Magyar nyelv és irodalom/Támasz/A fejlesztőpedagógus munkája
Az Alsós tanítói portálból
 (A lap tartalmának cseréje erre: == SZERKESZTÉS ALATT ==)  | 
				|||
| 1. sor: | 1. sor: | ||
| - | ==   | + | <p class=normal>Ez a munka az iskolában nem jelent mást, mint korrekciót. A  | 
| + | korrekció lényegét tekintve nem más, mint egyéni törődés a rászorulókkal. Ennek  | ||
| + | megvalósításához először fel kell derítenünk a tanulási problémák okait. Az  | ||
| + | okok ismeretében kell megterveznünk a fejlesztés folyamatát, kidolgoznunk a  | ||
| + | módszereket és a speciális gyakorlatokat. Ezek egy része történhet a tanórán,  | ||
| + | más része a napközis foglalkozások keretében, illetve a csoportból kiemelve a  | ||
| + | tanulót, külön foglalkozáson. A hiánypótló és felzárkóztató feladatokat  | ||
| + | rendszeresen kell végeztetnünk, a folyamatot és az eredményt regisztrálnunk  | ||
| + | kell. Ez segíthet abban, hogy az alkalmazott módszereket, eljárásokat mindig a  | ||
| + | legoptimálisabb módon tervezzük meg annak érdekében, hogy a fejlesztésre  | ||
| + | (korrekcióra) szoruló gyermek minél előbb utolérhesse társait. A  | ||
| + | fejlesztőpedagógus egyaránt végez <span class=idezet>általános  | ||
| + | képességfejlesztést</span> és <span class=idezet>speciális  | ||
| + | képességfejlesztést.</span></p>  | ||
| + | |||
| + | [[/*]]  | ||
Aktuális változat
Ez a munka az iskolában nem jelent mást, mint korrekciót. A korrekció lényegét tekintve nem más, mint egyéni törődés a rászorulókkal. Ennek megvalósításához először fel kell derítenünk a tanulási problémák okait. Az okok ismeretében kell megterveznünk a fejlesztés folyamatát, kidolgoznunk a módszereket és a speciális gyakorlatokat. Ezek egy része történhet a tanórán, más része a napközis foglalkozások keretében, illetve a csoportból kiemelve a tanulót, külön foglalkozáson. A hiánypótló és felzárkóztató feladatokat rendszeresen kell végeztetnünk, a folyamatot és az eredményt regisztrálnunk kell. Ez segíthet abban, hogy az alkalmazott módszereket, eljárásokat mindig a legoptimálisabb módon tervezzük meg annak érdekében, hogy a fejlesztésre (korrekcióra) szoruló gyermek minél előbb utolérhesse társait. A fejlesztőpedagógus egyaránt végez általános képességfejlesztést és speciális képességfejlesztést.
	  