Matematika/Támasz/A napközis nevelők feljesztő munkája

Az Alsós tanítói portálból

< Matematika | Támasz(Változatok közti eltérés)
(A lap tartalmának cseréje erre: == SZERKESZTÉS ALATT ==)
Aktuális változat (2016. május 23., 17:30) (szerkesztés) (visszavonás)
(Hittig (vita) 2682 szerkesztésének visszaállítása.)
 
1. sor: 1. sor:
-
== SZERKESZTÉS ALATT ==
+
<p class=normal><span>Minden napközis nevelő feladata és célja
 +
kell, hogy legyen a tanulás tanítása és a képességek fejlesztése. A kisgyermek
 +
délutáni napirendjébe illeszkedő tanulási munkafolyamat elengedhetetlenül
 +
szükséges. Ennek hatékonysága a <span class=idezet>tanulási</span> idő
 +
szervezésén és <span class=idezet>irányításán</span> valamint a házi
 +
feladat mennyiségén és milyenségén múlik. <span class=dvvChar>A házi feladat
 +
nem cél, hanem eszköz a tanulás tanításának folyamatában.</span> Nem a
 +
feladatok mennyiségétől függ a tanulás hatékonysága. A tanulás tanításához
 +
kapcsolódó konkrét feladatok a tanulási idő különböző egységeiben
 +
jelennek meg. A feladatok következőképpen csoportosíthatók : a <span class=idezet>
 +
tanulási technikák</span>, az <span class=idezet>önálló
 +
tanulás</span>, a <span class=idezet>csoportos tanulás</span>, a <span class=idezet>
 +
készség és képesség fejlesztés</span>, valamint az <span class=idezet>
 +
ellenőrzés-önellenőrzés</span>. A napközis
 +
nevelő nem fejlesztő pedagógus, mégis végezhet és végez is
 +
fejlesztő munkát. Ez a fejlesztő munka az esetek nagy részében a
 +
tantárgyhoz kapcsolódó általános fejlesztés. Sokszor végzünk kiscsoportos vagy
 +
egyéni fejlesztő munkát is. Ez vagy az <span class=idezet>önálló
 +
tanulás</span> elején vagy szabadidőhőz kapcsolódóan történik.</span></p>
 +
 
 +
<p class=normal><span>Röviden összefoglalom a tanulás tanításának
 +
céljait osztályonként. Első-második osztályban megtanítjuk,
 +
begyakoroltatjuk, illetve szokássá alakítjuk a <span class=idezet>tanulási
 +
technikák </span>jó részét. Harmadik-negyedik osztályban bővítjük, illetve
 +
javítjuk az ismert technikákat. Negyedik osztály évvégére ezeket már önállóan
 +
alkalmazzák.</span></p>
 +
 
 +
<p class=normal><span>Tulajdonképpen negyedik osztály végére el kell
 +
juttatni a tanítványainkat az önálló tanulás szintjére, ami a mi esetünkben azt
 +
jelenti, hogy remélhetőleg saját tanulási stratégiával rendelkezik majd.
 +
Ez a saját stratégia azt jelenti, hogy minden benne van amit első
 +
osztálytól fogva tanuláshoz kapcsolódó szokásokban, technikákban a gyermek
 +
elsajátított és természetesen ötvöződik a saját képességeivel,
 +
készségeivel, iskolán kívüli tanulási tapasztalataival.</span></p>
 +
 
 +
<p class=normal><span>A matematika az a tantárgy, ahol osztályonként jó
 +
néhány fontos <span class=idezet>tanulási technikát</span> kell
 +
megtanítanunk a gyerekeknek.</span></p>
 +
 
 +
<p class=normal><span>&nbsp;</span></p>
 +
 
 +
<p class=kozep><span>[[Image:cikk_82_image001.jpg]]</span></p>
 +
 
 +
[[/*]]

Aktuális változat

Minden napközis nevelő feladata és célja kell, hogy legyen a tanulás tanítása és a képességek fejlesztése. A kisgyermek délutáni napirendjébe illeszkedő tanulási munkafolyamat elengedhetetlenül szükséges. Ennek hatékonysága a tanulási idő szervezésén és irányításán valamint a házi feladat mennyiségén és milyenségén múlik. A házi feladat nem cél, hanem eszköz a tanulás tanításának folyamatában. Nem a feladatok mennyiségétől függ a tanulás hatékonysága. A tanulás tanításához kapcsolódó konkrét feladatok a tanulási idő különböző egységeiben jelennek meg. A feladatok következőképpen csoportosíthatók : a tanulási technikák, az önálló tanulás, a csoportos tanulás, a készség és képesség fejlesztés, valamint az ellenőrzés-önellenőrzés. A napközis nevelő nem fejlesztő pedagógus, mégis végezhet és végez is fejlesztő munkát. Ez a fejlesztő munka az esetek nagy részében a tantárgyhoz kapcsolódó általános fejlesztés. Sokszor végzünk kiscsoportos vagy egyéni fejlesztő munkát is. Ez vagy az önálló tanulás elején vagy szabadidőhőz kapcsolódóan történik.

Röviden összefoglalom a tanulás tanításának céljait osztályonként. Első-második osztályban megtanítjuk, begyakoroltatjuk, illetve szokássá alakítjuk a tanulási technikák jó részét. Harmadik-negyedik osztályban bővítjük, illetve javítjuk az ismert technikákat. Negyedik osztály évvégére ezeket már önállóan alkalmazzák.

Tulajdonképpen negyedik osztály végére el kell juttatni a tanítványainkat az önálló tanulás szintjére, ami a mi esetünkben azt jelenti, hogy remélhetőleg saját tanulási stratégiával rendelkezik majd. Ez a saját stratégia azt jelenti, hogy minden benne van amit első osztálytól fogva tanuláshoz kapcsolódó szokásokban, technikákban a gyermek elsajátított és természetesen ötvöződik a saját képességeivel, készségeivel, iskolán kívüli tanulási tapasztalataival.

A matematika az a tantárgy, ahol osztályonként jó néhány fontos tanulási technikát kell megtanítanunk a gyerekeknek.

 

Image:cikk_82_image001.jpg

További oldalak