http://alsos.fazekas.hu/w/index.php?title=Matematika/K%C3%B6nyvesh%C3%A1z/K%C3%B6nyvaj%C3%A1nl%C3%A1s_pedag%C3%B3gusoknak&limit=500&action=history&feed=atomMatematika/Könyvesház/Könyvajánlás pedagógusoknak - Laptörténet2024-03-28T08:18:00ZAz oldal laptörténete a Alsós tanítói portálMediaWiki 1.11.0http://alsos.fazekas.hu/w/index.php?title=Matematika/K%C3%B6nyvesh%C3%A1z/K%C3%B6nyvaj%C3%A1nl%C3%A1s_pedag%C3%B3gusoknak&diff=2531&oldid=prevKivovics at 2013. november 15., 09:292013-11-15T09:29:24Z<p></p>
<table style="background-color: white; color:black;">
<col class='diff-marker' />
<col class='diff-content' />
<col class='diff-marker' />
<col class='diff-content' />
<tr>
<td colspan='2' style="background-color: white; color:black;">‹Régebbi változat</td>
<td colspan='2' style="background-color: white; color:black;">2013. november 15., 09:29 változat</td>
</tr>
<tr><td colspan="2" class="diff-lineno">1. sor:</td>
<td colspan="2" class="diff-lineno">1. sor:</td></tr>
<tr><td class='diff-marker'> </td><td style="background: #eee; color:black; font-size: smaller;"><div><h1>Érdemes elolvasni:</h1></div></td><td class='diff-marker'> </td><td style="background: #eee; color:black; font-size: smaller;"><div><h1>Érdemes elolvasni:</h1></div></td></tr>
<tr><td colspan="2"> </td><td class='diff-marker'>+</td><td style="background: #cfc; color:black; font-size: smaller;"></td></tr>
<tr><td colspan="2"> </td><td class='diff-marker'>+</td><td style="background: #cfc; color:black; font-size: smaller;"></td></tr>
<tr><td colspan="2"> </td><td class='diff-marker'>+</td><td style="background: #cfc; color:black; font-size: smaller;"><div>'''''Könyvajánló'''''</div></td></tr>
<tr><td colspan="2"> </td><td class='diff-marker'>+</td><td style="background: #cfc; color:black; font-size: smaller;"></td></tr>
<tr><td colspan="2"> </td><td class='diff-marker'>+</td><td style="background: #cfc; color:black; font-size: smaller;"><div>'''Napközi otthon az iskolában''' Bacsák-Bíró-Sövegházy - Nemzeti Tankönyvkiadó</div></td></tr>
<tr><td colspan="2"> </td><td class='diff-marker'>+</td><td style="background: #cfc; color:black; font-size: smaller;"></td></tr>
<tr><td colspan="2"> </td><td class='diff-marker'>+</td><td style="background: #cfc; color:black; font-size: smaller;"><div>Üdvözöljük az Olvasót!</div></td></tr>
<tr><td colspan="2"> </td><td class='diff-marker'>+</td><td style="background: #cfc; color:black; font-size: smaller;"></td></tr>
<tr><td colspan="2"> </td><td class='diff-marker'>+</td><td style="background: #cfc; color:black; font-size: smaller;"><div>Kedves Olvasó!</div></td></tr>
<tr><td colspan="2"> </td><td class='diff-marker'>+</td><td style="background: #cfc; color:black; font-size: smaller;"></td></tr>
<tr><td colspan="2"> </td><td class='diff-marker'>+</td><td style="background: #cfc; color:black; font-size: smaller;"><div>Nyilván sokat és sok helyről hallott már a napköziről. Jót, rosszat egyaránt. Ez a könyv megkísérli átfogni a napközis nevelőmunka teljes horizontját, reményeink szerint erősen átbillentve a mérleg</div></td></tr>
<tr><td colspan="2"> </td><td class='diff-marker'>+</td><td style="background: #cfc; color:black; font-size: smaller;"><div>nyelvét a jó irányba.</div></td></tr>
<tr><td colspan="2"> </td><td class='diff-marker'>+</td><td style="background: #cfc; color:black; font-size: smaller;"><div>Milyen is tulajdonképpen a jó napközi? Otthonos, meleg, befogadó légkörű, ahol a gyermek biztonságban érzi magát, ahol olyannak fogadják el őt – a nevelő is, a társai is – amilyen. Ahol az emberi szabadság tisztelete és a segítségnyújtás a meghatározó. Merthogy ne feledjük, attól, hogy a napközis gyermek életkorából kifolyólag kevesebbet tud a világról, mint mi, felnőttek, emberi mivoltának tisztelete neki is jár!</div></td></tr>
<tr><td colspan="2"> </td><td class='diff-marker'>+</td><td style="background: #cfc; color:black; font-size: smaller;"><div>Szeretnénk hinni, hogy munkánkkal segítséget, nézőpontokat és ötleteket tudunk adni azoknak az Olvasóknak, akik szülőként, kollégaként, esetleg csak érdeklődőként beletekintenek ebbe a kiadványba.</div></td></tr>
<tr><td colspan="2"> </td><td class='diff-marker'>+</td><td style="background: #cfc; color:black; font-size: smaller;"><div>Különösen számítunk azoknak a napközis kollégáknak az érdeklődésére, akik – reményeink szerint – ugyanolyan elhivatottsággal dolgoznak a napközikben, mint mi magunk, s azokra is, akik még csak készülnek a tanítói hivatásra.</div></td></tr>
<tr><td colspan="2"> </td><td class='diff-marker'>+</td><td style="background: #cfc; color:black; font-size: smaller;"><div>Mindhárman évtizedek óta napközis nevelők és a Fazekas Mihály Fővárosi Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium vezetőtanítói vagyunk. Saját, több évtizedes napközis munkánk tapasztalatai és a fővárosi pedagógusok továbbképzése során felvetődött visszatérő kérdések és problémák vezettek el bennünket ahhoz a gondolathoz, hogy hasznos lenne, érdeklődésre tarthatna számot egy olyan, a napközi otthoni munkával kapcsolatos, a gyakorlatra irányuló módszertani kiadvány, amely nemcsak a napközi otthoni munkáról szól általában, hanem a leggyakoribb problémákra is megoldásokat, mintákat kínál.</div></td></tr>
<tr><td colspan="2"> </td><td class='diff-marker'>+</td><td style="background: #cfc; color:black; font-size: smaller;"><div>Célunk, minden olvasó számára világossá tenni azokat a fontos szakmai és személyes szempontokat, amelyek bennünket vezérelnek, és folyamatos, további tanulásra, tájékozódásra serkentenek. Lehet, hogy ez a kép nehezen lesz beilleszthető a mai magyar iskola keretei közé, de hisszük és valljuk, hogy ez a feladatunk, bármilyen nehéznek, olykor kilátástalannak látszik is. Tisztában vagyunk azzal is, hogy a könyvet olvasva többek fejében megfordulhat az a gondolat, mennyire tipikus, mennyire átvehető „a Fazekas” pedagógiai gyakorlata, hiszen köztudomású, hogy tanulóink érdeklődése és motiváltsága a tanulás iránt átlagon felüli, az elért eredmények kiemelkedők. Ezzel a teljesen érthető – de szerintünk feltétlenül korrigálandó – fenntartással kapcsolatban három megjegyzésünk van:</div></td></tr>
<tr><td colspan="2"> </td><td class='diff-marker'>+</td><td style="background: #cfc; color:black; font-size: smaller;"><div>• Az, hogy a diákjainkra mindez jellemző, abból is adódik, hogy a napköziben megkíséreljük tovább növelni az érdeklődést, a tanulási kedvet. A napköziben szerzett önálló tanulói készségek, képességek pedig döntően befolyásolják a tanulás eredményességét.</div></td></tr>
<tr><td colspan="2"> </td><td class='diff-marker'>+</td><td style="background: #cfc; color:black; font-size: smaller;"><div>• Diákjainkra éppen úgy jellemzők az életkori és egyéni sajátosságokból adódó problémák, mint minden más iskola tanulóira.</div></td></tr>
<tr><td colspan="2"> </td><td class='diff-marker'>+</td><td style="background: #cfc; color:black; font-size: smaller;"><div>• Leírt eljárásainkat, példáinkat nem változatlan átvételre szánjuk, számítunk a kollégák adaptációs készségére, pedagógiai kreativitására, hiszen ennek meglétéről a továbbképzések alkalmával meggyőződhettünk.</div></td></tr>
<tr><td colspan="2"> </td><td class='diff-marker'>+</td><td style="background: #cfc; color:black; font-size: smaller;"></td></tr>
<tr><td colspan="2"> </td><td class='diff-marker'>+</td><td style="background: #cfc; color:black; font-size: smaller;"><div>A szerzők</div></td></tr>
<tr><td colspan="2"> </td><td class='diff-marker'>+</td><td style="background: #cfc; color:black; font-size: smaller;"></td></tr>
<tr><td class='diff-marker'> </td><td style="background: #eee; color:black; font-size: smaller;"></td><td class='diff-marker'> </td><td style="background: #eee; color:black; font-size: smaller;"></td></tr>
<tr><td class='diff-marker'> </td><td style="background: #eee; color:black; font-size: smaller;"><div><h2>PISA-vizsgálat 2000</h2></div></td><td class='diff-marker'> </td><td style="background: #eee; color:black; font-size: smaller;"><div><h2>PISA-vizsgálat 2000</h2></div></td></tr>
</table>Kivovicshttp://alsos.fazekas.hu/w/index.php?title=Matematika/K%C3%B6nyvesh%C3%A1z/K%C3%B6nyvaj%C3%A1nl%C3%A1s_pedag%C3%B3gusoknak&diff=196&oldid=prevAdmin: 1 revision(s)2007-12-10T23:38:05Z<p>1 revision(s)</p>
<table style="background-color: white; color:black;">
<col class='diff-marker' />
<col class='diff-content' />
<col class='diff-marker' />
<col class='diff-content' />
<tr>
<td colspan='2' style="background-color: white; color:black;">‹Régebbi változat</td>
<td colspan='2' style="background-color: white; color:black;">2007. december 10., 23:38 változat</td>
</tr>
</table>Adminhttp://alsos.fazekas.hu/w/index.php?title=Matematika/K%C3%B6nyvesh%C3%A1z/K%C3%B6nyvaj%C3%A1nl%C3%A1s_pedag%C3%B3gusoknak&diff=195&oldid=prevAdmin: Import a forrásból2007-12-09T00:04:24Z<p>Import a forrásból</p>
<p><b>Új lap</b></p><div><h1>Érdemes elolvasni:</h1><br />
<br />
<h2>PISA-vizsgálat 2000</h2><br />
<br />
<h2>Alkotó szerkesztő: Vári Péter</h2><br />
<br />
<p>Az OECD által létrehozott és megrendezett <span class=dvv>PISA<br />
(2000) vizsgálat célja</span> annak feltárása volt, hogy a felmérésben<br />
résztvevő országokban a 15 éves diákok mennyire felkészültek arra, hogy megfeleljenek<br />
a munkaerőpiac követelményeinek, valamint arra, hogy egész életükön át új<br />
ismereteket fogadjanak be, s azokat alkalmazzák is.</p><br />
<br />
<p>A könyv betekintést enged <span class=dvv>a vizsgálat<br />
lefolyásába, feladatrendszeré</span>be (néhány mintafeladatot külön is<br />
bemutat), s számba veszi az <span class=dvv>eredmények</span>et is. A vizsgálat<br />
31 ország 250000 tanulójára terjedt ki, írásbeli feladatok megoldásából állt,<br />
valamint a tanulók iskolájának adatait is kérdőíven rögzítették. </p><br />
<br />
<p>Kiemelten foglalkozik a könyv <span class=dvv>a magyar<br />
eredmények</span>kel is. A felmérés reprezentatív országos tanulói mintán<br />
zajlott. Így eredményei a magyar oktatási rendszer összes 15 éves tanulójára<br />
vonatkoztathatók. Érvényes megállapításokat lehet megfogalmazni a korosztály<br />
képességeire, készségeire vonatkozóan. Az eredmények alkalmasak arra, hogy<br />
oktatáspolitikai elemzések alapjául szolgáljanak.</p><br />
<br />
<p>A PISA 2000 főként az olvasásra koncentrált, s annak<br />
kapcsolatára a természettudományokban nyújtott teljesítményekre. A matematika<br />
terén ugyan figyelembe vette a vizsgálat a résztvevő országok tantervét, ám<br />
célja a matematikai műveltség, a matematikai alkalmazás képességének mérése<br />
volt. (Tervezik, hogy a következő mérési periódusban a matematikát állítják<br />
előtérbe.)</p><br />
<br />
<p>A vizsgálati eredmények <span class=dvv>probléma</span>ként<br />
vetik fel, hogy <span class=dvv>a nemzetközi összehasonlításban és a hazai<br />
eredményekben fellelhető különbségek</span>ben, illetve <span class=dvv>egyenlőtlenségek</span>ben<br />
milyen okok játszhatnak közre. A források elosztása, ebből következően az<br />
iskolák ellátottsága, a pedagógusok egyéni eltérő képzettsége, motiváltsága a<br />
képzési programok eltérő hatékonysága, a családi háttér, annak segítő, támogató<br />
vagy éppen ellenkező volta mind-mind az esélyegyenlőtlenség növelésének<br />
irányába hatnak. Az eredmények ismeretében „fontosnak látszik a magyar tantervi<br />
hagyományok újragondolása és a fontos, <span class=dvv>hasznos tradicionális<br />
értékek megtartása mellett egy új szempontú tananyagstruktúra kialakítása<br />
elsősorban a teljesítmények javítása érdekében</span>”. A tények magukért<br />
beszélnek, meggyőzően sürgetik a változást.</p><br />
<br />
<p>Logikus, jól szerkesztett, áttekinthető, s<br />
nem mellesleg olvasmányos írás. Izgalmas, értelmes olvasmány. Ajánlom minden<br />
pedagógus, s különösen a tanítók figyelmébe.</p><br />
<br />
[[/*]]</div>Admin