http://alsos.fazekas.hu/w/index.php?title=Matematika/Tanterv/Val%C3%B3sz%C3%ADn%C5%B1s%C3%A9g%2C_statisztika/Val%C3%B3sz%C3%ADn%C5%B1s%C3%A9g/C%C3%A9lunk_a_t%C3%A9ma_tan%C3%ADt%C3%A1s%C3%A1val&action=history&feed=atomMatematika/Tanterv/Valószínűség, statisztika/Valószínűség/Célunk a téma tanításával - Laptörténet2024-03-28T08:58:01ZAz oldal laptörténete a Alsós tanítói portálMediaWiki 1.11.0http://alsos.fazekas.hu/w/index.php?title=Matematika/Tanterv/Val%C3%B3sz%C3%ADn%C5%B1s%C3%A9g%2C_statisztika/Val%C3%B3sz%C3%ADn%C5%B1s%C3%A9g/C%C3%A9lunk_a_t%C3%A9ma_tan%C3%ADt%C3%A1s%C3%A1val&diff=204&oldid=prevAdmin: 1 revision(s)2007-12-10T23:38:05Z<p>1 revision(s)</p>
<table style="background-color: white; color:black;">
<col class='diff-marker' />
<col class='diff-content' />
<col class='diff-marker' />
<col class='diff-content' />
<tr>
<td colspan='2' style="background-color: white; color:black;">‹Régebbi változat</td>
<td colspan='2' style="background-color: white; color:black;">2007. december 10., 23:38 változat</td>
</tr>
</table>Adminhttp://alsos.fazekas.hu/w/index.php?title=Matematika/Tanterv/Val%C3%B3sz%C3%ADn%C5%B1s%C3%A9g%2C_statisztika/Val%C3%B3sz%C3%ADn%C5%B1s%C3%A9g/C%C3%A9lunk_a_t%C3%A9ma_tan%C3%ADt%C3%A1s%C3%A1val&diff=203&oldid=prevAdmin: Import a forrásból2007-12-09T00:04:24Z<p>Import a forrásból</p>
<p><b>Új lap</b></p><div><h1>Miért foglalkozunk mégis a témával?</h1><br />
<br />
<h2>Célunk a témakör tanításával, hogy</h2><br />
<br />
<table><br />
<tr style='height:212.45pt'><br />
<td width=205 valign=top style='width:153.5pt;border:double black 2.25pt; border-right:solid black 1.0pt;padding:0cm 3.5pt 0cm 3.5pt;height:212.45pt'><br />
<br />
<p>&nbsp;</p><br />
<p>fejlesszük, <span class=dvv>formáljuk<br />
a gyerekek szemléletét</span> a valóság eseményeiről. Vannak<br />
biztosan bekövetkező események, és vannak olyanok, amelyeknek bekövetkeztét<br />
nem lehet előre biztosan és pontosan megjósolni</p><br />
</td><br />
<td width=205 valign=top style='width:153.55pt;border-top:double black 2.25pt; border-left:none;border-bottom:double black 2.25pt;border-right:solid black 1.0pt; padding:0cm 3.5pt 0cm 3.5pt;height:212.45pt'><br />
<br />
<br />
<p>&nbsp;</p><br />
<p><span class=dvv>Tapasztalatokat akarunk adni<br />
arra nézve, hogy a véletlen események kö-zött vannak<br />
valószínűb-bek (inkább bekövetke-zők), és kevésbé valószí-nűek</p><br />
</td><br />
<td width=205 valign=top style='width:153.55pt;border:double black 2.25pt; border-left:none;padding:0cm 3.5pt 0cm 3.5pt;height:212.45pt'><br />
<br />
<p>&nbsp;</p><br />
<p><span class=dvv>Fejleszteni</span> kívánjuk őket a <span class=dvv><br />
megfigyelésben</span>, hogy rendszeresebb, tudato-sabb<br />
megfigyelésre legye-nek képesek. Ennek érdekében segítjük őket a<br />
tapasztalatok összegyűj-tésében, az adatok keze-lésében, lejegyzésében,<br />
ábrázolásában, okosabbá tenni őket a leolvasásban, értelmezésben, értéke-lésben.</p><br />
<p>&nbsp;</p><br />
</td><br />
</tr><br />
</table><br />
<br />
<p>Sok alkalmat szervezünk élmények és<br />
tapasztalatok gyűjtésére. Sejtéseket fogalmazunk meg a kísérletek adatainak<br />
megfigyelése alapján, de nem adunk magyarázatokat, nem fűzünk elméletet a<br />
feladatokhoz. Tartjuk magunkat alapelveinkhez: A témát a hosszú, elnyújtott<br />
tapasztalatszerzés részeként, a teljesség igénye nélkül tanítjuk. Érdeklődésünk<br />
kísérletekre korlátozódik, melyek azt figyelik, hogy adott esemény<br />
bekövetkezik-e vagy nem. Milyen szerepet játszik a véletlen az esemény<br />
bekövetkezésében, illetve be nem következésében? Sok egyszerű játékkal kapcsolatban<br />
végzünk megfigyeléseket, abból a célból, hogy megjósoljuk a nyerésre vagy<br />
vesztésre való esélyünket. Gondolkodunk azon, hogy milyen szabályok<br />
bevezetésével, követésével lehet a nyerési esélyeket növelni. </p><br />
<br />
<p><span class=idezet>Nem minősítjük a gyermek teljesítményét,<br />
hanem gondot fordítunk arra, hogy bevonjuk a közös foglalatosságba abból a<br />
célból, hogy minél több tapasztalatot szerezzen.</span></p><br />
<br />
[[/*]]</div>Admin