|
|
| 1. sor: |
1. sor: |
| - | <p>A matematika <span class=dvv>rugalmas, fegyelmezett
| + | == SZERKESZTÉS ALATT == |
| - | gondolkodásra</span>, a felfedeztetés, az ötletes megoldások keresésére nevel.
| + | |
| - | A gondolkodási folyamatokban szerepe van a heurisztikának, a konstruktív
| + | |
| - | gondolkodásnak, az analógiák használatának. A szöveges feladatok értelmezése,
| + | |
| - | megoldása, egyszerű, rövid matematikai szövegek tanulmányozása hozzájárul az
| + | |
| - | önálló tanulás kialakításához. A kellően megértett fogalmak az alapvető
| + | |
| - | matematikai ismeretek megtanulása fejleszti az emlékezetet, az akaraterőt,
| + | |
| - | erősíti a munkában, a tanulásban való kitartást.</p>
| + | |
| - | | + | |
| - | <p class=idezet> A matematika tanítása kettős célrendszerre épül. Egyrészt
| + | |
| - | a <span class=dvv>kognitív képességek</span> fejlesztésére szolgál és
| + | |
| - | lehetőséget teremt a gondolkodási módszerek alkalmazására. Másrészt <span class=dvv>
| + | |
| - | a tanulási szokások</span> kiépülését segíti, rendszerességre,
| + | |
| - | tudatosságra, a megismerési módszerek önálló alkalmazására nevel.</p>
| + | |
| - | | + | |
| - | <h3>A fejlesztés fontosabb területei</h3>
| + | |
| - | | + | |
| - | <p class=lista>Összehasonlítás, azonosítás, megkülönböztetés
| + | |
| - | képessége, megfigyelő képesség</p>
| + | |
| - | | + | |
| - | <p class=lista>Emlékezet </p>
| + | |
| - | | + | |
| - | <p class=lista>Válogató, osztályozó, rendszerező képesség</p>
| + | |
| - | | + | |
| - | <p class=lista>Adatok gyűjtése, rögzítése, rendezése</p>
| + | |
| - | | + | |
| - | <p class=lista>Lényegkiemelő képesség</p>
| + | |
| - | | + | |
| - | <p class=lista>Absztraháló és konkretizáló képesség</p>
| + | |
| - | | + | |
| - | <p class=lista>Összefüggések felismerése, oksági és egyéb
| + | |
| - | kapcsolatok feltárása</p>
| + | |
| - | | + | |
| - | <p class=lista>Probléma felismerése, problémamegoldás tárgyi
| + | |
| - | tevékenységgel és gondolati úton</p>
| + | |
| - | | + | |
| - | <p class=lista>Tevékenységekhez kötött alkotó gondolkodás</p>
| + | |
| - | | + | |
| - | <p class=lista>Kreativitás</p>
| + | |
| - | | + | |
| - | <p class=lista>Analógiák felismerése, követése</p>
| + | |
| - | | + | |
| - | <p class=lista>Algoritmikus gondolkodás, algoritmusok követése</p>
| + | |
| - | | + | |
| - | <p class=lista>Logikai gondolkodás elemi szinten</p>
| + | |
| - | | + | |
| - | <p class=lista>Tapasztalatok kifejezése különféle módokon</p>
| + | |
| - | | + | |
| - | <p class=lista><span class=dvv>A munkavégzéshez szükséges általános
| + | |
| - | képességek (például: pontosság, rendszeresség, megbízhatóság, önellenőrzés)</span></p>
| + | |
| - | | + | |
| - | <p class=lista>Probléma megoldó gondolkodás fejlesztése</p>
| + | |
| - | | + | |
| - | <p class=lista>Matematikai összefüggések modellezése</p>
| + | |
| - | | + | |
| - | <p class=lista>Matematikai szövegértő képesség</p>
| + | |
| - | | + | |
| - | <p class=lista>Szövegösszefüggések értelmezése</p>
| + | |
| - | | + | |
| - | <p class=lista>Adatok kiválasztása, köztük lévő kapcsolatok
| + | |
| - | felfedezése</p>
| + | |
| - | | + | |
| - | | + | |
| - | [[Analógiák felismerése, követése]]
| + | |
| - | | + | |
| - | [[Összehasonlítás, azonosítás, megkülönböztetés képessége]]
| + | |
| - | | + | |
| - | [[Megfigyelő képesség]]
| + | |
| - | | + | |
| - | [[Algoritmikus gondolkodás, algoritmusok követése]]
| + | |
| - | | + | |
| - | [[Kreativitás]]
| + | |
| - | | + | |
| - | [[Probléma felismerése, problémamegoldás tárgyi tevékenységgel és gondolati úton]]
| + | |
| - | | + | |
| - | [[Emlékezet]]
| + | |
| - | | + | |
| - | [[Matematikai szövegértő képesség]]
| + | |