Matematika/Támasz/A napközis nevelők feljesztő munkája/Tanulásírányítás

Az Alsós tanítói portálból

< Matematika | Támasz | A napközis nevelők feljesztő munkája(Változatok közti eltérés)
(Import a forrásból)
Aktuális változat (2009. január 22., 19:29) (szerkesztés) (visszavonás)
 
(2 közbeeső változat nincs mutatva)

Aktuális változat

A napközis nevelő feladata a következő:

- konkrét házi feladathoz kapcsolódó tanulási technika megtanítása,

- felmerülő problémák megbeszélése,

- korosztálynak megfelelő részletes útmutatás a feladatok megoldásában.

 

FELKÉSZÜLÉSI VÁZLAT / részlet /

 

Helyszín: Fazekas Mihály Gyakorlóiskola

Osztály: 3. b

Téma: Tanulásirányítás

Tanító: Bacsák Katalin

Időpont: 1999. november 22.

Házi feladat: matematika: írásbeli szorzás, szöveges feladatban

 

Előkészítés:

 

-  Felszerelés ellenőrzése, szótár füzet

-  Nézzük a matematika leckét!

-  Kinyitják a tankönyvet, és némán elolvassák a feladatot.

-  Milyen fontos tudnivaló van ezzel kapcsolatban?

-  Elmondják a szöveges feladat megoldási menetét. Ez részben új technika, mivel második osztályban egyszerű feladatoknál már használták. Itt harmadik osztálytól nő meg a jelentősége. Az első félévben a lépések táblakép formájában fenn van a táblán minden ilyen feladatnál, továbbá a leckefüzetbe is be van írva.

-  Játék: szótagdobáló vagy szorzótábla bemelegítés. / Mondom a szorzást, ha a szorzat páros, akkor eltakarja az arcát, ha páratlan a fülét húzza. /

 

Önálló munka:

-  Aktuális segítségnyújtás. / J. B., B. G., B. D,  és E. K. /

Ellenőrzés, értékelés

Mivel ez még új technika célszerű a pedagógusnak ellenőriznie.

Meg kell beszélni, ha hibás technika alkalmazást találok.

További oldalak