszerek a tanulási zavarok csoportos szűrésére és korrekciójára Iskolapszichológia 17.