Matematika/Támasz/A fejlesztőpedagógus munkája
Az Alsós tanítói portálból
(Import a forrásból) |
A (1 revision(s)) |
2007. december 10., 23:38 változat
Ez a munka az iskolában nem jelent mást, mint korrekciót. A korrekció lényegét tekintve nem más, mint egyéni törődés a rászorulókkal. Ennek megvalósításához először fel kell derítenünk a tanulási problémák okait. Az okok feltárása csoportos, illetve egyéni szűréssel történik. Az okok ismeretében kell megterveznünk a fejlesztés folyamatát, kidolgoznunk a módszereket és a speciális gyakorlatokat. Ezek egy része történhet a tanórán, más része a napközis foglalkozások keretében, illetve a csoportból kiemelve a tanulót, külön foglalkozáson. A hiánypótló és felzárkóztató feladatokat rendszeresen kell végeztetnünk, a folyamatot és az eredményt regisztrálnunk kell. Ez segíthet abban, hogy az alkalmazott módszereket, eljárásokat mindig a legoptimálisabb módon tervezzük meg annak érdekében, hogy a fejlesztésre (korrekcióra) szoruló gyermek minél előbb utolérhesse társait. A fejlesztőpedagógus egyaránt végez általános képességfejlesztést és speciális képességfejlesztést
Csoportos pszichológiai szűrések <a href="#_ftn1" name="_ftnref1" title=""> [1]</a>
Tartalomjegyzék |
<a href="#_ftnref1" name="_ftn1" title=""> [1]</a> Porkolábné Dr. Balogh Katalin: Módszerek a tanulási zavarok csoportos szűrésére és korrekciójára Iskolapszichológia 17.