Bontás
Az Alsós tanítói portálból
(→A következő tanítási óra témája a 10 bontása) |
(→A következő tanítási óra témája a 10 bontása) |
||
(7 közbeeső változat nincs mutatva) | |||
10. sor: | 10. sor: | ||
'''A 10 bontása''' | '''A 10 bontása''' | ||
- | *Igaz, téves állítások | + | *Igaz, téves állítások 10 gyerekről. |
*Összegalakok leolvasása a 10 gyerekről | *Összegalakok leolvasása a 10 gyerekről | ||
*Párosságuk megfigyelése sorakozással, két csapatba osztással | *Párosságuk megfigyelése sorakozással, két csapatba osztással | ||
- | *10 darab | + | *10 darab egyforintos kirakása sokféleképpen –leolvasások |
*10 forint kirakása más érmékkel is. | *10 forint kirakása más érmékkel is. | ||
- | Legyen benne | + | Legyen benne ötforintos |
+ | |||
Csupa kétforintossal | Csupa kétforintossal | ||
+ | |||
Csupa ötforintossal | Csupa ötforintossal | ||
+ | |||
1 érmével | 1 érmével | ||
- | Csak 2 és 5 forintosokkal (nem lehet) | ||
- | *Munkafüzeti feladat | + | Csak kétforintosokkal és ötforintosokkal (nem lehet) |
+ | |||
+ | *Munkafüzeti feladat megoldása a 74. oldalon önállóan páros munkában való ellenőrzéssel. (2. feladat: Ezekbe a pénztárcákba te rajzolj 10 Ft-ot! Mindegyikbe másféleképpen!) | ||
*Bontások 10 koronggal: | *Bontások 10 koronggal: | ||
- | + | ||
- | + | Négyfelé hajtott lapon | |
+ | |||
+ | Hosszában forgatással, kétfelé bontások tanulásával | ||
*Időtől függően: - számokkal való bontás a négyfelé hajtott lapon | *Időtől függően: - számokkal való bontás a négyfelé hajtott lapon | ||
+ | |||
Tízes táblázat színezése | Tízes táblázat színezése | ||
+ | |||
Ujjak megfogása: Mennyit fogok, mennyit nem? | Ujjak megfogása: Mennyit fogok, mennyit nem? |
Aktuális változat
Egy-egy szám többféle elrendezésben, alakban jelenik meg. A számmal való leolvasásnál kezdetben az és szót használjuk. Majd együtt emlegetjük az és és a meg szót, mert ez is kifejezi, hogy együtt kell számítani a felsoroltakat. Például tíz ujjunkról beszélhetünk így: 5 az egyik kézen és 5 a másikon, azaz 5 meg 5. Ezt a tartalmat fejezzük ki a “meg” jellel. A számok bontott alakjában nem látunk még összeadást. Azt mondjuk, számtan nyelven beszélünk a képről. Azt a gondolatot akarjuk tudatosítani, hogy a számoknak sok neve van.
A következő tanítási óra témája a 10 bontása
Óravázlat
Ráhangolódás az órai munkára páros játékkal: „Hány ujjadat fogom?”
A 10 bontása
- Igaz, téves állítások 10 gyerekről.
- Összegalakok leolvasása a 10 gyerekről
- Párosságuk megfigyelése sorakozással, két csapatba osztással
- 10 darab egyforintos kirakása sokféleképpen –leolvasások
- 10 forint kirakása más érmékkel is.
Legyen benne ötforintos
Csupa kétforintossal
Csupa ötforintossal
1 érmével
Csak kétforintosokkal és ötforintosokkal (nem lehet)
- Munkafüzeti feladat megoldása a 74. oldalon önállóan páros munkában való ellenőrzéssel. (2. feladat: Ezekbe a pénztárcákba te rajzolj 10 Ft-ot! Mindegyikbe másféleképpen!)
- Bontások 10 koronggal:
Négyfelé hajtott lapon
Hosszában forgatással, kétfelé bontások tanulásával
- Időtől függően: - számokkal való bontás a négyfelé hajtott lapon
Tízes táblázat színezése
Ujjak megfogása: Mennyit fogok, mennyit nem?