Bontás
Az Alsós tanítói portálból
(Új oldal, tartalma: „Egy-egy szám többféle elrendezésben, alakban jelenik meg. A számmal való leolvasásnál kezdetben az '''és''' szót használjuk. Majd együtt emlegetjük az '''és'...”) |
|||
| 1. sor: | 1. sor: | ||
Egy-egy szám többféle elrendezésben, alakban jelenik meg. A számmal való leolvasásnál kezdetben az '''és''' szót használjuk. Majd együtt emlegetjük az '''és''' és a '''meg''' szót, mert ez is kifejezi, hogy együtt kell számítani a felsoroltakat. Például tíz ujjunkról beszélhetünk így: 5 az egyik kézen és 5 a másikon, azaz 5 meg 5. Ezt a tartalmat fejezzük ki a “meg” jellel. '''A számok bontott alakjában nem látunk még összeadást'''. Azt mondjuk, számtan nyelven beszélünk a képről. Azt a gondolatot akarjuk tudatosítani, hogy a számoknak sok neve van. | Egy-egy szám többféle elrendezésben, alakban jelenik meg. A számmal való leolvasásnál kezdetben az '''és''' szót használjuk. Majd együtt emlegetjük az '''és''' és a '''meg''' szót, mert ez is kifejezi, hogy együtt kell számítani a felsoroltakat. Például tíz ujjunkról beszélhetünk így: 5 az egyik kézen és 5 a másikon, azaz 5 meg 5. Ezt a tartalmat fejezzük ki a “meg” jellel. '''A számok bontott alakjában nem látunk még összeadást'''. Azt mondjuk, számtan nyelven beszélünk a képről. Azt a gondolatot akarjuk tudatosítani, hogy a számoknak sok neve van. | ||
| + | |||
| + | |||
| + | == A következő tanítási óra témája a 10 bontása. == | ||
| + | |||
| + | Óravázlat | ||
| + | |||
| + | *'''Ráhangolódás az órai munkára''' páros játékkal: „Hány ujjadat fogom?” | ||
| + | |||
| + | *'''A 10 bontása''' | ||
| + | |||
| + | *Igaz, téves állítások gyerekekről 10 gyerekről. | ||
| + | *Összegalakok leolvasása a 10 gyerekről | ||
| + | *Párosságuk megfigyelése sorakozással, két csapatba osztással | ||
| + | *10 darab 1 forintos kirakása sokféleképpen –leolvasások | ||
| + | *10 forint kirakása más érmékkel is. | ||
| + | |||
| + | Legyen benne 5 forintos | ||
| + | Csupa kétforintossal | ||
| + | Csupa ötforintossal | ||
| + | 1 érmével | ||
| + | Csak 2 és 5 forintosokkal (nem lehet) | ||
| + | |||
| + | *Munkafüzeti feladat: Pénztárcás feladat önálló- páros munkában való ellenőrzéssel | ||
| + | |||
| + | *Bontások 10 koronggal: | ||
| + | • Négyfelé hajtott lapon | ||
| + | • Hosszában forgatással, kétfelé bontások tanulásával | ||
| + | |||
| + | *Időtől függően: - számokkal való bontás a négyfelé hajtott lapon | ||
| + | Tízes táblázat színezése | ||
| + | Ujjak megfogása: Mennyit fogok, mennyit nem? | ||
2008. július 24., 06:59 változat
Egy-egy szám többféle elrendezésben, alakban jelenik meg. A számmal való leolvasásnál kezdetben az és szót használjuk. Majd együtt emlegetjük az és és a meg szót, mert ez is kifejezi, hogy együtt kell számítani a felsoroltakat. Például tíz ujjunkról beszélhetünk így: 5 az egyik kézen és 5 a másikon, azaz 5 meg 5. Ezt a tartalmat fejezzük ki a “meg” jellel. A számok bontott alakjában nem látunk még összeadást. Azt mondjuk, számtan nyelven beszélünk a képről. Azt a gondolatot akarjuk tudatosítani, hogy a számoknak sok neve van.
A következő tanítási óra témája a 10 bontása.
Óravázlat
- Ráhangolódás az órai munkára páros játékkal: „Hány ujjadat fogom?”
- A 10 bontása
- Igaz, téves állítások gyerekekről 10 gyerekről.
- Összegalakok leolvasása a 10 gyerekről
- Párosságuk megfigyelése sorakozással, két csapatba osztással
- 10 darab 1 forintos kirakása sokféleképpen –leolvasások
- 10 forint kirakása más érmékkel is.
Legyen benne 5 forintos Csupa kétforintossal Csupa ötforintossal 1 érmével Csak 2 és 5 forintosokkal (nem lehet)
- Munkafüzeti feladat: Pénztárcás feladat önálló- páros munkában való ellenőrzéssel
- Bontások 10 koronggal:
• Négyfelé hajtott lapon • Hosszában forgatással, kétfelé bontások tanulásával
- Időtől függően: - számokkal való bontás a négyfelé hajtott lapon
Tízes táblázat színezése Ujjak megfogása: Mennyit fogok, mennyit nem?
