Matematika/Módszertani alapelvek/Eszközök sokszínű és sokrétű használata

Az Alsós tanítói portálból

< Matematika | Módszertani alapelvek(Változatok közti eltérés)
Aktuális változat (2008. július 23., 15:10) (szerkesztés) (visszavonás)
 
(2 közbeeső változat nincs mutatva)
6. sor: 6. sor:
Alkalmi eszköz lehet bármi, amellyel matematikai problémát tudunk
Alkalmi eszköz lehet bármi, amellyel matematikai problémát tudunk
-
megjeleníteni, például létra, fogasból készült mérleg, stb. <span class=dvv>[[Kép:Egyszerikép.jpg]]
+
megjeleníteni, például létra, fogasból készült mérleg, stb. <span class=dvv>
A gyerekek felszerelése tervezett, és folyton kéznél van. Külön
A gyerekek felszerelése tervezett, és folyton kéznél van. Külön
gondot fordítunk az eszközök használatának megtanítására.</span></p>
gondot fordítunk az eszközök használatának megtanítására.</span></p>
12. sor: 12. sor:
<p>[[Image:cikk_5_image001.jpg]]</p>
<p>[[Image:cikk_5_image001.jpg]]</p>
-
<p><span class=dvv>Mérés "fogasmérleggel" </span></p>[[Kép:Egyszerikép.jpg]]
+
<p><span class=dvv>Mérés "fogasmérleggel" </span></p>
-
 
+
 +
[[Kép:Számárcsák.jpeg|right]]
[[/*]]
[[/*]]

Aktuális változat

Mindezzel együtt jár az eszközök sokszínű és sokrétű használata. Fedezze fel a kisgyerek, hogy körülötte minden matematika. Olvasson az őt körülvevő világból, és annak változásaiból. Jelenítse meg, modellezze gondolatait, hogy jobban megértse a valóságot. A tanulók állandó és alkalmi eszközökkel dolgoznak. Állandó eszköz például a színes rúd, a logikai készlet, a pénz. Alkalmi eszköz lehet bármi, amellyel matematikai problémát tudunk megjeleníteni, például létra, fogasból készült mérleg, stb. A gyerekek felszerelése tervezett, és folyton kéznél van. Külön gondot fordítunk az eszközök használatának megtanítására.

Image:cikk_5_image001.jpg

Mérés "fogasmérleggel"

A laphoz nem tartoznak aloldalak.