http://alsos.fazekas.hu/w/index.php?title=Matematika/Tanterv/Sz%C3%A1mtan%2C_algebra%2C_sorozatok%2C_f%C3%BCggv%C3%A9nyek/%C3%96sszef%C3%BCgg%C3%A9sek%2C_sz%C3%B6veges_feladatok&action=history&feed=atomMatematika/Tanterv/Számtan, algebra, sorozatok, függvények/Összefüggések, szöveges feladatok - Laptörténet2024-03-29T02:23:11ZAz oldal laptörténete a Alsós tanítói portálMediaWiki 1.11.0http://alsos.fazekas.hu/w/index.php?title=Matematika/Tanterv/Sz%C3%A1mtan%2C_algebra%2C_sorozatok%2C_f%C3%BCggv%C3%A9nyek/%C3%96sszef%C3%BCgg%C3%A9sek%2C_sz%C3%B6veges_feladatok&diff=234&oldid=prevAdmin: 1 revision(s)2007-12-10T23:38:07Z<p>1 revision(s)</p>
<table style="background-color: white; color:black;">
<col class='diff-marker' />
<col class='diff-content' />
<col class='diff-marker' />
<col class='diff-content' />
<tr>
<td colspan='2' style="background-color: white; color:black;">‹Régebbi változat</td>
<td colspan='2' style="background-color: white; color:black;">2007. december 10., 23:38 változat</td>
</tr>
</table>Adminhttp://alsos.fazekas.hu/w/index.php?title=Matematika/Tanterv/Sz%C3%A1mtan%2C_algebra%2C_sorozatok%2C_f%C3%BCggv%C3%A9nyek/%C3%96sszef%C3%BCgg%C3%A9sek%2C_sz%C3%B6veges_feladatok&diff=233&oldid=prevAdmin: Import a forrásból2007-12-09T00:04:24Z<p>Import a forrásból</p>
<p><b>Új lap</b></p><div><p class=normal>A matematikai problémamegoldó képesség területén a<br />
rendszerváltás óta visszaesés következett be. E visszaesést mérte a PISA 2000<br />
is. 1983-ban és 1999-ben az IEA-felmérések a magyar tizennégyéves diákok<br />
körében egyenletes és magas színvonalú teljesítményről számoltak be: a magyar<br />
diákok a mért országok első harmadában végeztek, s teljesítményük sohasem<br />
csökkent a nemzetközi átlag alá. Ezzel szemben a PISA 2000 adatai alapján<br />
Magyarország a nemzetközi átlag alatt teljesített. A szakemberek szerint a<br />
kudarc annak tudható be, hogy a PISA 2000 nem a matematikai „mi” tudást mérte,<br />
sokkal inkább a <span class=dvv>matematikai problémamegoldó képességet</span><br />
vagyis <span class=dvv>a valóság és a matematika nyelve közötti kétirányú<br />
konverzációs képességet</span> vizsgálta. Vagyis a problémákat gyakorlatias, a<br />
napi életbe ágyazottan fogalmazta meg, s az ilyen problémák megoldásában a<br />
magyar diákok nem állták meg a helyüket. A vizsgálat arra hívta fel a<br />
figyelmet, hogy a <span class=dvv>magyar matematikaoktatásnak a<br />
jelenleginél gyakorlatiasabb, az elmélet és a valóság kapcsolatát jobban<br />
feltáró matematikaoktatás felé kellene elmozdulnia</span>. Nem térnénk ki az<br />
okok elemzésére, mert úgy gondoljuk, hogy a Varga Tamás és C. Neményi Eszter<br />
nevével fémjelzett igen átgondolt, felülvizsgált, majd korrigált<br />
matematikatanítási koncepciótól (tantervtől) való eltérés eredménye jelentkezik<br />
a vizsgálatban. Inkább egy olyan területéről beszélnénk a matematikaoktatásnak,<br />
amelynek nagy szerepe van a problémamegoldó gondolkodás fejlesztésében. </p><br />
<br />
<p class=normal> A <span class=idezetChar>szöveges feladatoknak</span> a<br />
tanításban három fő funkciója van. Az egyik a <span class=dvv>műveletek<br />
értelmezésében</span> található, a másik a <span class=dvv>problémamegoldó<br />
gondolkodás fejlesztésében, a matematikai modellalkotás területén,</span> a<br />
harmadik a <span class=dvv>matematikai szövegértő képesség fejlesztésében</span><br />
lelhető fel. Mi most a második funkcióval fogunk foglalkozni, s ennek is egy<br />
speciális területével, az alsó tagozaton folyó tanításával. </p><br />
<br />
[[/*]]</div>Admin