Magyar nyelv és irodalom/Tanterv
Az Alsós tanítói portálból
(A lap tartalmának cseréje erre: == SZERKESZTÉS ALATT ==) |
|||
1. sor: | 1. sor: | ||
- | == | + | <h4>1. Tantervi témakörök - I. osztály</h4> |
+ | |||
+ | <p><span class=dvv>1.1. Az olvasás és az írás | ||
+ | megtanításának előkészítése</span></p> | ||
+ | |||
+ | <p class=lista>- Kulturált nyelvi magatartás, beszédművelés</p> | ||
+ | |||
+ | <p class=lista>- Az olvasás és írás tanulásának előkészítése</p> | ||
+ | |||
+ | <p><span class=dvv>1.2. Az olvasás szövegértés | ||
+ | képességének fejlesztése</span></p> | ||
+ | |||
+ | <p class=lista>- Az olvasás jelrendszerének megtanítása</p> | ||
+ | |||
+ | <p class=lista>- Irodalomolvasás, szövegértés</p> | ||
+ | |||
+ | <p class=lista>- Tanulási képesség, könyv- és könyvtárhasználat</p> | ||
+ | |||
+ | <p class=lista>- Társadalmi ismeretek</p> | ||
+ | |||
+ | <p class=lista>- Tánc és dráma</p> | ||
+ | |||
+ | <p class=lista>- Memoriter</p> | ||
+ | |||
+ | <p><span class=dvv>1.3. Írástanítás, az | ||
+ | íráshasználat fejlesztése</span></p> | ||
+ | |||
+ | <p class=lista>- Az írásjelrendszerének megtanítása</p> | ||
+ | |||
+ | <h4>2. Tantervi témakörök – 2. osztály</h4> | ||
+ | |||
+ | <p><span class=dvv>2.1. A nyelvi kifejezés | ||
+ | fejlesztése</span></p> | ||
+ | |||
+ | <p class=lista>- Kulturált nyelvi magatartás, beszédművelés</p> | ||
+ | |||
+ | <p><span class=dvv>2.2. Az olvasás-szövegértés | ||
+ | képességének fejlesztése</span></p> | ||
+ | |||
+ | <p class=lista>- Irodalomolvasás, szövegértés</p> | ||
+ | |||
+ | <p class=lista>- Olvasási készség</p> | ||
+ | |||
+ | <p class=lista>- Szóbeli és írásbeli szövegalkotás</p> | ||
+ | |||
+ | <p class=lista>- Tanulási képesség, könyv- és könyvtárhasználat</p> | ||
+ | |||
+ | <p class=lista>- Társadalmi ismeretek</p> | ||
+ | |||
+ | <p class=lista>- Tánc és dráma</p> | ||
+ | |||
+ | <p class=lista>- Memoriter</p> | ||
+ | |||
+ | <p><span class=dvv>2.3. Anyanyelvi ismeret és | ||
+ | helyesírás</span></p> | ||
+ | |||
+ | <p class=lista>- Nyelvtani és helyesírási ismeretek</p> | ||
+ | |||
+ | <p><span class=dvv>2.4. Írás, íráshasználat</span></p> | ||
+ | |||
+ | <p class=lista>- a) Íráskészség</p> | ||
+ | |||
+ | <h4>3. Tantervi témakörök – 3. osztály</h4> | ||
+ | |||
+ | <p><span class=dvv>3.1. A nyelvi kifejezés | ||
+ | fejlesztése</span></p> | ||
+ | |||
+ | <p class=lista>- Kulturált nyelvi magatartás, beszédművelés</p> | ||
+ | |||
+ | <p><span class=dvv>3.2. Az olvasás-szövegértés | ||
+ | képességének fejlesztése</span></p> | ||
+ | |||
+ | <p class=lista>- Irodalomolvasás, szövegértés</p> | ||
+ | |||
+ | <p class=lista>- Olvasási készség</p> | ||
+ | |||
+ | <p class=lista>- Szóbeli és írásbeli szövegalkotás</p> | ||
+ | |||
+ | <p class=lista>- Tanulási képesség, könyv- és könyvtárhasználat</p> | ||
+ | |||
+ | <p class=lista>- Társadalmi ismeretek</p> | ||
+ | |||
+ | <p class=lista>- Tánc és dráma</p> | ||
+ | |||
+ | <p class=lista>- Memoriter</p> | ||
+ | |||
+ | <p><span class=dvv>3.3. Szóbeli és írásbeli | ||
+ | szövegalkotás</span></p> | ||
+ | |||
+ | <p class=lista>- Szövegalkotás</p> | ||
+ | |||
+ | <p><span class=dvv>3.4. Anyanyelvi ismeret és | ||
+ | helyesírás</span></p> | ||
+ | |||
+ | <p class=lista>- Nyelvtani és helyesírási ismeretek</p> | ||
+ | |||
+ | <p><span class=dvv>3.5. Írás, íráshasználat</span></p> | ||
+ | |||
+ | <p class=lista>- Íráskészség</p> | ||
+ | |||
+ | <h4>4. Tantervi témakörök – 4. osztály</h4> | ||
+ | |||
+ | <p><span class=dvv>4.1. A nyelvi kifejezés | ||
+ | fejlesztése</span></p> | ||
+ | |||
+ | <p class=lista>- Kulturált nyelvi magatartás, beszédművelés</p> | ||
+ | |||
+ | <p><span class=dvv>4.2. Az olvasás-szövegértés | ||
+ | képességének fejlesztése</span></p> | ||
+ | |||
+ | <p class=lista>- Irodalomolvasás, szövegértés</p> | ||
+ | |||
+ | <p class=lista>- Olvasási készség</p> | ||
+ | |||
+ | <p class=lista>- Szóbeli és írásbeli szövegalkotás</p> | ||
+ | |||
+ | <p class=lista>- Tanulási képesség, könyv- és könyvtárhasználat</p> | ||
+ | |||
+ | <p class=lista>- Társadalmi ismeretek</p> | ||
+ | |||
+ | <p class=lista>- Tánc és dráma</p> | ||
+ | |||
+ | <p class=lista>- Memoriter</p> | ||
+ | |||
+ | <p><span class=dvv>4.3. Szóbeli és írásbeli | ||
+ | szövegalkotás</span></p> | ||
+ | |||
+ | <p class=lista>- Szövegalkotás</p> | ||
+ | |||
+ | <p><span class=dvv>4.4. Anyanyelvi ismeret és | ||
+ | helyesírás</span></p> | ||
+ | |||
+ | <p class=lista>- Nyelvtani és helyesírási ismeretek</p> | ||
+ | |||
+ | <p><span class=dvv>4.5. Írás, íráshasználat</span></p> | ||
+ | |||
+ | <p class=lista>- Íráskészség</p> | ||
+ | |||
+ | [[/*]] |
Aktuális változat
Tartalomjegyzék |
1. Tantervi témakörök - I. osztály
1.1. Az olvasás és az írás megtanításának előkészítése
- Kulturált nyelvi magatartás, beszédművelés
- Az olvasás és írás tanulásának előkészítése
1.2. Az olvasás szövegértés képességének fejlesztése
- Az olvasás jelrendszerének megtanítása
- Irodalomolvasás, szövegértés
- Tanulási képesség, könyv- és könyvtárhasználat
- Társadalmi ismeretek
- Tánc és dráma
- Memoriter
1.3. Írástanítás, az íráshasználat fejlesztése
- Az írásjelrendszerének megtanítása
2. Tantervi témakörök – 2. osztály
2.1. A nyelvi kifejezés fejlesztése
- Kulturált nyelvi magatartás, beszédművelés
2.2. Az olvasás-szövegértés képességének fejlesztése
- Irodalomolvasás, szövegértés
- Olvasási készség
- Szóbeli és írásbeli szövegalkotás
- Tanulási képesség, könyv- és könyvtárhasználat
- Társadalmi ismeretek
- Tánc és dráma
- Memoriter
2.3. Anyanyelvi ismeret és helyesírás
- Nyelvtani és helyesírási ismeretek
2.4. Írás, íráshasználat
- a) Íráskészség
3. Tantervi témakörök – 3. osztály
3.1. A nyelvi kifejezés fejlesztése
- Kulturált nyelvi magatartás, beszédművelés
3.2. Az olvasás-szövegértés képességének fejlesztése
- Irodalomolvasás, szövegértés
- Olvasási készség
- Szóbeli és írásbeli szövegalkotás
- Tanulási képesség, könyv- és könyvtárhasználat
- Társadalmi ismeretek
- Tánc és dráma
- Memoriter
3.3. Szóbeli és írásbeli szövegalkotás
- Szövegalkotás
3.4. Anyanyelvi ismeret és helyesírás
- Nyelvtani és helyesírási ismeretek
3.5. Írás, íráshasználat
- Íráskészség
4. Tantervi témakörök – 4. osztály
4.1. A nyelvi kifejezés fejlesztése
- Kulturált nyelvi magatartás, beszédművelés
4.2. Az olvasás-szövegértés képességének fejlesztése
- Irodalomolvasás, szövegértés
- Olvasási készség
- Szóbeli és írásbeli szövegalkotás
- Tanulási képesség, könyv- és könyvtárhasználat
- Társadalmi ismeretek
- Tánc és dráma
- Memoriter
4.3. Szóbeli és írásbeli szövegalkotás
- Szövegalkotás
4.4. Anyanyelvi ismeret és helyesírás
- Nyelvtani és helyesírási ismeretek
4.5. Írás, íráshasználat
- Íráskészség