Matematika/Betekintő/Továbbképzéseink/Akkreditált tanfolyamaink/Akkreditált tanfolyamaink - Matematika
Az Alsós tanítói portálból
(58 közbeeső változat nincs mutatva) | |||
1. sor: | 1. sor: | ||
- | <h2> | + | == <h2>'''Útjelző a matematika tanításához'''</h2> == |
<p>Egy 120 órás képzés önálló 30 órás részeként folyik a munka. | <p>Egy 120 órás képzés önálló 30 órás részeként folyik a munka. | ||
- | Kezdheted | + | Kezdheted első osztályban vagy harmadikban. Kijárhatod mindkettőt egy |
- | + | esztendő alatt. Jövőre ráépül a másodikos és negyedikes kurzus, ezt is | |
elvégezheted egy év alatt. Beiratkozhatsz évente. Fokozatosan megismerheted a | elvégezheted egy év alatt. Beiratkozhatsz évente. Fokozatosan megismerheted a | ||
- | tananyagot | + | tananyagot elsőtől negyedikig. Megfigyelheted bemutatóinkon |
- | ugyanazoknak a gyerekeknek a munkáját, | + | ugyanazoknak a gyerekeknek a munkáját, fejlődését. A végén betekinthetsz |
- | az ötödik osztályba is. S ha tetszik, újra | + | az ötödik osztályba is. S ha tetszik, újra elölről kezdheted!</p |
- | <h2> | + | <h2>Útjelző a matematika tanításához 1. osztályban tanítóknak 2009/2010</h2> |
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
<table> | <table> | ||
22. sor: | 15. sor: | ||
<td colspan="2"> | <td colspan="2"> | ||
<p class="dvv">Cím:</p> | <p class="dvv">Cím:</p> | ||
- | <p class="tablazat"> | + | <p class="tablazat">Útjelző a matematika tanításához a 1. osztályban |
tanítók számára</p> | tanítók számára</p> | ||
</td> | </td> | ||
<td> | <td> | ||
- | <p class="dvv"> | + | <p class="dvv">Meghirdető:</p> |
- | <p class="tablazat">Fazekas Mihály | + | <p class="tablazat">Fazekas Mihály Fővárosi Gyakorló Általános Iskola és |
Gimnázium</p> | Gimnázium</p> | ||
</td> | </td> | ||
<td> | <td> | ||
<p class="dvv">Indítási engedély szám:</p> | <p class="dvv">Indítási engedély szám:</p> | ||
- | <p class="tablazat">XXV/3/ | + | <p class="tablazat">XXV/3/16/2000.</p> |
<p class="tablazat">Azonosító szám:</p> | <p class="tablazat">Azonosító szám:</p> | ||
- | <p class="tablazat">XXV/3/ | + | <p class="tablazat">XXV/3/16/2000.</p> |
<p class="tablazat">Az OM jegyzékben | <p class="tablazat">Az OM jegyzékben | ||
szerepel! </p> | szerepel! </p> | ||
42. sor: | 35. sor: | ||
<td colspan="2"> | <td colspan="2"> | ||
<p class="dvv">Célcsoport:</p> | <p class="dvv">Célcsoport:</p> | ||
- | <p class="tablazat">tanítók, napközis | + | <p class="tablazat">tanítók, napközis nevelők, gyógypedagógusok</p> |
</td> | </td> | ||
<td colspan="2"> | <td colspan="2"> | ||
- | <p class="tablazat"> | + | <p class="tablazat">Tanfolyamfelelős: Szilágyiné |
Oravecz Márta</p> | Oravecz Márta</p> | ||
- | <p class="tablazat">Tel.: 210 10 31/251, e-mail: </p> | + | <p class="tablazat">Tel.: 210 10 31/251, e-mail: szoravecz@t-online.hu</p> |
</td> | </td> | ||
</tr> | </tr> | ||
53. sor: | 46. sor: | ||
<td colspan="4"> | <td colspan="4"> | ||
<p class="tablazat">Helyszín: Fazekas Mihály | <p class="tablazat">Helyszín: Fazekas Mihály | ||
- | + | Fővárosi Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium, 1082 Budapest, Horváth | |
Mihály tér 8.</p> | Mihály tér 8.</p> | ||
</td> | </td> | ||
59. sor: | 52. sor: | ||
<tr> | <tr> | ||
<td colspan="3"> | <td colspan="3"> | ||
- | <p class="tablazat"> | + | <p class="tablazat">Első foglalkozás időpontja: </p> |
- | <p class="tablazat">Utolsó foglalkozás | + | <p class="tablazat">Utolsó foglalkozás időpontja: </p> |
</td> | </td> | ||
<td> | <td> | ||
84. sor: | 77. sor: | ||
<td colspan="4"> | <td colspan="4"> | ||
<p class="dvv">1. A program részletes leírása:</p> | <p class="dvv">1. A program részletes leírása:</p> | ||
- | <p class="tablazat">A | + | <p class="tablazat">A résztvevő hallgatók számára a tanfolyam biztosítja a |
- | kreatív | + | kreatív matematikatanítási szemlélet kialakulását, mely a több, mint |
30 éves, méltán elismert Varga Tamás és C. Neményi Eszter nevével fémjelzett | 30 éves, méltán elismert Varga Tamás és C. Neményi Eszter nevével fémjelzett | ||
matematikatanítási hagyományokat kívánja folytatni. A hallgatók tantervi | matematikatanítási hagyományokat kívánja folytatni. A hallgatók tantervi | ||
témánként bemutatóórákon ismerkednek a tananyag egyes részeivel. Az | témánként bemutatóórákon ismerkednek a tananyag egyes részeivel. Az | ||
- | + | előadások a tananyagot a hozzá kapcsolódó követelményekkel teljes | |
terjedelmében bemutatják. A konzultációk a gyakorlati problémák megvitatására | terjedelmében bemutatják. A konzultációk a gyakorlati problémák megvitatására | ||
- | adnak | + | adnak lehetőséget, itt kerülhet sor óraelemzésekre, a gyakorlati |
tanításban jól használható eszközökkel való megismerkedésre, illetve | tanításban jól használható eszközökkel való megismerkedésre, illetve | ||
eszközkészítésre. A tanfolyam során azokat a módszereket szeretnénk | eszközkészítésre. A tanfolyam során azokat a módszereket szeretnénk | ||
119. sor: | 112. sor: | ||
<tr> | <tr> | ||
<td colspan="4"> | <td colspan="4"> | ||
- | <p class="dvv">5. A tanfolyam a hallgatók elégedettségét vizsgáló | + | <p class="dvv">5. A tanfolyam a hallgatók elégedettségét vizsgáló kérdőív |
kitöltésével zárul.</p> | kitöltésével zárul.</p> | ||
</td> | </td> | ||
125. sor: | 118. sor: | ||
</table> | </table> | ||
- | <p class="lista">1. | + | <p class="lista">1.foglalkozás: A számfogalom-építés előkészítése, megalapozása. Az eszközök használata. |
</p> | </p> | ||
- | <p class="lista">2.: Számfogalom építése. A valóságon alapuló | + | <p class="lista">2.foglalkozás: Számfogalom építése. A valóságon alapuló |
- | + | cselekvő tapasztalatszerzésből kiinduló tanulásról</p> | |
<p class="lista">3. foglalkozás: Számok összeg- és különbségalakja. A tanító szerepe | <p class="lista">3. foglalkozás: Számok összeg- és különbségalakja. A tanító szerepe | ||
a tanulás irányításában.</p> | a tanulás irányításában.</p> | ||
<p class="lista">4. foglalkozás: Az összeadás, kivonás háromféle értelmezése. Az | <p class="lista">4. foglalkozás: Az összeadás, kivonás háromféle értelmezése. Az | ||
- | értelmezést | + | értelmezést segítő tevékenységek, játékok, módszerek.</p> |
<p class="lista">5. foglalkozás: A matematikatanulás egységes és széles | <p class="lista">5. foglalkozás: A matematikatanulás egységes és széles | ||
alapozása. A matematika tananyag témaköreinek tartalmi feldolgozása.</p> | alapozása. A matematika tananyag témaköreinek tartalmi feldolgozása.</p> | ||
- | <p class="lista">6. foglalkozás: A számok valóságtartalma és | + | <p class="lista">6. foglalkozás: A számok valóságtartalma és egyszerű |
- | tulajdonságai. | + | tulajdonságai. Ellenőrzés, értékelés a matematika órákon.</p> |
- | <p class="lista">7. foglalkozás: Geometriai tapasztalatszerzés az | + | <p class="lista">7. foglalkozás: Geometriai tapasztalatszerzés az első |
osztályban. Eszközök használata a geometria tanításában.</p> | osztályban. Eszközök használata a geometria tanításában.</p> | ||
- | <p class="lista">8. foglalkozás: | + | <p class="lista">8. foglalkozás: Számkörbővítés, becslés, számlálás 20-ig. |
Számtulajdonságok, számkapcsolatok.</p> | Számtulajdonságok, számkapcsolatok.</p> | ||
+ | <p class="lista">9. foglalkozás: Számolási eljárások tanítása. </p> | ||
- | < | + | <p class="lista">10.foglalkozás: Függvényre vezető szöveges feladatok. |
+ | Sorozatok, Szabályjátékok.</p> | ||
+ | |||
+ | <p class="lista">Tanfolyamzárás.</p> | ||
+ | |||
+ | <h2>Útjelző a matematika tanításához 3. osztályban tanítóknak 2009/2010</h2> | ||
<p>AKKREDITÁLT TANFOLYAM</p> | <p>AKKREDITÁLT TANFOLYAM</p> | ||
- | <p> | + | <p>2008/09.</p> |
<table> | <table> | ||
159. sor: | 158. sor: | ||
<td colspan="2"> | <td colspan="2"> | ||
<p class="dvv">Cím:</p> | <p class="dvv">Cím:</p> | ||
- | <p class="tablazat"> | + | <p class="tablazat">Útjelző |
- | a matematika tanításához a | + | a matematika tanításához a 3. osztályban tanítók számára</p> |
</td> | </td> | ||
<td> | <td> | ||
- | <p class="dvv"> | + | <p class="dvv">Meghirdető:</p> |
<p class="tablazat">Fazekas | <p class="tablazat">Fazekas | ||
- | Mihály | + | Mihály Fővárosi Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium</p> |
</td> | </td> | ||
<td> | <td> | ||
179. sor: | 178. sor: | ||
<p class="dvv">Célcsoport:</p> | <p class="dvv">Célcsoport:</p> | ||
<p class="tablazat">tanítók, | <p class="tablazat">tanítók, | ||
- | napközis | + | napközis nevelők, gyógypedagógusok</p> |
</td> | </td> | ||
<td colspan="2"> | <td colspan="2"> | ||
- | <p class="tablazat"> | + | <p class="tablazat">Tanfolyamfelelős: Dr. Kivovicsné Horváth Ágnes</p> |
<p class="tablazat">Tel.: 210 | <p class="tablazat">Tel.: 210 | ||
- | 10 31/251, e-mail: </p> | + | 10 31/251, e-mail:agineni55@gmail.com </p> |
</td> | </td> | ||
</tr> | </tr> | ||
<tr> | <tr> | ||
<td colspan="4"> | <td colspan="4"> | ||
- | <p class="tablazat">Helyszín: Fazekas Mihály | + | <p class="tablazat">Helyszín: Fazekas Mihály Fővárosi |
- | Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium, 1082 Budapest, Horváth Mihály tér 8. | + | Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium, 1082 Budapest, Horváth Mihály tér 8. </p> |
- | + | ||
</td> | </td> | ||
</tr> | </tr> | ||
<tr> | <tr> | ||
<td colspan="3"> | <td colspan="3"> | ||
- | <p class="tablazat"> | + | <p class="tablazat">Első foglalkozás időpontja: </p> |
- | <p class="tablazat">Utolsó foglalkozás | + | <p class="tablazat">Utolsó foglalkozás időpontja: </p> |
</td> | </td> | ||
<td> | <td> | ||
210. sor: | 208. sor: | ||
</td> | </td> | ||
<td> | <td> | ||
- | <p class="tablazat">Ár: | + | <p class="tablazat">Ár: 35000 Ft</p> |
</td> | </td> | ||
<td> | <td> | ||
223. sor: | 221. sor: | ||
<p class="dvv">1. A program részletes leírása:</p> | <p class="dvv">1. A program részletes leírása:</p> | ||
<p class="tablazat">A | <p class="tablazat">A | ||
- | + | résztvevő hallgatók számára a tanfolyam biztosítja a kreatív matematikatanítási | |
- | + | szemlélet kialakulását, mely a több, mint 30 éves, méltán | |
elismert Varga Tamás és C. Eszter nevével fémjelzett matematikatanítási | elismert Varga Tamás és C. Eszter nevével fémjelzett matematikatanítási | ||
hagyományokat kívánja folytatni. A hallgatók tantervi témánként | hagyományokat kívánja folytatni. A hallgatók tantervi témánként | ||
- | bemutatóórákon ismerkednek a tananyag egyes részeivel. Az | + | bemutatóórákon ismerkednek a tananyag egyes részeivel. Az előadások a |
tananyagot a hozzákapcsolódó követelményekkel teljes terjedelmében | tananyagot a hozzákapcsolódó követelményekkel teljes terjedelmében | ||
bemutatják. A konzultációk a gyakorlati problémák megvitatására adnak | bemutatják. A konzultációk a gyakorlati problémák megvitatására adnak | ||
- | + | lehetőséget, itt kerülhet sor óraelemzésekre, a gyakorlati tanításban | |
jól használható eszközökkel való megismerkedésre, illetve eszközkészítésre. A | jól használható eszközökkel való megismerkedésre, illetve eszközkészítésre. A | ||
tanfolyam során azokat a módszereket szeretnénk elsajátíttatni, amelyek a | tanfolyam során azokat a módszereket szeretnénk elsajátíttatni, amelyek a | ||
246. sor: | 244. sor: | ||
<p class="dvv">3. A tanfolyam során felhasznált, illetve tárgyalt taneszközök:</p> | <p class="dvv">3. A tanfolyam során felhasznált, illetve tárgyalt taneszközök:</p> | ||
<p class="tablazat">C. | <p class="tablazat">C. | ||
- | Neményi ? Wéber: Matematika | + | Neményi ? Wéber: Matematika 3. oszt. Tankönyv és Munkafüzet</p> |
</td> | </td> | ||
</tr> | </tr> | ||
259. sor: | 257. sor: | ||
<tr> | <tr> | ||
<td colspan="4"> | <td colspan="4"> | ||
- | <p class="dvv">5. A tanfolyam a hallgatók elégedettségét vizsgáló | + | <p class="dvv">5. A tanfolyam a hallgatók elégedettségét vizsgáló kérdőív |
kitöltésével zárul.</p> | kitöltésével zárul.</p> | ||
- | + | foglalkozás: Számfogalom felújítása a 100-as számkörben. Tapasztalaton alapuló induktív út a matematika tanításában. | |
- | + | ||
- | + | ||
- | + | 2. foglalkozás: Számkörbovítés az 1000-es számkörben. Helyiérték-rendszer. | |
- | + | ||
- | + | 3. foglalkozás: Bemutató: Műveletek az 1000-es számkörben. Szó- és írásbeli műveletek tanításának fokozatai. | |
- | + | ||
- | + | 4. foglalkozás: Különféle matematikai modellek a szöveges feladat megoldásában. Szöveges feladat megoldásának lépései. | |
- | + | 5. foglalkozás: Mérési tapasztalatra épülő törtfogalom. A témakör tanításának fokozatai. | |
- | + | ||
- | + | 6. foglalkozás: Tapasztalaton alapuló szemléletformálás a geometria tanítása során. Követelmények és tevékenységek. | |
- | + | ||
- | + | 7. foglalkozás: Fő témák a geometria tanításában. A feladatok, tevékenységek egymásra épülése. | |
- | + | ||
- | + | foglalkozás :Nyitott mondatok értelmezésének tanítása. | |
- | + | foglalkozás: Kombinatorikai feladatok megoldása. | |
- | + | ||
- | + | foglalkozás: Dyscalculia a harmadik osztályban. Diagnosztizálás és terápia. | |
- | + | ||
- | + | Tanfolyamzárás. | |
- | + | ||
- | <h2> </h2> | ||
- | < | + | </td> |
+ | </tr> | ||
+ | </table> | ||
- | < | + | <h2>Útjelző a matematika tanításához 2. osztályban tanítóknak A tanfolyamot a 2009/2010 tanévben csak külön megrendelésre indítjuk. </h2> |
- | < | + | <p class="h1"> AKKREDITÁLT TANFOLYAM </p> |
+ | |||
+ | <p class="h2">2008/09.</p> | ||
<table> | <table> | ||
<tr> | <tr> | ||
<td colspan="2"> | <td colspan="2"> | ||
- | <p class=" | + | <p class="tablazat">Cím:</p> |
- | <p class="tablazat"> | + | <p class="tablazat">Útjelző a |
- | + | matematika tanításához a 2. osztályban tanítók számára</p> | |
</td> | </td> | ||
<td> | <td> | ||
- | <p class="dvv"> | + | <p class="dvv">Meghirdető:</p> |
<p class="tablazat">Fazekas Mihály | <p class="tablazat">Fazekas Mihály | ||
- | + | Fővárosi Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium</p> | |
</td> | </td> | ||
<td> | <td> | ||
<p class="dvv">Indítási engedély szám:</p> | <p class="dvv">Indítási engedély szám:</p> | ||
- | <p class="tablazat">XXV/3/ | + | <p class="tablazat">XXV/3/17/2000.</p> |
<p class="tablazat">Azonosító szám:</p> | <p class="tablazat">Azonosító szám:</p> | ||
- | <p class="tablazat" | + | <p class="tablazat">XXV/3/17/2000.</p> |
- | <p class="tablazat" | + | <p class="tablazat">Az OM jegyzékben |
- | + | szerepel! </p> | |
</td> | </td> | ||
</tr> | </tr> | ||
325. sor: | 316. sor: | ||
<td colspan="2"> | <td colspan="2"> | ||
<p class="dvv">Célcsoport:</p> | <p class="dvv">Célcsoport:</p> | ||
- | <p class="tablazat" | + | <p class="tablazat">tanítók, napközis |
- | + | nevelok, gyógypedagógusok</p> | |
</td> | </td> | ||
<td colspan="2"> | <td colspan="2"> | ||
- | <p class="tablazat"> | + | <p class="tablazat">Tanfolyamfelelős: Szilágyiné Oravecz Márta</p> |
- | + | <p class="tablazat">Tel.: 210 10 31/251, | |
- | + | e-mail: szoravecz@t-online.hu</p> | |
- | <p class="tablazat">Tel.: | + | |
- | + | ||
</td> | </td> | ||
</tr> | </tr> | ||
<tr> | <tr> | ||
<td colspan="4"> | <td colspan="4"> | ||
- | <p class="tablazat">Helyszín: | + | <p class="tablazat">Helyszín: Fazekas Mihály Fővárosi |
- | Általános Iskola és Gimnázium, | + | Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium, 1082 Budapest, Horváth Mihály tér 8. </p> |
- | + | ||
- | + | ||
</td> | </td> | ||
</tr> | </tr> | ||
<tr> | <tr> | ||
<td colspan="3"> | <td colspan="3"> | ||
- | <p class="tablazat"> | + | <p class="tablazat">Első foglalkozás időpontja: </p> |
- | <p class="tablazat">Utolsó foglalkozás | + | <p class="tablazat">Utolsó foglalkozás időpontja: </p> |
</td> | </td> | ||
<td> | <td> | ||
- | <p class="tablazat"> | + | <p class="tablazat"> </p> |
- | <p class="tablazat" | + | <p class="tablazat">8.00-11.00 óráig</p> |
- | + | ||
- | + | ||
</td> | </td> | ||
</tr> | </tr> | ||
<tr> | <tr> | ||
<td> | <td> | ||
- | <p class="tablazat">Létszám: | + | <p class="tablazat">Létszám: 30 fo</p> |
</td> | </td> | ||
<td> | <td> | ||
- | <p class="tablazat">Ár: | + | <p class="tablazat">Ár: 35000 Ft</p> |
</td> | </td> | ||
<td> | <td> | ||
- | <p class="tablazat">Óraszám: | + | <p class="tablazat">Óraszám: 30</p> |
</td> | </td> | ||
<td> | <td> | ||
- | <p class="tablazat">Alkalmak száma: | + | <p class="tablazat">Alkalmak száma: |
+ | 10</p> | ||
</td> | </td> | ||
</tr> | </tr> | ||
<tr> | <tr> | ||
<td colspan="4"> | <td colspan="4"> | ||
- | <p class="dvv"> | + | <p class="dvv">A program részletes leírása:</p> |
- | <p class="tablazat" | + | <p class="tablazat">A résztvevő |
- | + | hallgatók számára a tanfolyam biztosítja a kreatív matematikatanítási | |
- | + | szemlélet kialakulását, mely a több, mint 30 éves, méltán elismert Varga | |
- | + | Tamás és C. Neményi Eszter nevével fémjelzett matematikatanítási | |
hagyományokat kívánja folytatni. A hallgatók tantervi témánként | hagyományokat kívánja folytatni. A hallgatók tantervi témánként | ||
- | bemutatóórákon ismerkednek a tananyag egyes részeivel. Az | + | bemutatóórákon ismerkednek a tananyag egyes részeivel. Az előadások a |
tananyagot a hozzákapcsolódó követelményekkel teljes terjedelmében | tananyagot a hozzákapcsolódó követelményekkel teljes terjedelmében | ||
bemutatják. A konzultációk a gyakorlati problémák megvitatására adnak | bemutatják. A konzultációk a gyakorlati problémák megvitatására adnak | ||
- | + | lehetőséget, itt kerülhet sor óraelemzésekre, a gyakorlati tanításban | |
jól használható eszközökkel való megismerkedésre, illetve eszközkészítésre. A | jól használható eszközökkel való megismerkedésre, illetve eszközkészítésre. A | ||
tanfolyam során azokat a módszereket szeretnénk elsajátíttatni, amelyek a | tanfolyam során azokat a módszereket szeretnénk elsajátíttatni, amelyek a | ||
396. sor: | 383. sor: | ||
<td colspan="4"> | <td colspan="4"> | ||
<p class="dvv">3. A tanfolyam során felhasznált, illetve tárgyalt taneszközök:</p> | <p class="dvv">3. A tanfolyam során felhasznált, illetve tárgyalt taneszközök:</p> | ||
- | <p class="tablazat" | + | <p class="tablazat">C. Neményi - Wéber: |
- | + | Matematika 2. oszt. Tankönyv és Munkafüzet</p> | |
</td> | </td> | ||
</tr> | </tr> | ||
403. sor: | 390. sor: | ||
<td colspan="4"> | <td colspan="4"> | ||
<p class="dvv">4. Hallgatói teljesítménymérés:</p> | <p class="dvv">4. Hallgatói teljesítménymérés:</p> | ||
- | <p class="tablazat" | + | <p class="tablazat">Záródolgozat: |
óravázlat vagy önállóan tervezett taneszköz készítése és használatának | óravázlat vagy önállóan tervezett taneszköz készítése és használatának | ||
ismertetése</p> | ismertetése</p> | ||
410. sor: | 397. sor: | ||
<tr> | <tr> | ||
<td colspan="4"> | <td colspan="4"> | ||
- | <p class="dvv">5. A tanfolyam a hallgatók elégedettségét vizsgáló | + | <p class="dvv">5. A tanfolyam a hallgatók elégedettségét vizsgáló kérdőív |
kitöltésével zárul.</p> | kitöltésével zárul.</p> | ||
</td> | </td> | ||
</tr> | </tr> | ||
</table> | </table> | ||
+ | |||
+ | <p class="h4">Tematika</p> | ||
<p>Tematika</p> | <p>Tematika</p> | ||
431. sor: | 420. sor: | ||
szorzó- és bennfoglaló- táblák felépítése.</p> | szorzó- és bennfoglaló- táblák felépítése.</p> | ||
- | <p class="lista">7.: A geometriai | + | <p class="lista">7.: A geometriai tapasztalatszerző munka továbbépítése a 2. |
osztályban: térbeli és síkbeli alkotások, tükrözések.</p> | osztályban: térbeli és síkbeli alkotások, tükrözések.</p> | ||
437. sor: | 426. sor: | ||
kapcsolatok keresése.</p> | kapcsolatok keresése.</p> | ||
- | <p class="lista">9.: | + | <p class="lista">9.: Műveleti tulajdonságok. Az egységtörtek |
- | + | előkészítése.</p> | |
<p class="lista">10.: Tanulási nehézségek felismerése a 2. osztályban. A | <p class="lista">10.: Tanulási nehézségek felismerése a 2. osztályban. A | ||
445. sor: | 434. sor: | ||
<p class="lista"> </p> | <p class="lista"> </p> | ||
- | + | <h2>Útjelző a matematika tanítsához 4. osztályban tanítóknak A tanfolyamot a 2009/2010 tanévben csak külön megrendelésre indítjuk. </h2> | |
- | + | ||
<p class="h1"> AKKREDITÁLT TANFOLYAM </p> | <p class="h1"> AKKREDITÁLT TANFOLYAM </p> | ||
- | <p class="h2"> | + | <p class="h2">2008/09.</p> |
<table> | <table> | ||
456. sor: | 444. sor: | ||
<td colspan="2"> | <td colspan="2"> | ||
<p class="tablazat">Cím:</p> | <p class="tablazat">Cím:</p> | ||
- | <p class="tablazat"> | + | <p class="tablazat">Útjelző a |
- | matematika tanításához a | + | matematika tanításához a 4. osztályban tanítók számára</p> |
</td> | </td> | ||
<td> | <td> | ||
- | <p class="dvv"> | + | <p class="dvv">Meghirdető:</p> |
<p class="tablazat">Fazekas Mihály | <p class="tablazat">Fazekas Mihály | ||
- | + | Fővárosi Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium</p> | |
</td> | </td> | ||
<td> | <td> | ||
477. sor: | 465. sor: | ||
<p class="dvv">Célcsoport:</p> | <p class="dvv">Célcsoport:</p> | ||
<p class="tablazat">tanítók, napközis | <p class="tablazat">tanítók, napközis | ||
- | + | nevelők, gyógypedagógusok</p> | |
</td> | </td> | ||
<td colspan="2"> | <td colspan="2"> | ||
- | <p class="tablazat"> | + | <p class="tablazat">Tanfolyamfelelős: Dr. Kivovicsné Horváth Ágnes</p> |
<p class="tablazat">Tel.: 210 10 31/251, | <p class="tablazat">Tel.: 210 10 31/251, | ||
- | e-mail: </p> | + | e-mail:agineni@freemail.hu </p> |
</td> | </td> | ||
</tr> | </tr> | ||
<tr> | <tr> | ||
<td colspan="4"> | <td colspan="4"> | ||
- | <p class="tablazat">Helyszín: Fazekas Mihály | + | <p class="tablazat">Helyszín: Fazekas Mihály Fővárosi |
- | Általános Iskola és Gimnázium, 1082 Budapest, Horváth Mihály tér 8. | + | Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium, 1082 Budapest, Horváth Mihály tér 8. </p> |
- | + | <tr> | |
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
<td colspan="3"> | <td colspan="3"> | ||
- | <p class="tablazat"> | + | <p class="tablazat">Első foglalkozás időpontja: </p> |
- | <p class="tablazat">Utolsó foglalkozás | + | <p class="tablazat">Utolsó foglalkozás időpontja: </p> |
</td> | </td> | ||
<td> | <td> | ||
<p class="tablazat"> </p> | <p class="tablazat"> </p> | ||
- | <p class="tablazat">8.00 | + | <p class="tablazat">8.00-11.00 óráig</p> |
</td> | </td> | ||
</tr> | </tr> | ||
507. sor: | 492. sor: | ||
</td> | </td> | ||
<td> | <td> | ||
- | <p class="tablazat">Ár: | + | <p class="tablazat">Ár: 35000 Ft</p> |
</td> | </td> | ||
<td> | <td> | ||
520. sor: | 505. sor: | ||
<td colspan="4"> | <td colspan="4"> | ||
<p class="dvv">A program részletes leírása:</p> | <p class="dvv">A program részletes leírása:</p> | ||
- | <p class="tablazat">A | + | <p class="tablazat">A résztvevő |
- | hallgatók számára a tanfolyam biztosítja a kreatív | + | hallgatók számára a tanfolyam biztosítja a kreatív matematikatanítási |
szemlélet kialakulását, mely a több, mint 30 éves, méltán elismert Varga | szemlélet kialakulását, mely a több, mint 30 éves, méltán elismert Varga | ||
Tamás és C. Neményi Eszter nevével fémjelzett matematikatanítási | Tamás és C. Neményi Eszter nevével fémjelzett matematikatanítási | ||
hagyományokat kívánja folytatni. A hallgatók tantervi témánként | hagyományokat kívánja folytatni. A hallgatók tantervi témánként | ||
- | bemutatóórákon ismerkednek a tananyag egyes részeivel. Az | + | bemutatóórákon ismerkednek a tananyag egyes részeivel. Az előadások a |
tananyagot a hozzákapcsolódó követelményekkel teljes terjedelmében | tananyagot a hozzákapcsolódó követelményekkel teljes terjedelmében | ||
bemutatják. A konzultációk a gyakorlati problémák megvitatására adnak | bemutatják. A konzultációk a gyakorlati problémák megvitatására adnak | ||
- | + | lehetőséget, itt kerülhet sor óraelemzésekre, a gyakorlati tanításban | |
jól használható eszközökkel való megismerkedésre, illetve eszközkészítésre. A | jól használható eszközökkel való megismerkedésre, illetve eszközkészítésre. A | ||
tanfolyam során azokat a módszereket szeretnénk elsajátíttatni, amelyek a | tanfolyam során azokat a módszereket szeretnénk elsajátíttatni, amelyek a | ||
543. sor: | 528. sor: | ||
<td colspan="4"> | <td colspan="4"> | ||
<p class="dvv">3. A tanfolyam során felhasznált, illetve tárgyalt taneszközök:</p> | <p class="dvv">3. A tanfolyam során felhasznált, illetve tárgyalt taneszközök:</p> | ||
- | <p class="tablazat">C. Neményi | + | <p class="tablazat">C. Neményi - Káldi: |
- | Matematika | + | Matematika 4. oszt. Tankönyv és Munkafüzet</p> |
</td> | </td> | ||
</tr> | </tr> | ||
557. sor: | 542. sor: | ||
<tr> | <tr> | ||
<td colspan="4"> | <td colspan="4"> | ||
- | <p class="dvv">5. A tanfolyam a hallgatók elégedettségét vizsgáló | + | <p class="dvv">5. A tanfolyam a hallgatók elégedettségét vizsgáló kérdőív |
kitöltésével zárul.</p> | kitöltésével zárul.</p> | ||
</td> | </td> | ||
566. sor: | 551. sor: | ||
<p class="dvv"> </p> | <p class="dvv"> </p> | ||
+ | <p class="lista">1.: Számfogalom felújítása az 1000-es számkörben. Alaki- helyi- | ||
+ | és valódi érték.</p> | ||
- | <p class="lista"> | + | <p class="lista">2.: Számok valóságtartalma. Tapasztalatszerzés az 10000-es |
- | + | számkör nevezetesebb számairól.</p> | |
- | <p class="lista"> | + | <p class="lista">3.: Helyiérték és mértékegység. </p> |
- | Helyiérték | + | |
- | <p class="lista"> | + | <p class="lista">4. : Szöveges feladatok megoldása. Az önálló feladatmegoldó |
- | + | képesség fejlesztésének szempontjai.</p> | |
- | <p class="lista"> | + | <p class="lista">5.: Negatív szám fogalmának értelmezése. A témával kapcsolatos |
- | + | követelmények.</p> | |
- | <p class="lista"> | + | <p class="lista">6.: Fo témák a geometria tanításában: testek építése, |
- | + | síkidomok, transzformációk, mérések. </p> | |
- | <p class="lista"> | + | <p class="lista">7.: Térszemlélet-fejleszto játékok, tevékenységek. </p> |
- | + | ||
- | <p class="lista"> | + | <p class="lista">8: A Halmazok-logika témakör feldolgozása. Követelmények |
- | + | értelmezése.</p> | |
- | <p class="lista"> | + | <p class="lista">9.: Kombinatorikai feladatok megoldása. Valószínuségi |
+ | játékok.</p> | ||
- | <p class="lista"> | + | <p class="lista">10.: Hiányosságok, fejlesztendo területek felsos |
- | + | szemmel. Tanfolyamzárás</p> | |
- | + | ||
- | + | ||
- | <p class="lista">Tanfolyamzárás.</p> | ||
[[/*]] | [[/*]] |
Aktuális változat
Útjelző a matematika tanításához
Egy 120 órás képzés önálló 30 órás részeként folyik a munka. Kezdheted első osztályban vagy harmadikban. Kijárhatod mindkettőt egy esztendő alatt. Jövőre ráépül a másodikos és negyedikes kurzus, ezt is elvégezheted egy év alatt. Beiratkozhatsz évente. Fokozatosan megismerheted a tananyagot elsőtől negyedikig. Megfigyelheted bemutatóinkon ugyanazoknak a gyerekeknek a munkáját, fejlődését. A végén betekinthetsz az ötödik osztályba is. S ha tetszik, újra elölről kezdheted!</p
Útjelző a matematika tanításához 1. osztályban tanítóknak 2009/2010
Cím: Útjelző a matematika tanításához a 1. osztályban tanítók számára |
Meghirdető: Fazekas Mihály Fővárosi Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium |
Indítási engedély szám: XXV/3/16/2000. Azonosító szám: XXV/3/16/2000. Az OM jegyzékben szerepel! |
|
Célcsoport: tanítók, napközis nevelők, gyógypedagógusok |
Tanfolyamfelelős: Szilágyiné Oravecz Márta Tel.: 210 10 31/251, e-mail: szoravecz@t-online.hu |
||
Helyszín: Fazekas Mihály Fővárosi Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium, 1082 Budapest, Horváth Mihály tér 8. |
|||
Első foglalkozás időpontja: Utolsó foglalkozás időpontja: |
8.00 - 11.00 óráig |
||
Létszám: 30 fo |
Ár: 35000 Ft |
Óraszám: 30 |
Alkalmak száma: 10 |
1. A program részletes leírása: A résztvevő hallgatók számára a tanfolyam biztosítja a kreatív matematikatanítási szemlélet kialakulását, mely a több, mint 30 éves, méltán elismert Varga Tamás és C. Neményi Eszter nevével fémjelzett matematikatanítási hagyományokat kívánja folytatni. A hallgatók tantervi témánként bemutatóórákon ismerkednek a tananyag egyes részeivel. Az előadások a tananyagot a hozzá kapcsolódó követelményekkel teljes terjedelmében bemutatják. A konzultációk a gyakorlati problémák megvitatására adnak lehetőséget, itt kerülhet sor óraelemzésekre, a gyakorlati tanításban jól használható eszközökkel való megismerkedésre, illetve eszközkészítésre. A tanfolyam során azokat a módszereket szeretnénk elsajátíttatni, amelyek a kisgyermek életkorának leginkább megfelelnek. Az elmélet és gyakorlat aránya 1:3. |
|||
2. Tanfolyami jegyzet: |
|||
3. A tanfolyam során felhasznált, illetve tárgyalt taneszközök: C. Neményi Oravecz: Matematika 1. oszt. Tankönyv és Munkafüzet |
|||
4. Hallgatói teljesítménymérés: Záródolgozat: óravázlat vagy önállóan tervezett taneszköz készítése és használatának ismertetése |
|||
5. A tanfolyam a hallgatók elégedettségét vizsgáló kérdőív kitöltésével zárul. |
<p class="lista">1.foglalkozás: A számfogalom-építés előkészítése, megalapozása. Az eszközök használata.
2.foglalkozás: Számfogalom építése. A valóságon alapuló cselekvő tapasztalatszerzésből kiinduló tanulásról
3. foglalkozás: Számok összeg- és különbségalakja. A tanító szerepe a tanulás irányításában.
4. foglalkozás: Az összeadás, kivonás háromféle értelmezése. Az értelmezést segítő tevékenységek, játékok, módszerek.
5. foglalkozás: A matematikatanulás egységes és széles alapozása. A matematika tananyag témaköreinek tartalmi feldolgozása.
6. foglalkozás: A számok valóságtartalma és egyszerű tulajdonságai. Ellenőrzés, értékelés a matematika órákon.
7. foglalkozás: Geometriai tapasztalatszerzés az első osztályban. Eszközök használata a geometria tanításában.
8. foglalkozás: Számkörbővítés, becslés, számlálás 20-ig. Számtulajdonságok, számkapcsolatok.
9. foglalkozás: Számolási eljárások tanítása.
10.foglalkozás: Függvényre vezető szöveges feladatok. Sorozatok, Szabályjátékok.
Tanfolyamzárás.
Útjelző a matematika tanításához 3. osztályban tanítóknak 2009/2010
AKKREDITÁLT TANFOLYAM
2008/09.
Cím: Útjelző a matematika tanításához a 3. osztályban tanítók számára |
Meghirdető: Fazekas Mihály Fővárosi Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium |
Indítási engedély szám: XXV/3/17/2000. Azonosító szám: XXV/3/17/2000. Az OM jegyzékben szerepel! |
|
Célcsoport: tanítók, napközis nevelők, gyógypedagógusok |
Tanfolyamfelelős: Dr. Kivovicsné Horváth Ágnes Tel.: 210 10 31/251, e-mail:agineni55@gmail.com |
||
Helyszín: Fazekas Mihály Fővárosi Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium, 1082 Budapest, Horváth Mihály tér 8. |
|||
Első foglalkozás időpontja: Utolsó foglalkozás időpontja: |
8.00 - 11.00 óráig |
||
Létszám: 30 fo |
Ár: 35000 Ft |
Óraszám: 30 |
Alkalmak száma: 10 |
1. A program részletes leírása: A résztvevő hallgatók számára a tanfolyam biztosítja a kreatív matematikatanítási szemlélet kialakulását, mely a több, mint 30 éves, méltán elismert Varga Tamás és C. Eszter nevével fémjelzett matematikatanítási hagyományokat kívánja folytatni. A hallgatók tantervi témánként bemutatóórákon ismerkednek a tananyag egyes részeivel. Az előadások a tananyagot a hozzákapcsolódó követelményekkel teljes terjedelmében bemutatják. A konzultációk a gyakorlati problémák megvitatására adnak lehetőséget, itt kerülhet sor óraelemzésekre, a gyakorlati tanításban jól használható eszközökkel való megismerkedésre, illetve eszközkészítésre. A tanfolyam során azokat a módszereket szeretnénk elsajátíttatni, amelyek a kisgyermek életkorának leginkább megfelelnek. Az elmélet és gyakorlat aránya 1:3. |
|||
2. Tanfolyami jegyzet: |
|||
3. A tanfolyam során felhasznált, illetve tárgyalt taneszközök: C. Neményi ? Wéber: Matematika 3. oszt. Tankönyv és Munkafüzet |
|||
4. Hallgatói teljesítménymérés: Záródolgozat: óravázlat vagy önállóan tervezett taneszköz készítése és használatának ismertetése |
|||
5. A tanfolyam a hallgatók elégedettségét vizsgáló kérdőív kitöltésével zárul. foglalkozás: Számfogalom felújítása a 100-as számkörben. Tapasztalaton alapuló induktív út a matematika tanításában. 2. foglalkozás: Számkörbovítés az 1000-es számkörben. Helyiérték-rendszer. 3. foglalkozás: Bemutató: Műveletek az 1000-es számkörben. Szó- és írásbeli műveletek tanításának fokozatai. 4. foglalkozás: Különféle matematikai modellek a szöveges feladat megoldásában. Szöveges feladat megoldásának lépései. 5. foglalkozás: Mérési tapasztalatra épülő törtfogalom. A témakör tanításának fokozatai. 6. foglalkozás: Tapasztalaton alapuló szemléletformálás a geometria tanítása során. Követelmények és tevékenységek. 7. foglalkozás: Fő témák a geometria tanításában. A feladatok, tevékenységek egymásra épülése. foglalkozás :Nyitott mondatok értelmezésének tanítása. foglalkozás: Kombinatorikai feladatok megoldása. foglalkozás: Dyscalculia a harmadik osztályban. Diagnosztizálás és terápia. Tanfolyamzárás.
|
Útjelző a matematika tanításához 2. osztályban tanítóknak A tanfolyamot a 2009/2010 tanévben csak külön megrendelésre indítjuk.
AKKREDITÁLT TANFOLYAM
2008/09.
Cím: Útjelző a matematika tanításához a 2. osztályban tanítók számára |
Meghirdető: Fazekas Mihály Fővárosi Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium |
Indítási engedély szám: XXV/3/17/2000. Azonosító szám: XXV/3/17/2000. Az OM jegyzékben szerepel! |
|
Célcsoport: tanítók, napközis nevelok, gyógypedagógusok |
Tanfolyamfelelős: Szilágyiné Oravecz Márta Tel.: 210 10 31/251, e-mail: szoravecz@t-online.hu |
||
Helyszín: Fazekas Mihály Fővárosi Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium, 1082 Budapest, Horváth Mihály tér 8. |
|||
Első foglalkozás időpontja: Utolsó foglalkozás időpontja: |
8.00-11.00 óráig |
||
Létszám: 30 fo |
Ár: 35000 Ft |
Óraszám: 30 |
Alkalmak száma: 10 |
A program részletes leírása: A résztvevő hallgatók számára a tanfolyam biztosítja a kreatív matematikatanítási szemlélet kialakulását, mely a több, mint 30 éves, méltán elismert Varga Tamás és C. Neményi Eszter nevével fémjelzett matematikatanítási hagyományokat kívánja folytatni. A hallgatók tantervi témánként bemutatóórákon ismerkednek a tananyag egyes részeivel. Az előadások a tananyagot a hozzákapcsolódó követelményekkel teljes terjedelmében bemutatják. A konzultációk a gyakorlati problémák megvitatására adnak lehetőséget, itt kerülhet sor óraelemzésekre, a gyakorlati tanításban jól használható eszközökkel való megismerkedésre, illetve eszközkészítésre. A tanfolyam során azokat a módszereket szeretnénk elsajátíttatni, amelyek a kisgyermek életkorának leginkább megfelelnek. Az elmélet és gyakorlat aránya 1:3. |
|||
2. Tanfolyami jegyzet: |
|||
3. A tanfolyam során felhasznált, illetve tárgyalt taneszközök: C. Neményi - Wéber: Matematika 2. oszt. Tankönyv és Munkafüzet |
|||
4. Hallgatói teljesítménymérés: Záródolgozat: óravázlat vagy önállóan tervezett taneszköz készítése és használatának ismertetése |
|||
5. A tanfolyam a hallgatók elégedettségét vizsgáló kérdőív kitöltésével zárul. |
Tematika
Tematika
1.:A 2. osztály tananyagának épülése, a régi és új ismeretek összekapcsolódása
2.:
3.: Számok a 100-as körben. A számfogalom-építés fokozatai.
4.: A számrendszeres gondolkodás alapozása.
5.: Összeadás és kivonás a százas számkörben.
6: A szorzás, bennfoglalás, részekre osztás értelmezése. A szorzó- és bennfoglaló- táblák felépítése.
7.: A geometriai tapasztalatszerző munka továbbépítése a 2. osztályban: térbeli és síkbeli alkotások, tükrözések.
8.: Szorzó- és bennfoglalótáblák összehasonlítása. Összefüggések, kapcsolatok keresése.
9.: Műveleti tulajdonságok. Az egységtörtek előkészítése.
10.: Tanulási nehézségek felismerése a 2. osztályban. A dyscalculia. Tanfolyamzárás.
Útjelző a matematika tanítsához 4. osztályban tanítóknak A tanfolyamot a 2009/2010 tanévben csak külön megrendelésre indítjuk.
AKKREDITÁLT TANFOLYAM
2008/09.
Cím: Útjelző a matematika tanításához a 4. osztályban tanítók számára |
Meghirdető: Fazekas Mihály Fővárosi Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium |
Indítási engedély szám: XXV/3/17/2000. Azonosító szám: XXV/3/17/2000. Az OM jegyzékben szerepel! |
|
Célcsoport: tanítók, napközis nevelők, gyógypedagógusok |
Tanfolyamfelelős: Dr. Kivovicsné Horváth Ágnes Tel.: 210 10 31/251, e-mail:agineni@freemail.hu |
||
Helyszín: Fazekas Mihály Fővárosi Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium, 1082 Budapest, Horváth Mihály tér 8. | |||
Első foglalkozás időpontja: Utolsó foglalkozás időpontja: |
8.00-11.00 óráig |
||
Létszám: 30 fo |
Ár: 35000 Ft |
Óraszám: 30 |
Alkalmak száma: 10 |
A program részletes leírása: A résztvevő hallgatók számára a tanfolyam biztosítja a kreatív matematikatanítási szemlélet kialakulását, mely a több, mint 30 éves, méltán elismert Varga Tamás és C. Neményi Eszter nevével fémjelzett matematikatanítási hagyományokat kívánja folytatni. A hallgatók tantervi témánként bemutatóórákon ismerkednek a tananyag egyes részeivel. Az előadások a tananyagot a hozzákapcsolódó követelményekkel teljes terjedelmében bemutatják. A konzultációk a gyakorlati problémák megvitatására adnak lehetőséget, itt kerülhet sor óraelemzésekre, a gyakorlati tanításban jól használható eszközökkel való megismerkedésre, illetve eszközkészítésre. A tanfolyam során azokat a módszereket szeretnénk elsajátíttatni, amelyek a kisgyermek életkorának leginkább megfelelnek. Az elmélet és gyakorlat aránya 1:3. |
|||
2. Tanfolyami jegyzet: |
|||
3. A tanfolyam során felhasznált, illetve tárgyalt taneszközök: C. Neményi - Káldi: Matematika 4. oszt. Tankönyv és Munkafüzet |
|||
4. Hallgatói teljesítménymérés: Záródolgozat: óravázlat vagy önállóan tervezett taneszköz készítése és használatának ismertetése |
|||
5. A tanfolyam a hallgatók elégedettségét vizsgáló kérdőív kitöltésével zárul. |
Tematika
1.: Számfogalom felújítása az 1000-es számkörben. Alaki- helyi- és valódi érték.
2.: Számok valóságtartalma. Tapasztalatszerzés az 10000-es számkör nevezetesebb számairól.
3.: Helyiérték és mértékegység.
4. : Szöveges feladatok megoldása. Az önálló feladatmegoldó képesség fejlesztésének szempontjai.
5.: Negatív szám fogalmának értelmezése. A témával kapcsolatos követelmények.
6.: Fo témák a geometria tanításában: testek építése, síkidomok, transzformációk, mérések.
7.: Térszemlélet-fejleszto játékok, tevékenységek.
8: A Halmazok-logika témakör feldolgozása. Követelmények értelmezése.
9.: Kombinatorikai feladatok megoldása. Valószínuségi játékok.
10.: Hiányosságok, fejlesztendo területek felsos szemmel. Tanfolyamzárás
A laphoz nem tartoznak aloldalak.