http://alsos.fazekas.hu/w/index.php?title=Matematika/Tanterv/Sz%C3%A1mtan%2C_algebra%2C_sorozatok%2C_f%C3%BCggv%C3%A9nyek/Sz%C3%A1mfogalom_-_a_sz%C3%A1mfogalom_tapasztalati_alapjai&action=history&feed=atomMatematika/Tanterv/Számtan, algebra, sorozatok, függvények/Számfogalom - a számfogalom tapasztalati alapjai - Laptörténet2024-03-28T14:12:41ZAz oldal laptörténete a Alsós tanítói portálMediaWiki 1.11.0http://alsos.fazekas.hu/w/index.php?title=Matematika/Tanterv/Sz%C3%A1mtan%2C_algebra%2C_sorozatok%2C_f%C3%BCggv%C3%A9nyek/Sz%C3%A1mfogalom_-_a_sz%C3%A1mfogalom_tapasztalati_alapjai&diff=72&oldid=prevAdmin: 1 revision(s)2007-12-10T23:37:56Z<p>1 revision(s)</p>
<table style="background-color: white; color:black;">
<col class='diff-marker' />
<col class='diff-content' />
<col class='diff-marker' />
<col class='diff-content' />
<tr>
<td colspan='2' style="background-color: white; color:black;">‹Régebbi változat</td>
<td colspan='2' style="background-color: white; color:black;">2007. december 10., 23:37 változat</td>
</tr>
</table>Adminhttp://alsos.fazekas.hu/w/index.php?title=Matematika/Tanterv/Sz%C3%A1mtan%2C_algebra%2C_sorozatok%2C_f%C3%BCggv%C3%A9nyek/Sz%C3%A1mfogalom_-_a_sz%C3%A1mfogalom_tapasztalati_alapjai&diff=71&oldid=prevAdmin: Import a forrásból2007-12-09T00:04:24Z<p>Import a forrásból</p>
<p><b>Új lap</b></p><div><h1>A gyermek számfogalma</h1><br />
<br />
<h2>- hétköznapi és matematikai értelemben vett számfogalom -</h2><br />
<br />
<p>Sok szülő boldogan újságolja, hogy iskolába készülődő<br />
gyermeke 100-ig is tud számolni. A számjegyek elsorjázása, számjelük<br />
felismerése nem jelent még tartalmi ismeretet ("Az a 6-os busz."). A szülői<br />
ház, sajnos néha még az óvoda is, számképeket, számjeleket tanít írni, olvasni,<br />
s úgy gondolja, hogy ezzel megtanította a gyerekeknek a számokat. Holott semmi<br />
vagy vajmi kevés fogalma van így a gyermeknek a számokról. Ahogy az elsős<br />
kisgyerek szívesen dicsekszik, a nagyobbak is büszkék arra, hogy sokáig el<br />
tudnak számlálni. Lehet, hogy például a kis harmadikos könnyedén kiolvas<br />
1000-nél nagyobb számot is, de valóságos tapasztalat nem húzódik meg e mögött. <span class=dvv><br />
Nem tudja elképzelni</span>, hogy<br />
betűkből mennyi lehet 520 vagy 1115. Mennyi ez pénzben, vásárlóértékben?<br />
Mekkora kupac rizsszemből vagy kukoricaszemből? Röviden: <span class=dvv><br />
nincs számérzet, számfogalom a számok neve</span>, azaz a<br />
kimondott szavak <span class=dvv>mögött</span>.<br />
Hallási élmény, a számolás ritmusa még nem nevezhető számfogalomnak <span class=dvv><br />
. A biztos számfogalom pontos számérzetet, a<br />
számok egymáshoz való viszonyának és a számok tulajdonságainak alapos ismeretét<br />
jelenti. </span></p><br />
<br />
<p><span class=dvv>Fontos a számokat<br />
valóságtartalommal megtölteni.</span> A környezet, a család, az óvoda,<br />
az iskola akkor tesz jót a kisgyereknek, ha gazdag tárgyi környezetet biztosít<br />
számára, ahol a kisgyerek játszhat az edényekkel, segíthet teríteni,<br />
összehasonlíthatja a mama varródobozából a gombokat, nyírhat, vághat,<br />
gyurmázhat, öntögethet, megfigyelheti az öltözködés sorrendjét, stb. Az<br />
iskolában az előkészítő időszakban fel kell térképeznünk, milyen mértékben<br />
részesültek ebből a gyerekek eddig. Fontos feladatunk <span class=dvv>folyamatosan biztosítani a gazdag tárgyi környezetet, a<br />
tapasztalási, lehetőséget, s tudatosan alakítani a gyermekek számfogalmát.</span></p><br />
<br />
[[/*]]</div>Admin