http://alsos.fazekas.hu/w/index.php?title=Matematika/Hozz%C3%A1rendelhet%C5%91_seg%C3%A9dletek/Feladatlap_%C3%BAtmutat%C3%B3val&action=history&feed=atomMatematika/Hozzárendelhető segédletek/Feladatlap útmutatóval - Laptörténet2024-03-29T01:14:51ZAz oldal laptörténete a Alsós tanítói portálMediaWiki 1.11.0http://alsos.fazekas.hu/w/index.php?title=Matematika/Hozz%C3%A1rendelhet%C5%91_seg%C3%A9dletek/Feladatlap_%C3%BAtmutat%C3%B3val&diff=168&oldid=prevAdmin: 1 revision(s)2007-12-10T23:38:03Z<p>1 revision(s)</p>
<table style="background-color: white; color:black;">
<col class='diff-marker' />
<col class='diff-content' />
<col class='diff-marker' />
<col class='diff-content' />
<tr>
<td colspan='2' style="background-color: white; color:black;">‹Régebbi változat</td>
<td colspan='2' style="background-color: white; color:black;">2007. december 10., 23:38 változat</td>
</tr>
</table>Adminhttp://alsos.fazekas.hu/w/index.php?title=Matematika/Hozz%C3%A1rendelhet%C5%91_seg%C3%A9dletek/Feladatlap_%C3%BAtmutat%C3%B3val&diff=167&oldid=prevAdmin: Import a forrásból2007-12-09T00:04:24Z<p>Import a forrásból</p>
<p><b>Új lap</b></p><div><p>A következő feladatlap megoldásával a számegyenes fogalmát<br />
készítjük elő osztályban. Ügyeljünk, hogy a tevékenység semmi-képpen ne<br />
maradjon el!</p><br />
<br />
<p>A létrás feladatok megoldását valódi létrán való<br />
lépegetéssel készítsük elő! Először álló létrán közlekedjenek a gyerekek, és a<br />
tanító utasítása szerint álljanak meg a második, negyedik, stb. fokon. A<br />
gyerekek állapítsák meg, <span class=dvv>hanyadik fokon állt meg</span><br />
lépegető társuk. Számlálják le a fokokat egyesével is: első, második, harmadik,<br />
stb. <span class=dvv>Visszafelé lépkedve eljuthatunk a nullához</span>.<br />
Megkérdezzük, amikor a gyerek az első létrafokon áll, hogy most mi következik.<br />
Megerősítésül rajzlapot teszünk a létra elé, amire leléphet a kisgyerek.<br />
Megállítjuk ott, és körülrajzoljuk a lábát. A rajzlapon <span class=dvv>a nulla<br />
szám olvasható. </span></p><br />
<br />
<p>Fektessük le a létrát! Így is játsszunk vele, így is<br />
olvassunk róla! Az egyes létrafokokat felcímkézzük. Tisztázzuk, hogy hanyadik<br />
fokot hányas foknak nevezünk. A harmadik létrafok lesz a hármas, a második a<br />
kettes, az első az egyes, és végül a nulla. Csak ezek után oldjuk meg a<br />
feladatsort</p><br />
<br />
<p>Az 1. a) feladatnál az első rajz illusztráció.<br />
Beszélgessünk róla! <span class=dvv>Elemezzük a képet</span>! Ezután a második<br />
kép hiányzó számait <span class=dvv>írassuk be</span>!</p><br />
<br />
<p>A b) feladat hasonló, mint az a) feladat, de a<br />
kisgyerek <span class=dvv>önállóan oldja meg</span>. Nagy figyelmet igényel,<br />
hogy a fekvő létránál az ötödik fokhoz nem tartozik tábla, de figyelembe kell<br />
venni, hogy van ötödik létrafok. (A megoldás:0, 3 , 6, 7)</p><br />
<br />
<p>A c) feladatban a kisgyerek <span class=dvv>egyedül<br />
írja meg </span>a címkéket.</p><br />
<br />
<p>[[Image:cikk_70_image002.jpg]]</p><br />
<br />
[[/*]]</div>Admin