http://alsos.fazekas.hu/w/index.php?title=Matematika/T%C3%A1masz/A_fejleszt%C5%91pedag%C3%B3gus_munk%C3%A1ja/A_tanul%C3%A1si_k%C3%A9pess%C3%A9geket_meghat%C3%A1roz%C3%B3_pszichikus_funkci%C3%B3k%2C_%C3%A9s_ezek_fejleszt%C3%A9si_lehet%C5%91s%C3%A9gei/Szem-k%C3%A9z%2C_szem-l%C3%A1b_koordin%C3%A1ci%C3%B3j%C3%A1nak_%C3%A9s_%C3%A9szlel%C3%A9s_fejleszt%C3%A9se&limit=500&action=history&feed=atom
Matematika/Támasz/A fejlesztőpedagógus munkája/A tanulási képességeket meghatározó pszichikus funkciók, és ezek fejlesztési lehetőségei/Szem-kéz, szem-láb koordinációjának és észlelés fejlesztése - Laptörténet
2024-03-28T12:16:44Z
Az oldal laptörténete a Alsós tanítói portál
MediaWiki 1.11.0
http://alsos.fazekas.hu/w/index.php?title=Matematika/T%C3%A1masz/A_fejleszt%C5%91pedag%C3%B3gus_munk%C3%A1ja/A_tanul%C3%A1si_k%C3%A9pess%C3%A9geket_meghat%C3%A1roz%C3%B3_pszichikus_funkci%C3%B3k%2C_%C3%A9s_ezek_fejleszt%C3%A9si_lehet%C5%91s%C3%A9gei/Szem-k%C3%A9z%2C_szem-l%C3%A1b_koordin%C3%A1ci%C3%B3j%C3%A1nak_%C3%A9s_%C3%A9szlel%C3%A9s_fejleszt%C3%A9se&diff=146&oldid=prev
Admin: 1 revision(s)
2007-12-10T23:38:01Z
<p>1 revision(s)</p>
<table style="background-color: white; color:black;">
<col class='diff-marker' />
<col class='diff-content' />
<col class='diff-marker' />
<col class='diff-content' />
<tr>
<td colspan='2' style="background-color: white; color:black;">‹Régebbi változat</td>
<td colspan='2' style="background-color: white; color:black;">2007. december 10., 23:38 változat</td>
</tr>
</table>
Admin
http://alsos.fazekas.hu/w/index.php?title=Matematika/T%C3%A1masz/A_fejleszt%C5%91pedag%C3%B3gus_munk%C3%A1ja/A_tanul%C3%A1si_k%C3%A9pess%C3%A9geket_meghat%C3%A1roz%C3%B3_pszichikus_funkci%C3%B3k%2C_%C3%A9s_ezek_fejleszt%C3%A9si_lehet%C5%91s%C3%A9gei/Szem-k%C3%A9z%2C_szem-l%C3%A1b_koordin%C3%A1ci%C3%B3j%C3%A1nak_%C3%A9s_%C3%A9szlel%C3%A9s_fejleszt%C3%A9se&diff=145&oldid=prev
Admin: Import a forrásból
2007-12-09T00:04:24Z
<p>Import a forrásból</p>
<p><b>Új lap</b></p><div><h4><span>Szem-kéz, </span><span>szem</span><span>-láb<br />
koordináció fejlesztése</span></h4><br />
<br />
<p class=lista><span>- célbadobások vízszintes és függőleges<br />
célra, változó távolságról,</span></p><br />
<br />
<p class=lista><span>- karikahajtás bottal,</span></p><br />
<br />
<p class=lista><span>- teke,</span></p><br />
<br />
<p class=lista><span>- játék ugrókötéllel,</span></p><br />
<br />
<p class=lista><span>- ugróiskola (ahol lapos követ kell bedobni a<br />
négyzetbe, mielőtt beleugranánk),</span></p><br />
<br />
<p class=lista><span>- labdajátékok (Partizán labda 2 labdával,<br />
labdaadogató verseny, lábtenisz),</span></p><br />
<br />
<p class=lista><span>- horgászás</span></p><br />
<br />
<p class=normal><span>&nbsp;</span></p><br />
<br />
<h4><span>Az észlelés (percepció) fejlesztése</span></h4><br />
<br />
<p class=normal><span>&nbsp;</span></p><br />
<br />
<p class=normal><span>A látott, hallott, tapintott dolgok természetes<br />
velejárója a nyelvi fejlesztés. Ezen nyelvi kifejezések megtanítása<br />
egyenlő a szókészlet bővítésével. A tanulási helyzetek többségében a<br />
vizuális észlelés összekapcsolódik valamilyen nyelvi és motoros tevékenységgel.<br />
Egyik jelzése felidézi a másikat.</span></p><br />
<br />
<p class=normal><span>&nbsp;</span></p><br />
<br />
<p class=normal><span>Az észlelés fejlesztésének területei:</span></p><br />
<br />
<p class=lista><span class=dvv><span>- látás fejlesztése:</span></span> <span><br />
a vizuális memória erősítése, a Mi változott meg? -típusú<br />
játékokkal,</span></p><br />
<br />
<p class=lista><span class=dvv><span>- alaklátás, formaállandóság<br />
fejlesztése</span></span><span>: formaalakítás mozgással (járás, futás,<br />
mászás, ugrás) minták kirakása, sorminták rajzolása</span></p><br />
<br />
<p class=normal><span class=idezet><span>játék:</span></span> <span><br />
Mókusok ki a házból!</span></p><br />
<br />
<p class=lista><span class=dvv><span>- mozgásos (kinesztetikus)<br />
észlelés fejlesztése</span></span><span>: hátunkra rajzolt formát kell<br />
mozgással ismételni, majd megnevezni (íráselemek, számok, betűk, mértani<br />
formák, szavak stb.)</span></p><br />
<br />
<p class=normal><span class=idezet><span>játékok:</span></span> <span><br />
Kelj fel Jancsi!, Tolvajlépés</span></p><br />
<br />
<p class=lista><span class=dvv><span>- térbeli észlelési viszonyok<br />
fejlesztése</span></span><span>: jó eredmény érhető el a<br />
helycserés játékokkal.</span></p><br />
<br />
<p class=normal><span class=idezet><span>Játékok:</span></span> <span><br />
H</span><span>ess, ki a rétről!, Hatos futás, Partizán<br />
labda, Szélkakas</span></p><br />
<br />
<p class=lista><span class=dvv><span>- hallási észlelés<br />
fejlesztése:</span></span><span> nagyon fontos feladatunk, mert a<br />
hiánya olvasástanulási problémát von maga után. Ilyen irányú játékok tanítása alkalmas<br />
a problémás gyerekek kiszűrésére.</span></p><br />
<br />
<p class=normal><span class=idezet><span>Játékok:</span></span> <span><br />
Gyorstávirat, Hol szólsz kispajtás?, Szembekötő fülelő?, Húgomasszony,<br />
ki vagyok?</span></p><br />
<br />
<p class=lista><span>Ezek a játékok alkalmasak a keresztcsatornák<br />
fejlesztésére is.</span></p><br />
<br />
<p class=lista><span class=dvv><span>- tapintás fejlesztése:</span></span> <span><br />
bekötött szemmel tárgyak felismertetése</span></p><br />
<br />
<p class=normal><span class=dvv><span>verbális fejlesztés:</span></span> <span><br />
minden játékban alapvetően szükséges a vele kapcsolatos<br />
szókészlet kialakítása. </span></p><br />
<br />
<p class=normal><span>&nbsp;</span></p><br />
<br />
<h2><span>Fejlesztő játékok leírása</span></h2><br />
<br />
<h1><span>&nbsp;</span></h1><br />
<br />
<h1><span>[[Image:cikk_104_image001.jpg]]</span></h1><br />
<br />
<h1><span>[[Image:cikk_104_image002.jpg]]</span></h1><br />
<br />
<h1><span>[[Image:cikk_104_image003.jpg]]</span></h1><br />
<br />
<h1><span>&nbsp;</span></h1><br />
<br />
<h1><span>&nbsp;</span></h1><br />
<br />
<h1><span> [[Image:cikk_104_image004.jpg]]</span></h1><br />
<br />
<h1><span>&nbsp;</span></h1><br />
<br />
<h1><span>[[Image:cikk_104_image005.jpg]]</span></h1><br />
<br />
<h1><span>&nbsp;</span></h1><br />
<br />
<h1><span>&nbsp;</span></h1><br />
<br />
<h1><span>&nbsp;</span></h1><br />
<br />
<h1><span>[[Image:cikk_104_image006.jpg]]</span></h1><br />
<br />
<h1><span>&nbsp;</span></h1><br />
<br />
<h1><span>&nbsp;</span></h1><br />
<br />
<h1><span>&nbsp;</span></h1><br />
<br />
<h1><span>&nbsp;</span></h1><br />
<br />
<h1><span>[[Image:cikk_104_image007.jpg]]</span></h1><br />
<br />
[[/*]]</div>
Admin